Gå til innhold

Søvnproblem NHD

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg tok min siste depotsprøyte 30.okt. (cisordinol 150mg/10dag). Kan det ha sammenheng med at jeg den siste uken ikke får sove om kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok min siste depotsprøyte 30.okt. (cisordinol 150mg/10dag). Kan det ha sammenheng med at jeg den siste uken ikke får sove om kvelden?

Du kan jo prøve seroquel for søvn.

xxløvetannxx
Skrevet

Du kan jo prøve seroquel for søvn.

Jeg er helt uinteressert i ap i noen som helst slags form...så det er uaktuelt :-)

Skrevet

Jeg er helt uinteressert i ap i noen som helst slags form...så det er uaktuelt :-)

Litt gjør vel ingenting? Prøvde uten jeg og men fikk ikke sove, da er jo alternativet å gå uten søvn. Da blir en i hvert fall dårlig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er meget sannsynlig at det er en sammenheng.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Er det ikke to alternativer her, da?

1. Du er i ferd med å bli dårligere med de plagene du har

2. Kroppen må lære seg å sove uten medikamentell påvirkning

Tror det nødvendigvis må bli en av de. Eller en kombinasjon er sikkert også mulig, seff.

xxløvetannxx
Skrevet

Er det ikke to alternativer her, da?

1. Du er i ferd med å bli dårligere med de plagene du har

2. Kroppen må lære seg å sove uten medikamentell påvirkning

Tror det nødvendigvis må bli en av de. Eller en kombinasjon er sikkert også mulig, seff.

Joda..det er vel de to jeg har å velge i. Tenker at jeg skal prøve å få skikk på soving med stilnoct en periode. Venter på tlf fra legen...grei lege ser du, trenger ikke møte opp :-)

Men om så skulle være, at jeg er på vei til å bli dårlig, så har jeg kontakt med psykepleier en gang i uka..sluttet jo såklart med psykiateren samtidig som jeg droppet mesisin... ikke at jeg hadde noen sterk relasjon til henne.

Captain Cheeseheart
Skrevet

...

:)

Har du prøvd melatonin? Stilnoct er jo en medisin man blir avhengig og tilvendt av, jeg har i alle fall ikke god erfaring med sånne medisiner.

xxløvetannxx
Skrevet

:)

Har du prøvd melatonin? Stilnoct er jo en medisin man blir avhengig og tilvendt av, jeg har i alle fall ikke god erfaring med sånne medisiner.

Jeg har ikke prøvd melatonin, og tror ikke det blir prøvd heller. Jeg får jo bare ti tabl.med stilnoct, så tilvenningsfaren er vel heller liten. Har hatt effekt av den i perioder før, så det er verdt forsøket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...