Gå til innhold

Trenger en "rettesnor".?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne i en periode hvor ingen medisiner virker på uroen og angsten min. Har tatt 150 mg truxal idag, men det virker jo ikke. Sobril er heller ingen vits i å ta.

Hva kan jeg gjøre, bruker wellbutrin og abilify fast. Har tanker om å hoppe i havet, samtidig som jeg planlegger en helvetes jul. Gode råd?

Skrevet

Unnskyld, var ikke meningen å komme med dette utbruddet. Er vel ingen konstruktiv måte å løse ting på. Holder bare på å "gå opp i limingen".

Håper noen kan slette dette, bare frustrerende tull fra

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Intet tre vokser inn i himmelen.

De to medisinene du bruker er i sin klasse (AP og AD) de som gir minst demping og minst matlystøkning (vektoppgang).og mest aktivering.

Ulempen er at de er dårligst på angstdemping, og hos noen har de faktisk angstforverring som bivirkning.

Jeg vet ikke om det er årsaken hos deg, men du kan diskutere det med legen din.

Skrevet

Det var kanskje ikke "noe sjakktrekk" å øke wellbutrin til 450 mg. Bare det at jeg var så veldig trett og energiløs. Sliten med angst. Veldig fin kombinasjon.

Jeg hadde angst og ble syk før jeg startet med abilify. Wellbutrin har jeg brukt lenge, også før jeg ble syk denne gangen. Kanskje gå ned til 300 mg wellbutrin igjen. Må velge mellom å være trett og tiltaksløs og ha mere selvmordstanker og angst. Hva er best?

Skrevet

Intet tre vokser inn i himmelen.

De to medisinene du bruker er i sin klasse (AP og AD) de som gir minst demping og minst matlystøkning (vektoppgang).og mest aktivering.

Ulempen er at de er dårligst på angstdemping, og hos noen har de faktisk angstforverring som bivirkning.

Jeg vet ikke om det er årsaken hos deg, men du kan diskutere det med legen din.

Hvis det er angst pga wellbutrin, eller abilify, vil ikke truxal og sobril da ha effekt? Trror jeg må ned i dose på wellbutrin igjen ihvertfall. Så får jeg heller være deprimert, trett og psyk.

Er det vanlig å få selvmordstanker når man øker doseringer på ad? Har lyst til å gjemme meg på "en øde planet". Finnes det noe sted man kan få være i fred?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...