Gå til innhold

Hvordan få et godt forhold til det sosiale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det sosiale nødvendigvis er så hyggelig. Konkurranse, misunnelse, mobbing etc. gjør jeg ikke får lyst til å være sosial. Hvordan får man et godt forhold til det å være sosial?

Skrevet

Må man være sosial?

Samfunnet krever jo at man skal være det. Jobb, venner, ekteskap, barn, familie. Bidra til samfunnet. Være noe i andre øyne. Jeg har ikke eksperimentert med å ikke være sosial. Jeg liker å være sosial når de jeg er sammen med er hyggelige, men det er de bare i starten.

Skrevet

Samfunnet krever det, det er korrekt. Men det er nå slik at det er opp til deg selv hvordan du vil leve livet ditt. 

Jeg har meget gode erfaringer med å ikke være sosial og det er intet problem for meg (selv om samfunnet sikkert ikke liker det)

Men du må bare finne ut av hva du vil, er ikke noe fasitsvar, og hvordan samfunnet er er ikke noe fasitsvar for hvordan du skal leve livet ditt

Lykke til

Skrevet (endret)

Samfunnet krever det, det er korrekt. Men det er nå slik at det er opp til deg selv hvordan du vil leve livet ditt. 

Jeg har meget gode erfaringer med å ikke være sosial og det er intet problem for meg (selv om samfunnet sikkert ikke liker det)

Men du må bare finne ut av hva du vil, er ikke noe fasitsvar, og hvordan samfunnet er er ikke noe fasitsvar for hvordan du skal leve livet ditt

Lykke til

Hva er dine gode erfaringer med å ikke være sosial om jeg får spørre?

Endret av tjohei1
Skrevet

Hva er dine gode erfaringer med å ikke være sosial om jeg får spørre?

Det var da svært til quotes :P

Min gode erfaring var når jeg slapp å være i tvungne sosiale situasjoner og slapp unna disse, ble jeg mye mer lykkelig, og når jeg droppet alle sosiale situasjoner ble ting så bra som de noensinne har vært. Men det er meg, alle er forskjellige. Jeg er bare ikke laget for sosiale anledninger

Det kan godt hende at DU ikke blir lykkelig uten de sosiale tingene, så ikke bruk meg som mal =)

Skrevet

Det var da svært til quotes :P

Min gode erfaring var når jeg slapp å være i tvungne sosiale situasjoner og slapp unna disse, ble jeg mye mer lykkelig, og når jeg droppet alle sosiale situasjoner ble ting så bra som de noensinne har vært. Men det er meg, alle er forskjellige. Jeg er bare ikke laget for sosiale anledninger

Det kan godt hende at DU ikke blir lykkelig uten de sosiale tingene, så ikke bruk meg som mal =)

Hva betyr det var da svært til quotes?

Skrevet

Samfunnet krever jo at man skal være det. Jobb, venner, ekteskap, barn, familie. 

Bortsett fra at det forventes at man arbeider hvis man er i stand til det, setter samfunnet, så vidt jeg vet, ingen krav til venner, ekeskap, barn og familie.

Skrevet (endret)

Bortsett fra at det forventes at man arbeider hvis man er i stand til det, setter samfunnet, så vidt jeg vet, ingen krav til venner, ekeskap, barn og familie.

Det er sant. De krever bare at man betaler sine regninger og ikke er til plage for naboene sine og at man ikke er kriminell.

Hvorfor kaller du deg for slappedask? Fordi du får penger av nav?

Endret av tjohei1
Skrevet (endret)

utadvent (feilstavet) http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=utadvent&sort=0 256 stillinger

utdavendt (korrekt stavet) http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=utadvendt&sort=0 1258 stillinger

innadvendt (korrekt stavet)  http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=innadvendt&sort=0 0 stillinger

innadvent (feilstavet) http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?keyword=innadvent&sort=0 0 stillinger

Ikke kom her å si at det ikke er krav til å være sosial ifm jobb ....

Det er krav om at du skal jobbe hvis du er frisk, og det er krav om at skal du jobbe skal du være sosial -> krav om å være sosial

Endret av schizoid1337
Skrevet

Det er sant. De krever bare at man betaler sine regninger og ikke er til plage for naboene sine og at man ikke er kriminell.

Hvorfor kaller du deg for slappedask? Fordi du får penger av nav?

Jeg kalles meg da ikke for "slappedask"!

Skrevet

Jeg kalles meg da ikke for "slappedask"!

He he. Slabbedask. Nesten likt da.

Skrevet

Jeg synes ikke det sosiale nødvendigvis er så hyggelig. Konkurranse, misunnelse, mobbing etc. gjør jeg ikke får lyst til å være sosial. Hvordan får man et godt forhold til det å være sosial?

Hei!

Jeg syns det sosiale er hyggelig når jeg får snakke om noe som interesserer meg.

Jeg har det derfor veldig hyggelig med medstudenter. Men når de vil snakke om noe "annet" da må jeg "ta meg sammen" dvs "holde ut" smile og være høflig, til en viss grad er det ok, men jeg får fort tema tilbake til der det var, og der jeg syns det bør være og der det for oss alle er hensiktsmessig :-)

Matematikkstudenter er ikke vanskelige å få over på rett tema  :)

Jeg hygger meg så mye at jeg nå har invitert meg selv hjem til et stykk student.

Studenten/min venn, er gjensidig til hygge, en som arbeider hardt og som akkurat som meg ikke får beviser ut av hodet, før man er et stykke på vei.

Jeg liker å være sosial når det er noe interessant man snakker om.

Slik kan man velge ut sosiale situasjoner der man både hygger seg, får noe meningsfylt ut av sammenkomsten, samt trene seg på å lytte til uinteressant prat. Man kan med felles interesser fort skifte tema, og da tenker ikke menneske særlig mer og videre... det blir som å holde en is foran en baby, da glemmer den hva den tenkte på før, og griper etter guleroten, sånn omtrent er det har jeg funnet ut.

(håper du forstår)

Skrevet

Jeg forbinder å være sosial med noe hver enkelt på skape, noe positivt. din omgangsfeller skaper ikke noe godt sosial miljø, derfor trenger ikke du strebe med å være sosial i et slikt miljø som du nevner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...