Gå til innhold

Det er for mange mennesker på jorda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samfunnet er styrt av økonomi og markedskrefter, ikke gjennom hva som er godt for mennesket. Evolusjonsmessig er vi ikke tilpasset kostholdet, stresset, materialismen eller menneskemylderet. For ikke å snakke om hvordan vi har lagt forholdene så til de grader til rette for innaktivitet. 20-40 prosent av befolkningen er introvert. Hvordan har disse menneskene det i hverdagen, som er tilrettelagt for de ekstroverte. Først begynner en i basebarnehage, hvordan har de introverte det der? Med masse barn og altfor få voksne. Hvordan blir deres begynnelse i livet og sosialiseringen deres påvirket av å være i så stort miljø? Det er billig å drifte barnehagene på lavt budskjett men tro om ikke det blir dyrt med psykiatri senere? Og hvorfor maser politikerne om at vi må fø opp flere barn? Kan de ikke tenke lenger fram enn åtte år? På sikt er det ikke hensiktsmessig å overbefolke verden. Når disse barna vokser opp trenger de også pensjon. Hvorfor alt dette på psykiatriforum? Jo fordi jeg nå har funnet ut at jeg ikke har dårlig selvbilde, ikke er sjenert men bare introvert og trenger tid alene for å lade. Og jeg trenger ganske mye tid. Jeg skulle ønske en psykolog kunne nevnt det for meg tidligere. Er jo ikke så rar som jeg trodde, har ikke dårlig sosial kompetanse eller er ikke asosial. Er bare introvert. Trives best sammen med få mennesker av gangen, men har stor glede av å være sammen med andre. Jeg ville bare skrive det for kanskje andre kan forstå oss. Og kanskje en annen som føler seg som født i feil tidsepoke kan se at det er ikke oss mennesker som det er noe i veien med.

Neper og basilikum er ikke så verst, hvis jeg kan få med meg et par sauer også så melder jeg meg som første innbygger på månen. Blogge litt ned til dere på jorda, og kooose meg alene! Ha en fin kveld alle

Anonymous poster hash: c96cb...3d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har helt rett. Og nei de kommer aldri til å forstå oss

Skrevet

Og kanskje en annen som føler seg som født i feil tidsepoke kan se at det er ikke oss mennesker som det er noe i veien med.

Det var vel ikke noe lettere i gamle dager?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det var vel ikke noe lettere i gamle dager?

Joda, i gode gamle dager kunne de introverte alltids finne en hule i fjellet og kontemplere over om virkeligheten egentlig er et paradoks.

Skrevet

Nå var det jo faktisk slik ihvertfall på jobb-markedet at det var mye større muligheter for de introverte i Norge før. I dag gjøres de fleste av disse jobbene for oss i Afrika/Asia av folk med 1kr ? timelønn

Skrevet

Nå var det jo faktisk slik ihvertfall på jobb-markedet at det var mye større muligheter for de introverte i Norge før. 

Hvilke jobber tenker du på da?

Skrevet

Var det ikke de introverte i en ekstovert verden ts gjerne ville ha en diskusjon om?

Skrevet

Joda, i gode gamle dager kunne de introverte alltids finne en hule i fjellet og kontemplere over om virkeligheten egentlig er et paradoks.

Hei!

Se denne av min favoritt youtube vsauce

http://m.youtube.com/watch?v=2lR7s1Y6Zig

Det fins fortsatt uoppdaget steder bare bruke google map :-)

Liker du vsauce?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...