stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde blitt tatt opp på fagmøtet på dps, og siden jeg styrte medisinene selv og ikke hørte på dem, skulle jeg ikke lenger ha noen kontakt der. Kanskje det var for å straffe meg, men må si jeg er glad. Ikke har de peiling på diagnoser og de oppfører seg uprofesjonelt, så det skal bli godt å slippe dem. Bare en gladnyhet som passet fint nå før jul Jeg klarer meg fint uten medisiner, og jeg klarer meg enda bedre uten dem. Og nå kan jeg endelig slappe av for jeg ser ikke på meg selv som syk, jeg er sterk og har klart mange ting i livet. Det er håp for alle 0 Siter
Caylee Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde blitt tatt opp på fagmøtet på dps, og siden jeg styrte medisinene selv og ikke hørte på dem, skulle jeg ikke lenger ha noen kontakt der. Kanskje det var for å straffe meg, men må si jeg er glad. Ikke har de peiling på diagnoser og de oppfører seg uprofesjonelt, så det skal bli godt å slippe dem. Bare en gladnyhet som passet fint nå før jul Jeg klarer meg fint uten medisiner, og jeg klarer meg enda bedre uten dem. Og nå kan jeg endelig slappe av for jeg ser ikke på meg selv som syk, jeg er sterk og har klart mange ting i livet. Det er håp for alle Så bra! Glad på dine vegne. Psykiatrien er noe dritt uansett. Så like greit å bli kvitt dem. Du har helt rett. Du er sterk <3 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Så bra! Glad på dine vegne. Psykiatrien er noe dritt uansett. Så like greit å bli kvitt dem. Du har helt rett. Du er sterk <3 Takk <3 Ja psykiatrien er noe stort dritt. 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde blitt tatt opp på fagmøtet på dps, og siden jeg styrte medisinene selv og ikke hørte på dem, skulle jeg ikke lenger ha noen kontakt der. Kanskje det var for å straffe meg, men må si jeg er glad. Ikke har de peiling på diagnoser og de oppfører seg uprofesjonelt, så det skal bli godt å slippe dem. Bare en gladnyhet som passet fint nå før jul Jeg klarer meg fint uten medisiner, og jeg klarer meg enda bedre uten dem. Og nå kan jeg endelig slappe av for jeg ser ikke på meg selv som syk, jeg er sterk og har klart mange ting i livet. Det er håp for alle Det er nok ikke for å straffe deg, men fordi de ser at du (om så er tilfelle) ikke nyttigjør deg deres råd og behandling, da tar du bare opp plass der og det er ingen hensikt å bruke tid deg, eller for deg å bruke tid på dem. Jeg er ikke like entusiastisk som det du er over dette. Det er vondt å ikke kjenne at man blir hørt, men det å kutte ut alt av medisiner har du forsøkt endel ganger uten et godt resultat. Har du ihvertfall en beredskapsplan klar om det skulle bli vanskelig? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Det er nok ikke for å straffe deg, men fordi de ser at du (om så er tilfelle) ikke nyttigjør deg deres råd og behandling, da tar du bare opp plass der og det er ingen hensikt å bruke tid deg, eller for deg å bruke tid på dem. Jeg er ikke like entusiastisk som det du er over dette. Det er vondt å ikke kjenne at man blir hørt, men det å kutte ut alt av medisiner har du forsøkt endel ganger uten et godt resultat. Har du ihvertfall en beredskapsplan klar om det skulle bli vanskelig? Jo det er nok for å straffe meg og etter å ha tenkt på det ble jeg uvel, kommer aldri til å ha noe mer med dem å gjøre. Kan ikke si jeg har fått råd eller behandling heller, at min behandler ikke vet noe om min diagnose sier vel litt, og at hun snakket dritt om sine kollegaer og sjefen selv sier sitt. Er møkk lei av hele dps. Og at jeg blir kastet ut defra fordi jeg tenker selv sier sitt, men den "hjelpen" trenger jeg ikke. Får heller søke hjelp i alternativ medisin, ja er enig i at det er bortkastet å bruke tid på meg. Men da kan jo ei jeg kjenner få plassen, hun tar medisinene sine....nei hun hadde gått der så lenge før sa behandleren min. Jaja, heldigvis har jeg ikke behandler lenger, og de kan dra til Helvete hele sulamitten. De så vel det at jeg er sterk og styrer livet mitt selv, deres vei fører rett til Helvete. Jeg klarer meg selv, og blir jeg syk tar jeg medisinen jeg har. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Har du medisiner du ikke trenger å trappe opp og som funker i løpet av kort tid, eller krever det en lang innkjøringsperiode? Det er jo ikke akkurat bra og gå rundt å være syk i en lang periode før meds virker! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Har du medisiner du ikke trenger å trappe opp og som funker i løpet av kort tid, eller krever det en lang innkjøringsperiode? Det er jo ikke akkurat bra og gå rundt å være syk i en lang periode før meds virker! Tror medisinen virker ganske fort, det er zeldox. Det er ikke noen krise om jeg blir syk, jeg er ufør likevel så det er ingenting jeg skal. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Men du har barn, har du ikke det? Er de voksne og har flyttet hjemmifra? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Men du har barn, har du ikke det? Er de voksne og har flyttet hjemmifra? Ikke små barn, jeg er glad så lenge jeg klarer å gjøre litt i huset og lage middag. Da er mann og barn fornøyd også, jeg er jo stort sett inne i huset likevel. Bryr meg ikke så mye om jeg er litt dårlig lenger, det er en del av livet. Ser flere som sliter her inne selv om de tar medisiner. 0 Siter
Nycora Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Man blir ikke akkurat klokere i hodet etter hver sykdomsepisode. Snakker av egen erfaring. Tenk deg godt om nå! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Man blir ikke akkurat klokere i hodet etter hver sykdomsepisode. Snakker av egen erfaring. Tenk deg godt om nå! Jeg har tenkt meg godt om. 0 Siter
Nycora Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Jeg har tenkt meg godt om. Hmmm... Skal ta deg med i aftenbønnen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Skrevet 11. desember 2013 Hmmm... Skal ta deg med i aftenbønnen Tusen takk, da sover jeg nok godt Merker jeg ikke er på topp nå, men jeg gjør som strutsen og stikker hodet i sanden. Vil bare at vi skal ha en fin jul 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Jo det er nok for å straffe meg og etter å ha tenkt på det ble jeg uvel, kommer aldri til å ha noe mer med dem å gjøre. Kan ikke si jeg har fått råd eller behandling heller, at min behandler ikke vet noe om min diagnose sier vel litt, og at hun snakket dritt om sine kollegaer og sjefen selv sier sitt. Er møkk lei av hele dps. Og at jeg blir kastet ut defra fordi jeg tenker selv sier sitt, men den "hjelpen" trenger jeg ikke. Får heller søke hjelp i alternativ medisin, ja er enig i at det er bortkastet å bruke tid på meg. Men da kan jo ei jeg kjenner få plassen, hun tar medisinene sine....nei hun hadde gått der så lenge før sa behandleren min. Jaja, heldigvis har jeg ikke behandler lenger, og de kan dra til Helvete hele sulamitten. De så vel det at jeg er sterk og styrer livet mitt selv, deres vei fører rett til Helvete. Jeg klarer meg selv, og blir jeg syk tar jeg medisinen jeg har. Tragisk at du har så dårlig erfaring med DPS. Jeg synes det er merkelig at din behandler ikke kjenner til din diagnose, men hva ble gjort her, hentet vedkommende inn hjelp eller hvordan ble timene brukt? Jeg er ikke begeistret Stjernestøv, jeg har sett hvor vondt du har hatt det i perioder. Har du forsøkt andre steder enn DPS, jeg er fullt klar over at kunnskapsnivået kan variere ganske stort mellom de ulike DPS, har du forsøkt en behandler som kjører privat (med avtale)? 0 Siter
frosken Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Den hjelpen du har fått fra dps har ikke imponert meg. Kanskje vil du være like godt hjulpet fremover med oppfølgning fra fastlegen. Når fastlegen vet du ikke følges opp av dps, vil han forhåpentligvis innse at han har en ny oppgave. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Tragisk at du har så dårlig erfaring med DPS. Jeg synes det er merkelig at din behandler ikke kjenner til din diagnose, men hva ble gjort her, hentet vedkommende inn hjelp eller hvordan ble timene brukt? Jeg er ikke begeistret Stjernestøv, jeg har sett hvor vondt du har hatt det i perioder. Har du forsøkt andre steder enn DPS, jeg er fullt klar over at kunnskapsnivået kan variere ganske stort mellom de ulike DPS, har du forsøkt en behandler som kjører privat (med avtale)? Ja det er i grunn ganske tragisk, jeg var innlagt en annen plass og der merket jeg godt de var profesjonelle. Her er de ikke det. Timene ble mye brukt til å snakke om hennes liv, og hennes eventyr...var viktig å følge drømmen sa hun. Lurte på hva min drøm var, sa det var å klare meg uten medisiner. Mistet troen på hele dps da hun snakket dritt om sine kollegaer og sjefen, og hvor lei hun var av å jobbe med uprofesjonelle folk. Men hun så ikke at hun selv også var uprofesjonell, er i grunn godt å være ferdig med dem. Hun gjorde meg bare mer utrygg. Her finnes ingen private behandlere, da må jeg reise to tre timer. Men en ting er sikkert, kommer aldri til å ha noe med dps å gjøre mer...ever. Og det er på en måte en lettelse. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Den hjelpen du har fått fra dps har ikke imponert meg. Kanskje vil du være like godt hjulpet fremover med oppfølgning fra fastlegen. Når fastlegen vet du ikke følges opp av dps, vil han forhåpentligvis innse at han har en ny oppgave. Ikke meg heller, er så ferdig med dem. De skulle sende epikrise til legen, står vel om hvor "slem" jeg er som ikke tar medisiner, at de derfor gir meg opp. Men jeg kommer til å si til han at de er uprofesjonelle. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Ja det er i grunn ganske tragisk, jeg var innlagt en annen plass og der merket jeg godt de var profesjonelle. Her er de ikke det. Timene ble mye brukt til å snakke om hennes liv, og hennes eventyr...var viktig å følge drømmen sa hun. Lurte på hva min drøm var, sa det var å klare meg uten medisiner. Mistet troen på hele dps da hun snakket dritt om sine kollegaer og sjefen, og hvor lei hun var av å jobbe med uprofesjonelle folk. Men hun så ikke at hun selv også var uprofesjonell, er i grunn godt å være ferdig med dem. Hun gjorde meg bare mer utrygg. Her finnes ingen private behandlere, da må jeg reise to tre timer. Men en ting er sikkert, kommer aldri til å ha noe med dps å gjøre mer...ever. Og det er på en måte en lettelse. Dette høres forferdelig ut, jeg skjønner langt bedre hvorfor du ber dem ryke og reise, det ville jeg gjort selv og. Men ok, hva gjør du videre? Hva skjer om du skulle bli dårlig. Ha for all del en plan B klar. Går du på depot nå eller har du seponert alt? Du skriver at om du skulle bli dårlig så er det bare å ta medisinene, men er det ikke dette som faktisk er noe av ditt problem. Når du først kjenner symptomene så unngår du å ta medisinene. Ville det vært mulig for deg å få hjelp til medisinering på DPS (av en annen behandler!) og ikke hatt annen behandling? Er hjemmesykepleie-samtaler noe å vurdere? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Dette høres forferdelig ut, jeg skjønner langt bedre hvorfor du ber dem ryke og reise, det ville jeg gjort selv og. Men ok, hva gjør du videre? Hva skjer om du skulle bli dårlig. Ha for all del en plan B klar. Går du på depot nå eller har du seponert alt? Du skriver at om du skulle bli dårlig så er det bare å ta medisinene, men er det ikke dette som faktisk er noe av ditt problem. Når du først kjenner symptomene så unngår du å ta medisinene. Ville det vært mulig for deg å få hjelp til medisinering på DPS (av en annen behandler!) og ikke hatt annen behandling? Er hjemmesykepleie-samtaler noe å vurdere? Jeg har seponert alt utenom seroquel, det må jeg ha for å sove. Har et veldig ambivalent forhold til medisiner, og nå tror jeg heller ikke jeg har noen diagnose lenger, til og med behandleren sa det kunne være evner. Men så ble jeg veldig forvirra av å gå der, der jeg var innlagt og fikk diagnosen var de veldig sikker, men slikt gjelder jo ikke her. Hun sa jeg måtte gå til legen å få medisiner, så jeg kunne ikke få medisiner på dps, de ville avslutte meg der. Min behandler reiser til utlandet for noe utdanning, og hun sa ingen av de andre som jobbet der passet til meg. Så jeg må jo være et spesielt tilfelle, ikke det at hun passet så bra til meg. Forstår egentlig ikke hva hun mener, kanskje det at de er uprofesjonelle. Nå er det viktig at jeg er min egen behandler, jeg skal nok klare det bedre selv 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Men jeg tror behandleren jeg hadde bare ville være snill og støttet meg jo i å slutte med medisiner og, hun sa jo at alt var ikke sykt men i psykiatrien ble det oppfattet slik. At de kom med medisiner bare du var litt utenom A4, hun var jo så lei av denne plassen og jobben sin. Og det at hun snakket om seg selv er jo min feil, jeg hadde lite å snakke om og jeg spurte faktisk om hennes liv. Så skal ikke svartmale alt heller 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.