Gå til innhold

Hjelp!

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei

Jeg er for tiden veldig usikker på om jeg har fått riktig diagnose derfor sender jeg en mail til deg for og høre hva du mener.

Kan skrive litt om sykdoms bildet mitt:

I 2010 var jeg sykemeldt i 7 mnd. pga hyppig vannlating, jeg gikk på do 17 ganger fra klokken 07:00 til 9:20, trangen kjentes som en liter hver gang men kom bare noen få dråper. Som regel måtte jeg igjen før jeg var ferdig med og dra opp smekken.

Da ble jeg henvist til uvernkliniken i Hokksund, der fant dem ikke noen mekaniske feil og blæren var tom selv om jeg så sleit med og holde meg.

Dem brukte da ultralyd for og se at blæren var tom, jeg har en mindre bra fortid og dem mente det var psykisk.

Dette problemet er ikke like stort og det går greit og leve med det.

Nå i 2013 har jeg hvert 50% sykemeldt siden april, grunnen er at jeg føler meg helt utslitt.

Jeg gikk først til legen med fordøyelses problemer stadig vekk, etter mange blodprøver fordelt over tid klarer dem ikke finne noe galt.

Hvis man sier at jeg har hvert og tatt blod prøver gikk det greit dem første 7 gangene, etter det har jeg fått en slags angst slik at jeg er nødt til og komme meg vekk.

Den angsten skjedde også en dag jeg søkte om fri fra jobben for og dra til Sverige sammen med samboer, henne kjørte og når vi stoppet satt jeg og holdt i dørhåndtaket klar til og stikke av. Hvorfor veit jeg ikke men jeg ville bort, veit ikke hvor jeg ville for så langt tenker jeg ikke jeg vil bare vekk.

Legen har satt meg på stesolid som jeg kan ta opp til 3 ganger pr dag, jeg tar dem sjelden mer en 1 gang pr dag da jeg ikke er glad i piller.

Så den stikke av følelsen er borte nå.

Har også hvert plaget med at jeg har hvert veldig sliten hele tiden, ofte hatt influensa symptomer, plaget veldig med mest hard mage men til tider løs mage.

Bruker ca 30 min på do hver morgen og sjelden jeg føler at jeg er ferdig.

Jeg vil også nevne at jeg sliter veldig med og dra noe sted, det blir alltid problemer når jeg drar noe sted i form av urolig mage.

Utfallet er det samme om jeg drar på skogs tur sammen med barna mine hvor bare vi er eller om jeg drar på et kjøpe senter i byen, om jeg gleder meg eller gruer meg endrer ingen ting magen slår seg vrang.
Har oppsøkt toalett når dette skjer men jeg må alltid på do på den ene eller andre måten.

Legen min har søkt meg inn på DPS men der har jeg ikke time før mars 2014.

Det jeg er veldig i tvil på er:

Jeg veit barndommen min ikke er bra, ble utsatt for insest av biologisk far og fysisk vold av min stefar.

Dette førte til at jeg havnet på skråplanet, aldri hvert glad i rus men kan vel si at jeg har gjort mye annet galt i form av kriminalitet.

Vold har jeg aldri drevet med.

Uansett fortiden min, jeg ser ikke at dette plager meg i noen grad.
Jeg tenker sjelden på dette og mener selv at dette er noe jeg har lagt bak meg, legen mener at det er underbevisstheten og den kan ikke jeg svare for da jeg ikke veit hva som skjer der.

Føler ofte at jeg sitter med en stor klump øverst i magen.

Dette er kanskje litt rotete og lese men jeg sliter litt med dysleksi.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skriver ikke hvilken diagnose du har fått, men at dette skyldes psyken er det ingen tvil om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...