Gå til innhold

Ser syner når jeg våkner. Prøver å fange dem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser rare ting når jeg våkner, som flyter over hodet mitt. Jeg prøver å fange det. De virker så ekte. Disse synene blir bare verre og verre tror jeg. Jeg har det ikke helt mørkt på soverommet fordi gangdøra står oppe og det er lys på gangen. De varer i maks 8 sekunder. Bør jeg ta opp disse synene med en lege eller nevrolog?

Anonymous poster hash: 3b5da...acd

Skrevet

Jeg ser rare ting når jeg våkner, som flyter over hodet mitt. Jeg prøver å fange det. De virker så ekte. Disse synene blir bare verre og verre tror jeg. Jeg har det ikke helt mørkt på soverommet fordi gangdøra står oppe og det er lys på gangen. De varer i maks 8 sekunder. Bør jeg ta opp disse synene med en lege eller nevrolog?

Tror alle kan oppleve dette idet de våkner, man er ikke helt ute av drømmeland.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det er nok bare problemer i forb. med oppstart av "våken-funksjonene" i hjernen!  :)

Men det er kanskje lurt å ta det opp med noen likevel, for å være på den sikre siden.

Skrevet

Ja, jeg tror de fleste av oss iblant går inn i en "halv-psykotisk" (merk anførselstegn) tilstand når vi enten holder på å sovne eller våkne. 

Iblant "tror" jeg at hjertet mitt stanser, at jeg faller, at jeg slutter å puste, osv. når jeg sovner. Og hvis jeg våkner av en drøm, så virker den utrolig "sann" akkurat der og da.

Skrevet

Problemet er at jeg ofte ser dem før jeg har sovnet, hvis jeg foreksempel prøver å sove foreksempel. De forsvinner like fort som de kommer, idet jeg prøver å fange dem.

Skrevet

I går såg jeg et regnbuetre, og i natt såg jeg skye-spindelvev bølger over hodet mitt. Jeg ble litt sur på synen fordi jeg ikke vet hva som skjer når det skjer. Jeg vet jeg er i senga og ser syner, men jeg vet ikke hvorfor synene kommer.

Skrevet

La de være der og slutt å "fange" dem.

Hvorfor det? Jeg liker å prøve å fange dem. De er ekle og noenganger skremmende.

Skrevet

En annen gang såg jeg spindelvev i taklampen som sakte forsvant. Jeg liker ikke synene, derfor prøver jeg somregel å fange dem for å få dem bort eller for å se om de er ekte.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg duppet av litt for litt siden, og da begynte jeg å kjenne lukten av brent plastikk... men så våknet jeg skikkelig, og da forsvant lukten. Så det er mye merkelig som kan skje.  :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...