Gå til innhold

Eksiterer fantasi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare noe de fleste tror, mens noen få får vite sannheten?

Skrevet

Fantasi eksisterer. Det er sikkert og vist.

Eller er det ren fantasi ;)

Skrevet

Eller er det bare noe de fleste tror, mens noen få får vite sannheten?

Ja, fantasi eksisterer (selvfølgelig!).

Anonymous poster hash: 81561...d5d

Skrevet

Fantasi eksisterer og er en viktig del av livet.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Hva vil det si at noe er sant? Det kan man jo tenke litt over. Tenk over det, Caylee.  :)

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg vil si at det meste vi antar er sant er sant fordi man har blitt enige om at det skal være sant.  :o

Så hva har det å si for psykelige vrangforestillinger?

Jo, veldig mye. Alt, egentlig.

Skrevet

Ja, fantasi eksisterer (selvfølgelig!).

Anonymous poster hash: 81561...d5d

Hvordan vet du det?

Skrevet

Jeg vil si at det meste vi antar er sant er sant fordi man har blitt enige om at det skal være sant.  :o

Så hva har det å si for psykelige vrangforestillinger?

Jo, veldig mye. Alt, egentlig.

hæ?

Captain Cheeseheart
Skrevet

hæ?

Sannheten er en sosial konstruksjon.

Skrevet

Sannheten er en sosial konstruksjon.

og det betyr?

Captain Cheeseheart
Skrevet

og det betyr?

Det betyr at det som er fantasi aldri kan regnes for å være sant, for bare det man har blitt enige om at er sant er sant.

Skrevet

Det betyr at det som er fantasi aldri kan regnes for å være sant, for bare det man har blitt enige om at er sant er sant.

hm.. folk burde tenke mer selv

Captain Cheeseheart
Skrevet

hm.. folk burde tenke mer selv

Helt enig! Men hvis man ikke samarbeider med andre om sin tenkning, da blir det bare surr...

Skrevet

hvem kan bestemme hva som er fantasi og ikke? Overlegen sa til meg at jeg levde i en fantasiverden, men hva vet vel han om det? Tror det er heller han som er på bærtur og lever i en verden som er merkelig

Skrevet

Er du ikke litt vel teoretisk nu?

Skrevet

Helt enig! Men hvis man ikke samarbeider med andre om sin tenkning, da blir det bare surr...

Hvordan da`?

Captain Cheeseheart
Skrevet

hvem kan bestemme hva som er fantasi og ikke? Overlegen sa til meg at jeg levde i en fantasiverden, men hva vet vel han om det? Tror det er heller han som er på bærtur og lever i en verden som er merkelig

Som sagt, du unngår denne problemstillingen ved å se på virkeligheten/sannheten som en sosial konstruksjon!

Er du ikke litt vel teoretisk nu?

Nei, jeg tror dette er bra saker!

Hvordan da`?

Nei altså, hvis man bare sitter i en hule i fjellet og prøver å finne ut av hvordan verden er satt sammen, så løser man ikke mange problemer...

Skrevet

Jeg er sikkert dum... men jeg skjønner ikke så mye..

Skrevet

Jeg skjønner også veldig lite av Kapteinens teoretiske utlegninger.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg er sikkert dum... men jeg skjønner ikke så mye..

Tror ikke det, det er sikkert bare noe jeg har lest.  ;)

Det jeg mener... tror man kommer frem til sannheten bare ved å diskutere med andre, og samarbeide om teoriene... tror at hvis man ikke gjør det, og bare tenker selv, så vil man fort spore av.

Jeg tror du har sporet av. Men du kan komme på "sporet" om du samerbeider med folk rundt deg, om å finne frem til en felles forståelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...