Gå til innhold

Jul i Svingen

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Det er nå så...

Men det er da helt vanlig at voksne mennesker krangler. Noen mer enn andre.

Barn har behov for å opponere. Særlig når man kommer i tennårnene. Det er helt naturlig, og sunt.

Anonymous poster hash: 2b8f5...b93

Hei!

Jeg tror på å lære selvdisiplin, det er jeg opptatt av.

Jeg har vært i kloster og disiplinert mine følelser, og jeg gjør det videre, jeg liker rasjonalitet og konstruktivt og minst mulig usikkerhet og uro, jeg liker at det meste blir logisk forklart og satt inn i statistikk blir jeg jo veldig fornøyd :-)

Jeg liker ikke at følelser skal avvike fra planer og regler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

9

• Madelenemie

7

• trollemor;o)

5

• tonie

5

Hei!

Jeg tror på å lære selvdisiplin, det er jeg opptatt av.

Jeg har vært i kloster og disiplinert mine følelser, og jeg gjør det videre, jeg liker rasjonalitet og konstruktivt og minst mulig usikkerhet og uro, jeg liker at det meste blir logisk forklart og satt inn i statistikk blir jeg jo veldig fornøyd :-)

Jeg liker ikke at følelser skal avvike fra planer og regler osv...

Jeg tror ikke det er bra å undertrykke følelser.

Anonymous poster hash: 2b8f5...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24/7 er forkortelse for 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Og jeg tror det er ganske uvanlig at familier med flere barn krangler bare noen få ganger i året...

Hei!

Ok, kanskje min mann krangler 4 ganger pr år, jeg fører ingen statistikk.

Dette også fordi jeg har fått visse instrukser fra min psykiater.

Jeg skal bare la det komme, og når det kommer er det god grunn. (i følge min psykiater) 

Min psykiater sa "vil du være gift med et følelsemenneske eller en kald fisk?".

Jeg svarte ikke fort, for jeg visste ikke hva hun mente med kald fisk, jeg tenkte ikke på min mann i vertfall, men etter forklaring, ble det klart for meg, fordelene jeg har ved å være gift med et følelsemenneske :-) jeg blir feks klødd på ryggen :-) bare jeg smiler og sier "å det klør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det er normalt at det er krangler, uenigheter og (hissige) diskusjoner i en familie med flere barn. Jeg tror ikke det er bra å undertrykke følelser, men jeg tror det kan være lurt å temme sitt temperament noe dersom en ser at en sårer andre eller det bare fører til destruktive stemninger hjemme.

Vi har krangling hver eneste dag mellom ungene, og uenigheter voksen-barn hver eneste dag. Mannen min og jeg krangler/diskuterer (med litt negativ snert) flere ganger i uka, men det er ikke så ofte det er veldig alvorlige krangler da, heldigvis. Men vi har temperament begge to, og er temmelig forskjellige på mange områder, så da blir det nå slik. Vi jobber med å dempe lydnivået hjemme, og prøver å få til diskusjoner uten høye stemmer og skrik og hyl - og der har vi et stykke å gå før vi er fornøyde. Det gjelder vel egentlig alle fem, kanskje med unntak av en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Han er 16,5 år.

15 åringen (snart 16) her i huset har sett en og annen episode av Jul i Svingen og han ler godt sammen med oss andre i familien. Jul i Svingen er DIGG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om du mente om jeg/vi er glade 24 timer i døgnet, så er det ganske riktig.

Jeg skjønte ikke 24/7.

Vi har det hyggelig hver dag, og fredsomt, det er sjeldent det er krangel.

Noen ganger pr år skjer jo det, men det hører altså til sjeldenhetene slik jeg tror det er for de fleste normale mennesker, som kan snakke og har lært god oppførsel.

Da tror jeg dere er en spesiell familie ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...