Gå til innhold

Konfronterende behandling hos psykomotoriker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk en periode til psykomotorisk behandling. Fysioterapeuten ga uttrykk for at hun selv slet og sa selv at hun hadde vært langt nede. Når jeg tok opp mine problemer svarte hun slik: tror du at du er den eneste som sliter? Hvorfor tror du at du har det så mye verre enn andre? Jeg hadde fortalt henne om min diagnose, men det virket ikke som om hun brydde seg om den. Hun behandlet meg som en frisk person. En gang jeg kom til henne sa hun at hun måtte lukke opp vinduet for det ble så mye negativ energi i rommet (jeg hadde nettopp kommet inn). Hun hadde tidligere sagt at hun lett kjente på andre energi. Hun kunne også spørre om jeg var sint. Alt dette uten at jeg fikk noe forklaring tilbake. Er dette behandling? Hun som ikke er psykolog burde i så fall ikke prøve å være en psykolog og gi konfronterende behandling? Han psykomotoriske fysioterapeuter lov til å oppføre seg slik? NHD og andre?

Skrevet

Slemt! Min psykolog har aldri vært sånn, og det burde ikke være nødvendig heller. Drittfolk, hold deg langt vekk.

Skrevet (endret)

Ærlig talt, du må ikke finne deg i dette! Fysj, for en ekkel oppførsel. Dette er ikke konfronterende det er bare ufølsomt  

Endret av mussa
Skrevet

Ærlig talt, du må ikke finne deg i dette! Fysj, for en ekkel oppførsel. Dette er ikke konfronterende det er bare ufølsomt  

Jeg sluttet hos henne. Jeg fikk nok! Hun ble kanskje fornærmet da jeg frittet om begynne hos en kollega av henne. Da svarte hun at hun var alvorlig syk i belærende tone (underforstått at jeg ikke hadde noe alvorlige problemer).

Skrevet

Dette høres jo helt galt ut

og langt, langt unna mine erfaringer med psykomotorisk fysioterapi

Skrevet

Jeg gikk en periode til psykomotorisk behandling. Fysioterapeuten ga uttrykk for at hun selv slet og sa selv at hun hadde vært langt nede. Når jeg tok opp mine problemer svarte hun slik: tror du at du er den eneste som sliter? Hvorfor tror du at du har det så mye verre enn andre? Jeg hadde fortalt henne om min diagnose, men det virket ikke som om hun brydde seg om den. Hun behandlet meg som en frisk person. En gang jeg kom til henne sa hun at hun måtte lukke opp vinduet for det ble så mye negativ energi i rommet (jeg hadde nettopp kommet inn). Hun hadde tidligere sagt at hun lett kjente på andre energi. Hun kunne også spørre om jeg var sint. Alt dette uten at jeg fikk noe forklaring tilbake. Er dette behandling? Hun som ikke er psykolog burde i så fall ikke prøve å være en psykolog og gi konfronterende behandling? Han psykomotoriske fysioterapeuter lov til å oppføre seg slik? NHD og andre?

Løp. Du burde også sende en kommentar videre ang henne, ikke at  jeg tror det hjelper annet enn dersom flere opplever dette står behandleren endel svakere i sin sak.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Konfronterende er helt ok - også hos psykomotoriker.

Amatørmessig/uprofesjonelt er aldri bra fra et helsepersonell.

Skrevet

Konfronterende er helt ok - også hos psykomotoriker.

Amatørmessig/uprofesjonelt er aldri bra fra et helsepersonell.

Vil det si at du oppfattet dette som amatørmessig og uprofesjonelt? Hvis en behandling er konfronterende og profesjonell. Hvordan merker man dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...