Gå til innhold

NHD - Navn på ap (husker ikke)

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg fikk anbefalt et ap i depotform av min tidligere psykiater. Det skal settes i overarmen hver 4(?)uke. Mulig det begynner på w eller noe sånt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er korrekt.

xxløvetannxx
Skrevet

Det er korrekt.

Noe du anbefaler mot stemmehøring og andre symptomer på psykose? Sliter jo med søvn og ser at insomni er bivirkning...

Captain Cheeseheart
Skrevet

Noe du anbefaler mot stemmehøring og andre symptomer på psykose? Sliter jo med søvn og ser at insomni er bivirkning...

Insomni er en bivirkning av de fleste stoffene i Felleskatalogen...

Ulike leger anbefaler ulike merker.

Det viktigste er vel at man bruker noe, når man har en psykoseproblematikk... selv om det er enkelte av de gamle merkene man ikke bør prøve.

xxløvetannxx
Skrevet

Insomni er en bivirkning av de fleste stoffene i Felleskatalogen...

Ulike leger anbefaler ulike merker.

Det viktigste er vel at man bruker noe, når man har en psykoseproblematikk... selv om det er enkelte av de gamle merkene man ikke bør prøve.

Tok cisordinol depot i tre år. Gammelt merke, MYE bivirkninger. To mnd uten nå snart og jeg er ute å kjøre. Jaja...

Captain Cheeseheart
Skrevet

Tok cisordinol depot i tre år. Gammelt merke, MYE bivirkninger. To mnd uten nå snart og jeg er ute å kjøre. Jaja...

Jeg har prøvd følgende (ser bort i fra andre medisiner enn antipsykotika her):

Zeldox

Risperdal

Trilafon

Abilify

Abilify+Seroquel

Abilify+Trilafon

Samt prøvd Truxal og Nozinan som sovemedisin. Også testet jeg Zyprexa oppå Abilify i 2-3 dager.

Jeg er aller mest fornøyd med Zeldox, men jeg ser at mange ikke er fornøyd med den medisinen.

Skrevet

@cc: Fordi folk responderer så ulikt på medisiner, er det fint at vi har så mange ulike. Vet utprøving vil de aller fleste finne en de blir fornøyd med.

Captain Cheeseheart
Skrevet

@cc: Fordi folk responderer så ulikt på medisiner, er det fint at vi har så mange ulike. Vet utprøving vil de aller fleste finne en de blir fornøyd med.

Hva så?

Skrevet

Hva så? Jo fordi det da ikke er så klokt at du skriver at Abilify og Truxal er uten virkning, istedet for å skrive at det ikke hadde virkning på deg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Hva så? Jo fordi det da ikke er så klokt at du skriver at Abilify og Truxal er uten virkning, istedet for å skrive at det ikke hadde virkning på deg.

Her må jeg arrestere deg! Du skriver i dette innlegget: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/385113-nhd-abilify-og-søvn/?p=3406111 følgende:

Jeg har som prinsipp her på DOL at jeg gir anbefalinger i tråd med internasjonale retningslinjer. Jeg er såpass ydmyk at jeg ikke setter min egen kompetanse høyere enn et kollegium av verdens fremste spesialister.

Når du spør om min erfaring, er svaret enkelt. Min kliniske erfaring gjør at jeg aldri setter noen må Abilify, men jeg tar det bort hos mange - i hovedsak grunnet utilstrekkelig virking.

Du syns det er greit å kritisere meg for å si det samme som du sa (24/10/2012), mens du samtidig overstadig reklamerer for vidunderpilla Wellbutrin?

Skrevet

Hm...foretrekker uansett å gjøre opp min egen mening jeg da. Er rimelig sikker på at verken CC eller NHD har samme kjemien i hjernen som meg. Hjernen min er "gal" for tiden. Jeg pakker i den wellbutrin, abilify, truxal, sobril. Da lever jeg så vidt over bølgene.

Har sannsynligvis vært verre uten disse pillene da. Er forresten gjerne med på en diskusjon om wellbutrin. Det er den eneste AD jeg tåler. Den virker/har virket utmerket for meg. Uten den var jeg nok huleboer og sengeliggende. Den er jo aktiverende for den som sliter med tretthet og energiløshet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...