Gå til innhold

NHD- Fortsatt holde det hemmelig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nesten ett år siden sluttet jeg med Lamictal i samråd med råd fra deg. Hadde veldige mareritt og du mente jeg kunne prøve å slutte.

Jeg sluttet og synes jeg har mindre hyppige mareritt nå. Psykiatren min mente jeg har bipolar 2 ( tror h'n) Men trodde ingenting på sammenheng mellom medisin og mareritt.

Jeg har hele tiden ment at jeg ikke har bipolar lidelse fordi jeg egentlig aldri har hatt noen hypomane eller maniske episoder.

Jeg bruker en liten dose antipsykotisk mot tankekjør og det fungerer fint.

Har vært meget stabil i humøret det siste året til tross for at jeg ikke bruker noen Lamictal. Ingen unormale svigninger.

Mener du det er forsvarlig å fortsatt holde det hemmelig for psykiater at jeg ikke tar Lamictal lengre. Ikke for å være ufin, men hun har ikke vært særlig engasjert i meg og mine bivirkninger og skal slutte i jobben til sommeren..

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: d6f67...60f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan vanskelig støtte deg i at du skal holde dette hemmelig for behandleren din.

På den annen side har jeg forståelse for din tanke om å vente med å si det til du får en ny behandler.

Skrevet

Jeg kan vanskelig støtte deg i at du skal holde dette hemmelig for behandleren din.

På den annen side har jeg forståelse for din tanke om å vente med å si det til du får en ny behandler.

Skjønner svaret ditt veldig godt. Du kan ikke akkurat anbefale meg å holde ting hemmelig for behandler, samtidig som du har forståelse hvis jeg ikke forteller det.

Slik som jeg oppfatter det får jeg ingen ny behandler når hun slutter.. Burde jeg egentlig det? Har gått temmelig lenge hos nåværende..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...