Gå til innhold

Var dette en voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en fest hjemme der jeg bodde da jeg var 15 år, en nyttårsaften. Alle på festen var gode venner av meg, blant annet en av mine beste kamerater, som var noen år eldre enn meg.

Jeg var ganske fersk med alkohol, ble veldig full og dårlig. Var ute og spydde og la meg på gulvet i gangen da jeg kom inn igjen.

Jeg sovnet der. Han kom ned og prøvde å vekke meg, men jeg sa at jeg kom til å spy hvis jeg reiste meg opp og at jeg bare måtte ligge litt til. Nei, du kan jo ikke ligge her, sa han. Så dro han meg etter beina inn på mitt rom.

Etter det husker jeg bare bruddstykker. Jeg husker at han dro av meg buksene, at han lå over meg og at jeg tenkte at han var så sterk/tung at jeg ikke hadde sjanse til å dytte han av meg. Her var det bare å gi opp. Men det kan jo hende at jeg bare var så full at jeg følte meg svak og kraftløs, og at han ikke hold meg nede i det hele tatt.

Jeg våknet neste dag fremdeles på gulvet på rommet mitt, uten noe særlig klær, men med sengeteppe over meg. Han lå og sov i min seng. Jeg kjente på kroppen at vi hadde hatt sex, men husket lite eller ingenting og var i dårlig form.

Han har ikke nevnt noe om det siden, ikke jeg heller. Andre som var på festen sa at han hadde prøvd seg på meg flere ganger i løpet av kvelden, men det kan ikke jeg huske.

Denne hendelsen gjør meg kvalm og uvel fremdeles og de opplysningskampanjene som går om voldtekt nå for tiden vekker minner om denne festen.

Var det voldtekt?

Anonymous poster hash: 2062c...41e
Skrevet

Du var forsvarsløs, ute av stand til å kunne protestere - derfor var det en voldtekt.

Skrevet

Jeg hadde en fest hjemme der jeg bodde da jeg var 15 år, en nyttårsaften. Alle på festen var gode venner av meg, blant annet en av mine beste kamerater, som var noen år eldre enn meg.

Jeg var ganske fersk med alkohol, ble veldig full og dårlig. Var ute og spydde og la meg på gulvet i gangen da jeg kom inn igjen.

Jeg sovnet der. Han kom ned og prøvde å vekke meg, men jeg sa at jeg kom til å spy hvis jeg reiste meg opp og at jeg bare måtte ligge litt til. Nei, du kan jo ikke ligge her, sa han. Så dro han meg etter beina inn på mitt rom.

Etter det husker jeg bare bruddstykker. Jeg husker at han dro av meg buksene, at han lå over meg og at jeg tenkte at han var så sterk/tung at jeg ikke hadde sjanse til å dytte han av meg. Her var det bare å gi opp. Men det kan jo hende at jeg bare var så full at jeg følte meg svak og kraftløs, og at han ikke hold meg nede i det hele tatt.

Jeg våknet neste dag fremdeles på gulvet på rommet mitt, uten noe særlig klær, men med sengeteppe over meg. Han lå og sov i min seng. Jeg kjente på kroppen at vi hadde hatt sex, men husket lite eller ingenting og var i dårlig form.

Han har ikke nevnt noe om det siden, ikke jeg heller. Andre som var på festen sa at han hadde prøvd seg på meg flere ganger i løpet av kvelden, men det kan ikke jeg huske.

Denne hendelsen gjør meg kvalm og uvel fremdeles og de opplysningskampanjene som går om voldtekt nå for tiden vekker minner om denne festen.

Var det voldtekt?

Dette er voldtekt, og ganske klassisk "sove/rus-voldtekt".

"Men det kan jo hende at jeg bare var så full at jeg følte meg svak og kraftløs, og at han ikke hold meg nede i det hele tatt.Fravær av et eksplisitt nei -betyr ikke ja, det betyr at du var for sliten/trøtt/beruset til å kommunisere, noe som i seg selv er et tydelig nei for normale oppegående mennesker.

Skrevet (endret)

Selvsagt er det voldtekt, du var jo ikke i stand til å stå i mot, han utnyttet situasjonen du var i og det er straffbart.

Hvor gammel er du nå?

Endret av mrxx
Skrevet

Var det voldtekt?

For å være helt ærlig. Du vet når du har blitt voldtatt. Du trenger ikke spørre andre: Du vet. Jeg har blitt voldtatt. Jeg er ikke engang i tvil, selv om jeg prøver innbille meg noe annet. Minnet om de i stykker-revne klærne og smerten ved å bli penetrert uten å ville.... 

Anonymous poster hash: f6d0e...fee

Skrevet

For å være helt ærlig. Du vet når du har blitt voldtatt. Du trenger ikke spørre andre: Du vet. Jeg har blitt voldtatt. Jeg er ikke engang i tvil, selv om jeg prøver innbille meg noe annet. Minnet om de i stykker-revne klærne og smerten ved å bli penetrert uten å ville.... 

Du trenger ikke kjenne eller huske noen smerte når du har blitt voldtatt i forsvarsløs beruset tilstand.

Skrevet

Du trenger ikke kjenne eller huske noen smerte når du har blitt voldtatt i forsvarsløs beruset tilstand.

Hvis du ikke husker noen smerte eller noe. Hva pokker er det da å dvele med? Å lage seg problemer av noe som ikke er noe problem er bare noe tull.

Skrevet

Hvis du ikke husker noen smerte eller noe. Hva pokker er det da å dvele med? Å lage seg problemer av noe som ikke er noe problem er bare noe tull.

Voldtekt avhenger ikke av graden av smerte. Det er like mye et traume, uavhengig av den fysiske smerten.

Skrevet

Det kan være ydmykende fordi om det ikke var smerte. Må være lov å snakke om det, betyr ikke at man dveler ved det.

MissAftereight
Skrevet

Det handler vel ikke om smerte her, men en enorm krenkelse og misbruk av ens egen kropp. Selv om jeg som dame kan tåle en skikkelig omgang med sex uten at jeg tar noe fysisk skade av det så betyr jammen ikke det at jeg er fritt vilt for hvem som helst. Det å bli voldtatt er en stor krenkelse og en stor påkjenning selv om man bare husker bruddstykker av det. Å vite at noen har hatt seksuell omgang med deg uten samtykke er en veldig vond følelse. Dette kan jeg gå god for gitt at jeg har vært utsatt for det to ganger. Jeg spyr av tanken på de skitne mennene som tok seg til rette på meg og behandlet meg som et objekt. Voldtekt er en svært traumatisk opplevelse og når en 15 år gammel jente spør her inne er det viktig at man faktisk behandler henne som offeret og ikke som overgriper. Hun har all rett til å spørre og snakke om dette så mye hun vil!

Skrevet

Jeg er ikke 15 nå lenger. Dette er flere år siden. Jeg husker ingen smerte...

Jeg prøver ikke å dvele ved det, men hver gang det nærmer seg nyttårsaften kommer tankene på dette og de ekle følelsene tilbake.

Skrevet

Jeg er ikke 15 nå lenger. Dette er flere år siden. Jeg husker ingen smerte... Jeg prøver ikke å dvele ved det, men hver gang det nærmer seg nyttårsaften kommer tankene på dette og de ekle følelsene tilbake.Anonymous poster hash: 2062c...41e Anonymous poster hash: 2062c...41e

Nhd la ut noen bra linker her for noen dager siden, men jeg får ikke til å kopiere dem. Tror det vr under traumebehandling og omhandler metakognitiv terapi. Synes personlig det var mye bra her.

Skrevet

Takk for svarene.

Jeg må bare si at det var ikke meningen å fornærme deg som har opplevd en ordentlig voldtekt, du som skriver lenger oppe i tråden. Beklager det. Jeg er lei meg for det du har opplevd, det må ha vært vondt for deg.

Jeg håper ikke at flere føler det sånn.

Skrevet

Takk for svarene. Jeg må bare si at det var ikke meningen å fornærme deg som har opplevd en ordentlig voldtekt, du som skriver lenger oppe i tråden. Beklager det. Jeg er lei meg for det du har opplevd, det må ha vært vondt for deg.Jeg håper ikke at flere føler det sånn. Anonymous poster hash: 2062c...41e

Det du opplevde var jo like mye voldtekt som alle andre. Går det an å bli bare litt voldtatt da? Det er vel noe som heter grov voldtekt da, men skadevirkningene er det uansett den som har opplevelsen som erfarer. Tror dette kommer an på mye. Du var også veldig ung da dette skjedde. Da hadde du sannsynligvis ikke samme måten å takle noe slikt på som en voksen.

Synes det blir så feil å definere det andre har opplevd. Det er kun du som kan svare på hvor mye dette plager deg og om du burde få behandling. Om du oppsøker hjelp skal du se på dette som en styrke. Det krever mot til for å be om hjelp.

Skrevet

Det du opplevde var jo like mye voldtekt som alle andre. Går det an å bli bare litt voldtatt da? Det er vel noe som heter grov voldtekt da, men skadevirkningene er det uansett den som har opplevelsen som erfarer. Tror dette kommer an på mye. Du var også veldig ung da dette skjedde. Da hadde du sannsynligvis ikke samme måten å takle noe slikt på som en voksen.

Synes det blir så feil å definere det andre har opplevd. Det er kun du som kan svare på hvor mye dette plager deg og om du burde få behandling. Om du oppsøker hjelp skal du se på dette som en styrke. Det krever mot til for å be om hjelp.

Bra sagt og helt enig med deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...