falleri20 Skrevet 13. desember 2013 Skrevet 13. desember 2013 Har slitt med depresjon og angst de siste ti årene. I det siste året har jeg mistet interesse for det jeg likte før og følelser. Er blitt helt likegyldig, orker ingenting og ingenting gir meg glede. Har ingen/få selvmordstanker. * Mistet all kontakt med venner(ser ikke poenget, gir meg ingen glede) * Kan bare sitte og se ut i luften * Er ikke interessert i noe av det jeg var før * Føler verken sorg eller glede nesten uansett hva jeg gjør, alt jeg gjør er p.g.a jeg må og angstdrevet * Helt tiltaksløs Jeg bare er... Forskjellen mellom dette og depresjon som jeg led av tidligere er at jeg var suicidal, gråt og hadde det sikkelig ille. Da var følelsene til stede. Ingen forandringer i medisinering siden 2010 da jeg gikk fra 40mg cipramil til 20mg. Bruker fast: 20mg cipramil, 400mg lamictal. Skjønner ikke hva som skjer med meg... 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 13. desember 2013 Skrevet 13. desember 2013 Kanskje du trenger en større dose? 20mg Cipramil er en forholdsvis liten dose. Hadde sikkert vært fornuftig å komme seg over på Cipralex i stedet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Litt forenklet kan depresjonen deles i to: A: Tilstedeværelse av mange negative symptomer B: Fravær av positive opplevelser Du beskriver anhedoni som hører til gruppen B. Dosen AD du tar er vanligvis alt for lav. I tillegg virker SSRI i hovedsak på gruppe A. Jeg anbefaler et tillegg av Wellbutrin 300 mg, evt også overgang til Cipralex 20 mg. 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Jeg tror det NHD sier er at medisinene har virket på de "tidligere" symptomene, med suicidalitet og ha det veldig ille, men at de ikke virker så godt på de symptomene du har nå.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.