Gå til innhold

Medisiner og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er nettopp utskrevet fra DPS døgnavdeling, og får medisiner fra avdelingen utlevert... 

På avdelingen brukte jeg svært lite vival, men hjemme klarer jeg meg ikke uten... Jeg har bare i dag tatt 6-8 vival for å i det hele tatt klare meg uten å gjøre noe mer alvorlig... Problemet er at jeg nå kommer for short ut med vival frem til neste dosettlevering...

I tillegg tar jeg 2 x 7,5mg imovane hver kveld. (Dette er avtalt med avdelingen), uten at de har sagt noe om bilkjøring pga det... 

Men vivalen forsvinner vel ganske fort ut av kroppen? Det føles i alle fall slik... Kan jeg kjøre i morgen? Jeg må egentlig kjøre... har både en liten jobb og time hos behandler... Og bor litt på landet uten busser... 

Det er vel bedre at jeg tar vival for å unngå å skade meg alvorlig? 

Mvh

Florista

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du ligger nok utenfor grensa for tillatt benzobruk og bilkjøring. Det er legene dine som er ansvarlige for å ta dette opp med deg.

Om du skal kjøre, skal i hvert fall dette skje på dispensasjon.

Jeg kan ikke skrive her at det er greit at du kjører med disse dosene.

Skrevet

Det er foreløpig ingen som har tatt opp dette med meg og bilkjøring, men det er først nå jeg har tatt så store mengder... 

Men OM jeg skulle være så uheldig å kræsje, og ingen av behandlerne har tatt dette opp med meg (vel vitende om at jeg tar så mye vival/imovane), og jeg selv føler meg opplagt til å kjøre - hvem får da "skylden"? Jeg forstår at det er meg som har ansvaret, men så lenge jeg føler meg opplagt? 

Mvh

Skrevet

Det er foreløpig ingen som har tatt opp dette med meg og bilkjøring, men det er først nå jeg har tatt så store mengder... 

Men OM jeg skulle være så uheldig å kræsje, og ingen av behandlerne har tatt dette opp med meg (vel vitende om at jeg tar så mye vival/imovane), og jeg selv føler meg opplagt til å kjøre - hvem får da "skylden"? Jeg forstår at det er meg som har ansvaret, men så lenge jeg føler meg opplagt? 

Mvh

Hørte nylig om en som ble tiltalt for å ha kjørt i medikamentpåvirket tilstand, til tross for at hun hadde tatt medisiner forskrevet av lege i korrekt dose.

Skrevet

Mvh

Kjører du ihjel noen med den dosen, får du sannsynligvis trøbbel...

Skrevet

Mvh

Du har ansvaret og det synes jeg egentlig også du bør klare å se selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...