Gå til innhold

Å føle seg observert kan være en del av noe annet en psykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man tenker på religion, så sier mange kristne att gud ser alt man gjør og tenker. Dette er fryketlig skremmende vil jeg påstå. Dersom man ikke har privatliv i tankene en gang. Men som flaks er jeg ateist. Det har ikke altid vært slik. Ser ikke de religiøse hvor nær religion er psykose?

Hvor går grensen mellom å frykte att gud hører alle ens tanker, og det å tro att noen andre gjør det? Begge deler er en krenkelse av integriteten til en person mener jeg. Men er man ellers fungerende så er det greit?

Bare noen tanker i førjulstiden......

Anonymous poster hash: 91e29...8ea
Captain Cheeseheart
Skrevet

Kanskje det på et vis går ut på at det er vanskelig og skremmende å tro noe som ingen andre rundt en er enige i? Blir "avstanden" for stor, er man psykotisk...

Captain Cheeseheart
Skrevet

Ja, altså at det ikke er tankene i seg selv som er psykotiske, men hvor "avvikende" de er.

Skrevet

Jeg føler att min moral observeres. Av krefter som jeg ikke vet hva er. Lurer på om det kun er mitt hode?

Er det slik att ens tanker er helt private? Det hadde vært deilig.

Anonymous poster hash: 91e29...8ea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...