Gå til innhold

Påvirket av andres humør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen teknikker for å ikke bli så påvirket av andres humør?

Hvis jeg f.eks. er sammen med en veldig deprimert/tung person føler jeg at jeg bruker opp all min energi, og blir tung selv i noen timer etterpå. Blir helt utslitt etterpå. Bør sikker holde meg litt unna denne personen, men allikevel er det normalt å bli så påvirket?

Anonymous poster hash: 1ce5e...f80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er vanlig. Jeg hadde det ganske mye sånn før. Min løsning var en periode å unngå visse mennesker og gå noen runder med meg selv. Det var ikke lett å holde seg unna, men jeg var inntil margen sliten av disse personene.Etterhvert knyttet jeg kontakt med dem igjen og da var alt forandret. De hadde ikke forandret seg, men det hadde jeg. Jeg har gjennom å holde avstand en god periode opparbeidet et sunt forsvarsverk og står stødigere i meg selv. Det å reise seg å gå med et vennlig ord eller på forhånd si at jeg kan dessverre bare være sammen med deg en time i dag, kan virke skummelt, men det er fullt gjennomførbart.

Fordi jeg nå har blitt "klarere", har jeg blitt mye mer oppmerksom på hvordan mitt humør påvirker andre. Hva er det jeg selv gjør/ikke gjør som spiller inn på mine omgivelser. Sist gang jeg var hos en av disse personene var det jeg som var mørk og dyster og hun var frisk og energisk. Jeg gikk ganske tidlig nettopp for å spare henne og takket henne fordi hun hadde orket å lytte til meg. Da fikk jeg en klem og et smil.

Kanskje de som er mye tunge og deprimerte trenger å se at også andre kan ha dårlige perioder og trenger litt oppmerksomhet de og? Kanskje de også trenger og har godt av å gi litt av seg selv?

Mitt råd ut i fra egen erfaring er å trekke deg ut av forholdet en periode, finne ut hvorfor du egentlig er sammen med denne personen og innse at også deprimerte mennesker har ansvar for hvordan de opptrer ovenfor andre mennesker.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...