frosken Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Er ikke dette noe som de fleste av oss tenker da? Jeg tror ikke at folk flest har noe særlig stort innslag av slike tanker. 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg får behandling, men ikke akkurat for dette. Skal nevne det neste gang jeg snakker med behandler. Ser nå av det du skriver at det kan være endel av en psykisk sykdom. Har jo bipolar. Veldig bra at du har behandler! Og flott at du kommer til å ta det opp med denne. Du kan jo ikke ha det slik. Selv om det kun manifisterer seg når du passer barn (som du kanskje ikke kommer til å fortsette svært lenge med) er det viktig at behandler får høre om dette! 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 De mødrene som jeg har snakket med om dette har alle definert tankene som tvangstanker og noe de opplevde som en stor belastning da barna var svært små. De har imidlertid vært så heldige at tvangstankene gikk over når de selv ble mindre slitne og barna litt større. Det defineres nok som tvangstanker selv om man er psykisk frisk ja. Jeg mener ikke at man må være psykisk syk for å ha slike tanker når man er utslitt. Men for meg personlig var det et ledd i noe mye større. Og heldige er de som slipper disse tankene etterhvert som man henter inn mer overskudd. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 De mødrene som jeg har snakket med om dette har alle definert tankene som tvangstanker og noe de opplevde som en stor belastning da barna var svært små. De har imidlertid vært så heldige at tvangstankene gikk over når de selv ble mindre slitne og barna litt større. Jeg hadde tanker om å kaste mitt kolikkbarn ut i snøen, helsesøster sa det var helt normalt. 0 Siter
Nycora Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Jeg hadde tanker om å kaste mitt kolikkbarn ut i snøen, helsesøster sa det var helt normalt. Var det normalt å kaste barnet ut i snøen, eller var det tankene som var normale? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Var det normalt å kaste barnet ut i snøen, eller var det tankene som var normale? Hehe, det var nok tanken om det som var normal ja 0 Siter
Nycora Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Jeg takker for alle svarene jeg har fått. Fikk meg til å tenke på da jeg først ble syk for mange år siden. Jeg jobbet da også med mennesker. Det ble så ille a t jeg følte meg overvåket over alt og at det var skjulte kamera der. Dette medførte at jeg måtte gjøre alt veldig nøye og perfekt, ellers ble jeg straffet. Noe av det samme jeg hr nå, merker det blir verre og verre. Tåler bare ikke å bli sliten og få litt stress. Blir forresten sliten av alt for tiden. Bra jeg er ferdig snart med denne jobben. Føler meg mere og mere overvåket igjen. Men så er det jul da, mye folk og alt stresset dette medfører. Burde jeg øke abilify og snakke med behandleren om dette. Kan det hjelpe? 0 Siter
Nycora Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Hehe, det var nok tanken om det som var normal ja Hehe . Kan forstå den tanken der . 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg takker for alle svarene jeg har fått. Fikk meg til å tenke på da jeg først ble syk for mange år siden. Jeg jobbet da også med mennesker. Det ble så ille a t jeg følte meg overvåket over alt og at det var skjulte kamera der. Dette medførte at jeg måtte gjøre alt veldig nøye og perfekt, ellers ble jeg straffet. Noe av det samme jeg hr nå, merker det blir verre og verre. Tåler bare ikke å bli sliten og få litt stress. Blir forresten sliten av alt for tiden. Bra jeg er ferdig snart med denne jobben. Føler meg mere og mere overvåket igjen. Men så er det jul da, mye folk og alt stresset dette medfører. Burde jeg øke abilify og snakke med behandleren om dette. Kan det hjelpe? Er du sikker på at du bør fortsette å passe dette barnet? Høres ikke ut som at du er i tilstrekkelig form til å ha så mye ekstraansvar. 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg takker for alle svarene jeg har fått. Fikk meg til å tenke på da jeg først ble syk for mange år siden. Jeg jobbet da også med mennesker. Det ble så ille a t jeg følte meg overvåket over alt og at det var skjulte kamera der. Dette medførte at jeg måtte gjøre alt veldig nøye og perfekt, ellers ble jeg straffet. Noe av det samme jeg hr nå, merker det blir verre og verre. Tåler bare ikke å bli sliten og få litt stress. Blir forresten sliten av alt for tiden. Bra jeg er ferdig snart med denne jobben. Føler meg mere og mere overvåket igjen. Men så er det jul da, mye folk og alt stresset dette medfører. Burde jeg øke abilify og snakke med behandleren om dette. Kan det hjelpe? Jeg tenker det samme som Frosken ifh til dette med at du kanskje ikke skal ha dette ekstraansvaret nå. Og ja, du må snakke med behandleren din om det du opplever. Ikke bare evt økning av medikasjon. 0 Siter
Nycora Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Er du sikker på at du bør fortsette å passe dette barnet? Høres ikke ut som at du er i tilstrekkelig form til å ha så mye ekstraansvar. Du har nok rett i det. Halv dag i morgen, så kan jeg slappe av i helga. 3,5 dager til uka, så er jeg ferdig. Det er nok bra ja, hodet mitt krever ro, kjenner jeg. Kanskje jeg gjør et hopp over julen, men den varer jo bare i litt over en uke. Skal klare det på et vis. Har en lavo i skogen jeg kan være for meg selv om jeg blir så ille at jeg må skjerme meg . 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Er du sikker på at du bør fortsette å passe dette barnet? Høres ikke ut som at du er i tilstrekkelig form til å ha så mye ekstraansvar. Spør deg fordi du skriver mye her. Vet du hvorfor det står "advarsler" under der det står at jeg er medlem? 0 Siter
Nycora Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Skrevet 12. desember 2013 Jeg tenker det samme som Frosken ifh til dette med at du kanskje ikke skal ha dette ekstraansvaret nå. Og ja, du må snakke med behandleren din om det du opplever. Ikke bare evt økning av medikasjon. Ja, skal snakke om dette. Det jeg vet er at dette blir mye verre ved stress og mange negtive hendelser. Vanskelig å få skjermet meg nok akkurat nå. Det er vel pga dette jeg må ha medisiner. Tåler liksom mere da. 0 Siter
FGT Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg tror at folk som tenker slik tråden startet med, har noe følelsemessige plager, at de kan være nedstemt, har ikke så mye glede i livet, at en da har lettere for å tenke slike og andre sprøe tanker. dette blir på en måte å prøve ut følelsene med visse type tanker, men det er langt frem til utføre slike groteske tanker i praksis. 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Spør deg fordi du skriver mye her. Vet du hvorfor det står "advarsler" under der det står at jeg er medlem? Tror det står "advarsler" under alle, det står i alle under mitt nick også. Kanskje det er slik at dersom man har fått advarsler, så fremkommer det der. 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Du har nok rett i det. Halv dag i morgen, så kan jeg slappe av i helga. 3,5 dager til uka, så er jeg ferdig. Det er nok bra ja, hodet mitt krever ro, kjenner jeg. Kanskje jeg gjør et hopp over julen, men den varer jo bare i litt over en uke. Skal klare det på et vis. Har en lavo i skogen jeg kan være for meg selv om jeg blir så ille at jeg må skjerme meg . Jeg er tilbøyelig til å mene at du tar litt dårlig vare på deg selv. Jeg tror også at du er så dårlig nå at du ikke nødvendigvis er så veldig bra barnevakt, så jeg synes du bør begrense omfanget kraftig. 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Tror det står "advarsler" under alle, det står i alle under mitt nick også. Kanskje det er slik at dersom man har fått advarsler, så fremkommer det der. Ok! Begynte å lure på om jeg hadde skrevet noe her som var uakseptabelt! Takk! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg takker for alle svarene jeg har fått. Fikk meg til å tenke på da jeg først ble syk for mange år siden. Jeg jobbet da også med mennesker. Det ble så ille a t jeg følte meg overvåket over alt og at det var skjulte kamera der. Dette medførte at jeg måtte gjøre alt veldig nøye og perfekt, ellers ble jeg straffet. Noe av det samme jeg hr nå, merker det blir verre og verre. Tåler bare ikke å bli sliten og få litt stress. Blir forresten sliten av alt for tiden. Bra jeg er ferdig snart med denne jobben. Føler meg mere og mere overvåket igjen. Men så er det jul da, mye folk og alt stresset dette medfører. Burde jeg øke abilify og snakke med behandleren om dette. Kan det hjelpe? Hei! Du bør ikke passe noen barn, når du får syke tanker om å påføre et uskyldig menneske slike ting :-( Hadde du tenkt det om noen som hadde gjort deg noe vondt... Jeg nekter og fornekter å tro at det fins noen smule av fornuft og normalt i å tenke sånn. Jeg mener du ikke bare bør søke hjelp, men ta såpass ansvar for din sykdom at du ikke setter barn i risikoen det er å være med deg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg er tilbøyelig til å mene at du tar litt dårlig vare på deg selv. Jeg tror også at du er så dårlig nå at du ikke nødvendigvis er så veldig bra barnevakt, så jeg synes du bør begrense omfanget kraftig. Hei! Det er vel ingen grunn til å bekymre seg for et ansvarsløst voksent menneske :-( Det er vel desto større grunn til å bekymre seg over et barn som kan bli kastet, akkurat slike syke tanker fins det ingen friskhet i, kun så sykelig galskap at det grenser til ondskap. Hadde det vært et voksent menneske som hadde "fortjent" det, jeg mener at det fins noen logikk i tankene om atferd, så måtte jeg svart annerledes, men at man vil skade et annet barn, det er ikke normalt. 0 Siter
ColaZero Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg er tilbøyelig til å mene at du tar litt dårlig vare på deg selv. Jeg tror også at du er så dårlig nå at du ikke nødvendigvis er så veldig bra barnevakt, så jeg synes du bør begrense omfanget kraftig. Uff, jeg er så lei meg at jeg gråter. Kan du være så snill å svare Madelenemie og prøve å få henne til å forstå? Jeg er ikke ond og det er heller ikke trådstarter. Jeg har forsøkt å svare Madelenemie en gang før, men jeg forstår meg ikke på henne, du kommenterte dette. Derfor ønsker jeg inderlig at du svarer henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.