Gå til innhold

Totalt følelsesløs, ingen interesse for noe(NHD)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med depresjon og angst de siste ti årene. I det siste året har jeg mistet interesse for det jeg likte før og følelser. Er blitt helt likegyldig, orker ingenting og ingenting gir meg glede. Har ingen/få selvmordstanker.

* Mistet all kontakt med venner(ser ikke poenget, gir meg ingen glede)
* Kan bare sitte og se ut i luften

* Er ikke interessert i noe av det jeg var før

* Føler verken sorg eller glede nesten uansett hva jeg gjør, alt jeg gjør er p.g.a jeg må og angstdrevet

* Helt tiltaksløs

Jeg bare er...

Forskjellen mellom dette og depresjon som jeg led av tidligere er at jeg var suicidal, gråt og hadde det sikkelig ille. Da var følelsene til stede.

Ingen forandringer i medisinering siden 2010 da jeg gikk fra 40mg cipramil til 20mg.

Bruker fast: 20mg cipramil, 400mg lamictal.

Skjønner ikke hva som skjer med meg...

Skrevet

Kanskje du trenger en større dose? 20mg Cipramil er en forholdsvis liten dose. Hadde sikkert vært fornuftig å komme seg over på Cipralex i stedet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litt forenklet kan depresjonen deles i to:

A: Tilstedeværelse av mange negative symptomer

B: Fravær av positive opplevelser

Du beskriver anhedoni  som hører til gruppen B.

Dosen AD du tar er vanligvis alt for lav. I tillegg virker SSRI i hovedsak på gruppe A.

Jeg anbefaler et tillegg av Wellbutrin 300 mg, evt også overgang til Cipralex 20 mg.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg tror det NHD sier er at medisinene har virket på de "tidligere" symptomene, med suicidalitet og ha det veldig ille, men at de ikke virker så godt på de symptomene du har nå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...