AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Hallo, jeg er en fjorten år gammel jente, og jeg tror jeg er deprimert, men har ingen anelse om hva jeg skal gjøre. Jeg har lest om det, og det matcher perfekt med hvordan jeg har det. Jeg har venninner som har det, og det føles helt likt. Jeg kutter meg, jeg tenker stadig vekk på selvmord. Jeg sliter veldig med å konsentrere meg, og ender ofte opp med å gråte hvis det er noe jeg ikke klarer, for eksempel mattelekser. Jeg er ekstremt sliten, og det er ofte jeg kommer hjem etter skolen, sover til rundt ni, er våken, og legger meg igjen elleve, og sover til sju igjen. Jeg har også merket appetittproblemer, hvor jeg spiser ekstremt mye mindre enn før. Gleden for ting som tidligere gjorde meg glad, er også tydelig minsket. Jeg føler meg fullstendig tom inni, som om det er et solt hull som suger ut glede, og lyst til å leve. Alt virker bare meningsløst ved å leve. Problemet mitt er at jeg ikke tør og fortelle det til foreldrene mine. Jeg er sikker på at de ikke tror meg, fordi jeg alltid later som om alt er bra. I tillegg koster sikker psykolog masse penger, og jeg vet at penger ikke er det vi har mest av for tiden. I tillegg ligger bestefaren min på sykehus, med kreft, og jeg klarer ikke å komme med dette på toppen av det hele. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: c4b32...9ac 0 Siter
frosken Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Jeg synes du skal gå og snakke med helsesøster på skolen din så snart som mulig. Psykolog koster ikke mange penger dersom du skulle trenge å snakke med en psykolog. 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Hallo, jeg er en fjorten år gammel jente, og jeg tror jeg er deprimert, men har ingen anelse om hva jeg skal gjøre. Jeg har lest om det, og det matcher perfekt med hvordan jeg har det. Jeg har venninner som har det, og det føles helt likt. Jeg kutter meg, jeg tenker stadig vekk på selvmord. Jeg sliter veldig med å konsentrere meg, og ender ofte opp med å gråte hvis det er noe jeg ikke klarer, for eksempel mattelekser. Jeg er ekstremt sliten, og det er ofte jeg kommer hjem etter skolen, sover til rundt ni, er våken, og legger meg igjen elleve, og sover til sju igjen. Jeg har også merket appetittproblemer, hvor jeg spiser ekstremt mye mindre enn før. Gleden for ting som tidligere gjorde meg glad, er også tydelig minsket. Jeg føler meg fullstendig tom inni, som om det er et solt hull som suger ut glede, og lyst til å leve. Alt virker bare meningsløst ved å leve. Problemet mitt er at jeg ikke tør og fortelle det til foreldrene mine. Jeg er sikker på at de ikke tror meg, fordi jeg alltid later som om alt er bra. I tillegg koster sikker psykolog masse penger, og jeg vet at penger ikke er det vi har mest av for tiden. I tillegg ligger bestefaren min på sykehus, med kreft, og jeg klarer ikke å komme med dette på toppen av det hele. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: c4b32...9ac Dette klarer du ikke å komme ut av på egenhånd, her trenger du hjelp. Gjør som frosken sier, kontakt din helsesøster så snart som mulig. Dersom du skulle trenge psykolog betaler du kun opp til et visst beløp, det ligger på 2- 2500 jeg husker ikke eksakt. Men du er under 16 og jeg tror du får dekket dette, altså at en evt behandling skal være gratis for deg. 0 Siter
slabbedask Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Dette klarer du ikke å komme ut av på egenhånd, her trenger du hjelp. Gjør som frosken sier, kontakt din helsesøster så snart som mulig. Dersom du skulle trenge psykolog betaler du kun opp til et visst beløp, det ligger på 2- 2500 jeg husker ikke eksakt. Men du er under 16 og jeg tror du får dekket dette, altså at en evt behandling skal være gratis for deg. Det stemmer. Er man under 16 betaler man ikke egenandel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.