Gå til innhold

klarer ikke en dag uten abilify

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg kan kun ta ansvar for meg selv. Dritt om medisiner finnes fler plasser.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det er drøyt å slenge dritt om det å ta medisin som er nødvendig løvetann. Du risikerer å sette griller i hodet på folk som ikke er like reflekterte som TS.

Det er jeg ikke enig i. Det er ikke gitt at alle har det bedre med medisiner. Det bør også være rom for mer "alternative" meninger om dette; det bør ikke være noe press på at man nødvendigvis må "do as you are told".

Selv om NHD selvsagt ikke liker snakk om at medisiner kan være noe negativt!

Skrevet

Syns det er dritt nok å måtta ta medisiner fra før om en ikke skal få kommentarer om at pillen en tar er grums og avhengighetsskapende og skadelig!!

men greit, jeg er ikke syk, jeg er helt frisk, og bare bestemte meg for å prøve abilify en dag for morro skyld og nå er jeg avhengig av grumset!! dumme meg altså!

Skrevet

stemmer det jeg var aldri innlagt for manisk psykose!! jeg har bare innbilt meg alt sammen fordi jeg er så oppmerksomhetssyk!!!!!!! :) 

Skrevet

Kan jeg søke om pasientskadeerstatning siden jeg har fått abilify og abilify har ødelagt hodet mitt så det kjennes ut som det bløøøør i hjernen om jeg ikke tar pillen?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Syns det er dritt nok å måtta ta medisiner fra før om en ikke skal få kommentarer om at pillen en tar er grums og avhengighetsskapende og skadelig!!

men greit, jeg er ikke syk, jeg er helt frisk, og bare bestemte meg for å prøve abilify en dag for morro skyld og nå er jeg avhengig av grumset!! dumme meg altså!

Absolutt forståelig. Hadde noen IRL sagt dette til meg, om jeg fortalte om at jeg måtte bruke medisiner, så ville jeg nok blitt såret.

Det er jo likevel forøvrig ikke sånn at noen har noen "skyld" om man er uenige om noe. Det har skjedd en meningsutveksling. Det er sunt, og no harm done...

xxløvetannxx
Skrevet

Nå har jeg jo ikke sagt at du er frisk. Jeg setter bare spørsmålstegn ved din "avhengighet" av ap. Ikke at det er deg det er noe galt med, men jeg tror oppriktig at farmakologien tjener rått på alle våre diagnoser og ønsker om en "billig" utvei.

Captain Cheeseheart
Skrevet

men jeg tror oppriktig at farmakologien tjener rått på alle våre diagnoser og ønsker om en "billig" utvei.

Det er ingen tvil om at noen tjener (veldig) mye penger på vår lidelse. Det er heller ingen tvil om at det for helsevesenet/samfunnet er langt billigere å pushe medisiner i stedet for større bruk av tiltak som samtaleterapi og sykehusplasser.

Men jeg tror likevel mange kan ha nytte av medisiner (ikke alle, seff). Det er jo ikke sånn at selv om det er noe galt med en ting, så er alt galt.  :)

Skrevet

Hva skal jeg gjøre uten ap da??? Hadde jeg klart meg uten hadde jo det vært det beste! Kunne jeg gått ned i vekt! Men jeg ser ikke noen løsning i å slutte for det har jeg prøvd.

Skrevet

Jeg tror dessverre den maniske psykosen har ødelagt hjernen min så jeg ikke klarer meg uten ap. ap er ikke problemet mitt, det er løsningen. Dessverre.

Skrevet

Jeg ser på ap og ad som medisiner likestilt med medisiner mot fysiske sykdommer. Man tar da hjertemedisinen sin også, uten å måtte få høre at man er avhengig av den? Man trenger jo medisinen for å holde srg frisk og leve lengre. Det er vel en grunn til at man bruker medisiner? Leger skriver ikke ut ap fordi det er fryktelig morsomt. Det er jeg sikker på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...