Gå til innhold

NHD- angående økning av medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte ser jeg at du anbefaler økning av medisiner når noen spør om det kan være hensiktsmessig. Mener du at vi på egenhånd kan øke medisiner uten å konferere med psykiater/lege hvis du anbefaler/synes det høres greit ut? I mitt tilfelle lurer jeg på om jeg kan ha noe å vinne på å øke fontex fra 40 mg til 60 mg da jeg opplever å ikke ha noen virkning/lite virkning på 40 mg.

Anonymous poster hash: 0787c...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte ser jeg at du anbefaler økning av medisiner når noen spør om det kan være hensiktsmessig. Mener du at vi på egenhånd kan øke medisiner uten å konferere med psykiater/lege hvis du anbefaler/synes det høres greit ut? I mitt tilfelle lurer jeg på om jeg kan ha noe å vinne på å øke fontex fra 40 mg til 60 mg da jeg opplever å ikke ha noen virkning/lite virkning på 40 mg.Anonymous poster hash: 0787c...b29

Det er behandleren som skriver ut medisinene, så du må jo ta kontakt med behandleren ved endringer. Selv har jeg tatt rådene jeg har fra NHD med til behandler. Noen ganger har jeg endret på forhånd og tatt kontakt med behandleren etterpå.

Håper du får svar fra NHD.

Skrevet

Ofte ser jeg at du anbefaler økning av medisiner når noen spør om det kan være hensiktsmessig. Mener du at vi på egenhånd kan øke medisiner uten å konferere med psykiater/lege hvis du anbefaler/synes det høres greit ut? I mitt tilfelle lurer jeg på om jeg kan ha noe å vinne på å øke fontex fra 40 mg til 60 mg da jeg opplever å ikke ha noen virkning/lite virkning på 40 mg.

Anonymous poster hash: 0787c...b29

Jeg tenker at det hjelper lite om nhd synes det er greit at du øker på egenhånd, dersom din egen lege ikke synes det. Leger har svært ulikt syn på dette, og dersom du ønsker å ha et godt samarbeid med egen lege så bør du sjekke ut hva vedkommende mener om at du evt. gjør doseendringer på egenhånd.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Jeg anbefaler alltid den dosering som jeg mener er best.

2. Jeg anbefaler alltid at medisinering skjer i forståelse med ens egen lege/psykiater.

3. Sannsynligvis skyldes minst halvparten av effektsvikten på AD at det brukes for lave doser. Svaret på deg og økning til 60 mg er at en kun får fasiten ved å prøve. Samtidig kan jeg ikke se at det er noe å tape på å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...