Gå til innhold

Er dette normale tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er vel ingen grunn til å bekymre seg for et ansvarsløst voksent menneske :-(

Det er vel desto større grunn til å bekymre seg over et barn som kan bli kastet, akkurat slike syke tanker fins det ingen friskhet i, kun så sykelig galskap at det grenser til ondskap.

Hadde det vært et voksent menneske som hadde "fortjent" det, jeg mener at det fins noen logikk i tankene om atferd, så måtte jeg svart annerledes, men at man vil skade et annet barn, det er ikke normalt.

Heihei, ta det med ro, jeg vet det er syke tanker. Les litt om tvangstanker og lær ;).

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nycora

16

• ColaZero

10

• frosken

9

• ISW

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å mene at du tar litt dårlig vare på deg selv. Jeg tror også at du er så dårlig nå at du ikke nødvendigvis er så veldig bra barnevakt, så jeg synes du bør begrense omfanget kraftig.

Jeg er veldig klar over det du skriver her. Derfor jeg hviler hele tiden når jeg har anledning og har bra kontakt med foreldrene. De vet om situasjonen og kjenner meg. Derfor kun halv dag, eller kun 3 timer imorgen.

Synes det ble litt overdrevent her. Jeg er selvsagt klar på at jeg ikke kommer til å skade noen. Det har jeg aldri gjort, uansett hvor syk jeg har vært.

Jeg blir fort sliten og kjenner veldig godt når konsentrasjonen begynner å svikte meg. Har anledning til å ringe noen. Den terskelen skal være veldig lav heretter.

Skrevet

Heihei, ta det med ro, jeg vet det er syke tanker. Les litt om tvangstanker og lær ;).

Hei!

Ok.

Jeg er selv fredsommelig, men farlig for det menneske som skader et barn..

lær og  ;)

Skrevet

Hei!

Det er vel ingen grunn til å bekymre seg for et ansvarsløst voksent menneske :-(

Det er vel desto større grunn til å bekymre seg over et barn som kan bli kastet, akkurat slike syke tanker fins det ingen friskhet i, kun så sykelig galskap at det grenser til ondskap.

Hadde det vært et voksent menneske som hadde "fortjent" det, jeg mener at det fins noen logikk i tankene om atferd, så måtte jeg svart annerledes, men at man vil skade et annet barn, det er ikke normalt.

Hei,

Du misforstår situasjonen her. Nycora har tvangstanker og tvangstanker kan være fryktelig skremmende, men de blir ikke gjennomført.  Det er få ting som er sikrere enn at Nycora ikke kommer til å skade barnet hun er sammen med. Det er kun hjernen hennes som tuller med henne, men hun har full kontroll over sine ben og armer.

Skrevet

Jeg er veldig klar over det du skriver her. Derfor jeg hviler hele tiden når jeg har anledning og har bra kontakt med foreldrene. De vet om situasjonen og kjenner meg. Derfor kun halv dag, eller kun 3 timer imorgen.

Synes det ble litt overdrevent her. Jeg er selvsagt klar på at jeg ikke kommer til å skade noen. Det har jeg aldri gjort, uansett hvor syk jeg har vært.

Jeg blir fort sliten og kjenner veldig godt når konsentrasjonen begynner å svikte meg. Har anledning til å ringe noen. Den terskelen skal være veldig lav heretter.

Hei!

Jeg skader heller ikke barn..

Men i mangel av empati og tålmodighet med skriking, passer jeg ikke barna jeg liker mer enn hva er greit.

Fels nå som er blitt stor nok til teknisk museum, så er det ok, men lillebror, som skriker sier jeg nei, til, rett og slett for hans del, jeg er bare ikke flink med så små mennesker som det ikke går an å snakke fornuft til.

Men jeg liker dem, på en egen og spesiell måte og jeg sier til foreldrene, jeg liker barn, men ikke voksne/ jeg foretrekker selskap av barn og ikke våsegåseprat med voksne, barn i sin beste alder liker dinosaurer og ærlighet, de er sånn at jeg tenler, "mennesker er fine", men det er bare til jeg hører foreldrene, voksne mennesker er ofte tragiske, og det har jeg sagt til min nye venn, det at jeg ikke liker særlig godt voksne. Etterpå kom jeg til å tenke på at det kanskje hørtes rart ut? Vel jeg liker min studievenn, men ikke generelt voksne mennesker som lyver og ovrdriver, jeg liker voksne som er ærlige, dem er det lenger i mellom.

Skrevet

Hei,

Du misforstår situasjonen her. Nycora har tvangstanker og tvangstanker kan være fryktelig skremmende, men de blir ikke gjennomført.  Det er få ting som er sikrere enn at Nycora ikke kommer til å skade barnet hun er sammen med. Det er kun hjernen hennes som tuller med henne, men hun har full kontroll over sine ben og armer.

Hei!

Javle da er dette utenfor min forstand.

Skrevet

Jeg har ikke på noe tidspunkt trodd du kom til å skade barnet. Jeg ble derimot litt bekymret for deg. Er glad for å høre at du har noen å ringe dersom du blir overveldet.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Hei!

Javle da er dette utenfor min forstand.

Var det snakk om en person som var i stand til å utføre dette, så ville neppe vedkommende lagt saken ut til åpen drøfting og uttrykt stor bekymring...

De som gjør "onde" ting, de bekymrer seg ikke, og de "røper" seg sjeldent.

Skrevet

Er et par ting her som føyer seg inn i rekken av at "normale" mennesker ikke forstår tvangstanker. Det er egentlig ikke så rart, for med unntak av slike "absurde" innfall som alle kan få, er det stort sett bare ved tvangslidelser (og visse psykoselidelser selvsagt) at man plages av tanker man virkelig ikke vil ha.

Et erketypisk eksempel er tenåringen som har en frykt for å være homofil. Han snakker med noen som ikke forstår tvangslidelser, og får høre at det ikke er noe galt i å være homofil og at man må akseptere legningen sin. Mer enn en tenåring har tatt sitt eget liv basert på slik "behandling".

Noe tilsvarende ser man ved tvangslidelser som har med skade å gjøre. Man blir fratatt omsorgen for sine barn, osv. "for sikkerhets skyld" og resultatet blir fryktelig galt og tragisk.

Med tvangslidelser er det nesten slik at "you need one to know one". Eller at man har en dyktig behandler som KAN tvangslidelser. Noe annet er nesten direkte farlig.

Skrevet

Jeg anser meg selv som psykisk frisk, men jeg kan ha en del rare tanker litt i samme gate som det trådstarter skriver om, Har diskutert dette med ei venninne, og hun mener at dette er ganske vanlig. Noen eksempler:

• Når vi er i bilen, kan jeg finne på å tenke: "Tenk om jeg plutselig tar taket i rattet (når samboer kjører), og vrenger det til side. Hva skjer? Vil han klare å rette den opp? Smeller det?"
  • Når jeg sykler, kan jeg tenke: Hvis jeg skjærer ut og ned en veiskråning, vil jeg klare å komme helt ned, eller vil jeg bli kastet av sykkelen, hvor vil jeg slå meg?
  • Når jeg står oppe i et tårn eller på ei bro eller et stup - så trekkes jeg mot å hoppe ut og "sveve" ned.... tenker ikke på landingen.
  • Jeg kan se på en person som står med ryggen til meg på brygga eller i båten, og få lyst til å gi ham/henne et kraftig dytt i ryggen slik at han/hun detter på sjøen

osv osv

Mulig jeg også har hatt noen tanker om barna også, men jeg kommer ikke på noen eksempler. Jeg er jo fullt klar over at dette er rare/sprø tanker, og jeg er helt sikker på at jeg aldri vil komme til å gjøre noe av dette. Men er jo litt usikker på om jeg er normal! Tror jeg er temmelig normal men med noen rare tanker innimellom.

Anonymous poster hash: 9431c...683
Skrevet

Jeg har ikke på noe tidspunkt trodd du kom til å skade barnet. Jeg ble derimot litt bekymret for deg. Er glad for å høre at du har noen å ringe dersom du blir overveldet.

Jeg kjenner det er en veldig dårlig "behandling" for meg å gå så mye alene som jeg gjør nå, uten så mye voksenkontakt. I tillegg takler jeg fortsatt det å ha aleneansvar dårlig.

Det som bekymret meg mere enn tvangstankene er denne overvåkingen. Men jeg får det sånn når jeg er sykere. Blir nok bedre neste år, eller noe sånt ;).

Skrevet

Var det snakk om en person som var i stand til å utføre dette, så ville neppe vedkommende lagt saken ut til åpen drøfting og uttrykt stor bekymring...

De som gjør "onde" ting, de bekymrer seg ikke, og de "røper" seg sjeldent.

De som kjenner meg vil nok si jeg ikke er noen slem type akkurat. De vil nok si at jeg har lite grenser, har fått høre endel ganger at jeg er ganske "ødelagt" på det sosiale planet. Jeg sliter kanskje mere enn andre med sånne ting.

Skrevet

Jeg kjenner det er en veldig dårlig "behandling" for meg å gå så mye alene som jeg gjør nå, uten så mye voksenkontakt. I tillegg takler jeg fortsatt det å ha aleneansvar dårlig.

Det som bekymret meg mere enn tvangstankene er denne overvåkingen. Men jeg får det sånn når jeg er sykere. Blir nok bedre neste år, eller noe sånt ;).

Har du jevnlig kontakt med behandler nå? Og har du fortalt at det virker som om du blir dårligere?

Skrevet

Har du jevnlig kontakt med behandler nå? Og har du fortalt at det virker som om du blir dårligere?

Nei, behandleren er visst syk denne uka. Må vel vente til mandag, så får vi se. Det er vel uansett ikke så mye som kan gjøres akkurat nå, bare prating isåfall. Takk for hjelpen !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...