Gå til innhold

NHD: Truxal og bilkjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at jeg kan kjøre bil på en døgndose på 50 mg truxal?

Hva regnes som lavere klasser? Er dette kun personbil, eller kommer minibuss innunder dette?

Kan man kjøre personbil hvis man bruker 50-100 mg truxal i døgnet, uten dispensasjon?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Lavere klasser: Moped, motorsykkel, personbil, traktor, snøscooter. Ikke minibuss.

Det er ingen klare grenser for antipsykotika. Truxal 50 mg går sikkert bra. Uansett skal du selv gjøre en evaluering av deg selv hver gang du setter deg bak rattet.

50-100 mg går sannsynligvis også bra dersom storparten er om kvelden, og en kjører først neste morgen.

Skrevet

Lavere klasser: Moped, motorsykkel, personbil, traktor, snøscooter. Ikke minibuss.

Det er ingen klare grenser for antipsykotika. Truxal 50 mg går sikkert bra. Uansett skal du selv gjøre en evaluering av deg selv hver gang du setter deg bak rattet.

50-100 mg går sannsynligvis også bra dersom storparten er om kvelden, og en kjører først neste morgen.

Har det i denne sammenhengen noe å si om man bruker en annen type ap i tillegg? Jeg bruker 10 mg abilify fast. Denne virker ihverfall ikke trettende da, ganske motsatt.

Skrevet

Konsentrasjon, oppmerksomhet og impulskontroll er stikkord enten du legger til Abilify eller ikke.

Skrevet

Konsentrasjon, oppmerksomhet og impulskontroll er stikkord enten du legger til Abilify eller ikke.

Jeg har mye bedre oppmerksomhet på ap, enn uten. Impulskontroll har jeg uansett.

Har latt bilen stå ganske lenge pga dårlig form og konsentrasjon som en "ert". Nå har jeg kjørt et par ganger, men ikke lengre distanser. Mener jeg har selvinnsikt på dette området.

Tror egentlig jeg lar bilen stå nå også, kjennes ut som om hjernen er overbelastet. Takk for svar :-)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg har mye bedre oppmerksomhet på ap, enn uten. Impulskontroll har jeg uansett.

Verken Abilify eller Truxal er gode medisiner. Abilify virker ikke, og Truxal sløver altfor mye ned i forhold til virkning. Prøv Zeldox.

Skrevet

Verken Abilify eller Truxal er gode medisiner. Abilify virker ikke, og Truxal sløver altfor mye ned i forhold til virkning. Prøv Zeldox.

@CC Dette gjelder kanskje for deg, men derfra kan en ikke generalisere til alle andre. Slutt derfor å skrive slike tulleinnlegg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

@CC Dette gjelder kanskje for deg, men derfra kan en ikke generalisere til alle andre. Slutt derfor å skrive slike tulleinnlegg.

Jeg har aldri sagt det gjelder for alle andre. Det gjelder for mange. Og ang. tulleinnlegg kan du slutte med dem selv, og dra og pelle poteter sammen med Snåsamannen.

Skrevet

Har prøvd zeldox jeg, og den virket ihvertfall ikke. Vi er ulike, noe kan virke på deg og ikke på meg, og motsatt.

Den beste medisinen jeg har prøvd var nok zyprexa, men da måtte jeg godta å bli ganske stor og tung.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Autoritære, karismatiske og maktmisbrukende  ledere styrer sentrene og motforestillinger og opposisjon tåles ikke. De som ikke føyer seg blir ikke bare utskrevet/avvist, men ofte forfulgt og truet om de ikke holder kjeft med sin kritikk.

Selvinnsikt er ikke din sterkeste side!

Skrevet

abilify virker veldig godt på meg

Skrevet

abilify virker veldig godt på meg

Godt å høre :-). Hvis den ikke hadde virket på noen, er det jo rart de i det hele tatt deler ut den medisinen :-).

Skrevet

Nettopp. Alle medisiner er testet ut på svært mange mennesker før de i det hele tatt blir godkjent for salg. Medisiner uten effekt vil ikke bli godkjent.

Skrevet

Nettopp. Alle medisiner er testet ut på svært mange mennesker før de i det hele tatt blir godkjent for salg. Medisiner uten effekt vil ikke bli godkjent.

"Liker" :-). Betryggende at jeg får medisiner som sannsynligvis vil hjelpe :-)

Captain Cheeseheart
Skrevet

"Liker" :-). Betryggende at jeg får medisiner som sannsynligvis vil hjelpe :-)

"Sannsynligvis", sier du. Hvis du er opptatt av statistikk, så kan jeg fortelle deg at Abilify ikke kommer godt ut.

Nå kan hende NHD kommer og forteller dere noen annet, fordi han liker å drite ut meg / få meg til å fremstå som en idiot - men hvorfor skal legene jeg snakker med vite dette mindre enn NHD, spør jeg. NHD er bare et gammelt fjols som burde vært plassert på insitusjon.

Skrevet

"Sannsynligvis", sier du. Hvis du er opptatt av statistikk, så kan jeg fortelle deg at Abilify ikke kommer godt ut.

Nå kan hende NHD kommer og forteller dere noen annet, fordi han liker å drite ut meg / få meg til å fremstå som en idiot - men hvorfor skal legene jeg snakker med vite dette mindre enn NHD, spør jeg. NHD er bare et gammelt fjols som burde vært plassert på insitusjon.

Hvis du hadde greid å kutte ut dette negative du hele tiden bare må komme med når det gjelder NHD, ville jeg tatt deg mere seriøst. Diskuter saklig, det vet jeg du greier.

Jeg er klar over at abilify ikke virker på alle. Likevel velger jeg nå å prøve denne. Har prøvd de fleste ap tidligere med enten masse bivirkninger, eller ingen virkning.

Jeg vil vente og se hvordan den virker på meg. Effekten på alle andre trenger ikke å gjelde meg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Hvis du hadde greid å kutte ut dette negative du hele tiden bare må komme med når det gjelder NHD, ville jeg tatt deg mere seriøst. Diskuter saklig, det vet jeg du greier.

NHD fortjener intet mindre, når han bruker denne ekle hersketeknikken mot meg.

Skrevet

NHD fortjener intet mindre, når han bruker denne ekle hersketeknikken mot meg.

Dette får du ta med NHD. Jeg har ikke opplevd det du opplever.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Dette får du ta med NHD. Jeg har ikke opplevd det du opplever.

Jeg er litt kjepphendt med språket liksom, og så kommer han med full rulle og sier jeg ikke forstår og skriver tull. Etterpå så fremstiller han de som har skjønt dette, i motsetning til meg, som "nettopp". Det er en ekkel hersketeknikk jeg ikke ville savne ved en lege.

Skrevet

Jeg er litt kjepphendt med språket liksom, og så kommer han med full rulle og sier jeg ikke forstår og skriver tull. Etterpå så fremstiller han de som har skjønt dette, i motsetning til meg, som "nettopp". Det er en ekkel hersketeknikk jeg ikke ville savne ved en lege.

Hvis du var litt kjepphendt med språket kunne du kanskje prøvd å forklare det du mente en gang til, istedet for å gå til "angrep"? Det går til og med an å beklage når noen påpeker feil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...