Gå til innhold

2 muligheter/hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulighet 1: Når Latuda kommer til Norge må jeg ikke bli fristet til å prøve den, men holde meg til Abilify, selv om Latuda skal hjelpe med søvn og ikke gi vektøkning, fordi jeg kommer til å få tardive dyskinesier.

Dette vet jeg fordi jeg fikk tegn fra Gud da jeg var manisk psykotisk og hallusinerte mens jeg satt på et fly.

Jeg så noen middelaldrende blonde damer, (mine skytsengler) med teppe eller pute på den litt store magen, og det er var et tegn på at jeg vil dø av kreft om jeg ikke mister magen min når jeg når deres alder. Fordi jeg spiser for mye kjøtt.

Så så jeg en mann som hadde uttalte bevegelser med munnen og tungen. Jeg har innsett igår at han hadde tardive dyskinesier. Jeg har en facebookvenn fra California som fikk dette etter bare 6 mnd på Latuda. Og tegnene fra Gud/hallusinasjonene på flyet var å se inn i fremtiden, hva som vil skje med meg. Slik som kreften pga skytsenglene mine hadde pute/teppe på magen. Jeg lærte nemlig trikset med å gjemme magen med en pute av en venninne som har pre cancer klumper i endetarmen.

Mulighet 2: Jeg hallisunerte mannens tunge og munn-bevegelser, fordi jeg selv gjorde bevegelser med tungen fordi jeg hadde noe kjøtt stuck mellom jekslene og det var en slags prosjisjon.

Skrevet

PS

Jeg har alltid vært ateist, men rett før dette skjedde, mens jeg satt i flyet, så plutselig lyste det opp og alt ble gult og jeg VISSTE at det er en Gud.

Har stort sett mistet troen igjen nå som manien er over. Men plutselig får jeg sånne aha-opplevelser relatert til tegnene fra Gud mens jeg satt på flyet. Og da blir jeg usikker...

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det er veldig mye rart man kan "oppleve" når det har stått på som verst, ja.  :)

Skrevet

Men hvilket alternativ skal jeg forholde meg til?

Captain Cheeseheart
Skrevet

Mannen hadde sikkert noen rare bevegelser på ordentlig, men det betyr ingenting av det du sier...  :P

Får ikke sove jeg heller.

Skrevet

Det var svært overdrevet det jeg så, så det var nok en hallusinasjon, men kanskje han gjorde litt bevegelser også. Jeg aner ikke. jeg aner ikke om skytsenglene mine hadde pute eller teppe på magen heller eller om det var en hallusinasjon. Jeg hallusinerte hele tiden. Jeg så onkelen og tanten min i Tyrkia og de hadde aldri vært der. (jeg var på vei hjem derifra). Men det var sikkert en mann og dame jeg så som ble morfet til min onkel og tante. Jeg så senere når jeg var hjemme masse kjente mennesker, som egentlig var vilt fremmede som ga meg tegn.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Det var svært overdrevet det jeg så, så det var nok en hallusinasjon, men kanskje han gjorde litt bevegelser også. Jeg aner ikke. jeg aner ikke om skytsenglene mine hadde pute eller teppe på magen heller eller om det var en hallusinasjon. Jeg hallusinerte hele tiden. Jeg så onkelen og tanten min i Tyrkia og de hadde aldri vært der. (jeg var på vei hjem derifra). Men det var sikkert en mann og dame jeg så som ble morfet til min onkel og tante. Jeg så senere når jeg var hjemme masse kjente mennesker, som egentlig var vilt fremmede som ga meg tegn.

Jeg skal være den siste til å moralisere her, men du har kanskje nytte av å se litt mer fremover, enn bakover?  :)

Skrevet

Nei det går ikke, jeg er altfor preget av denne manien til å se fremover. Jeg trenger snakke ut om det. Og det er mitt liv som står på spill ang kreft og tardive dyskinesesier

Skrevet

Nei det går ikke, jeg er altfor preget av denne manien til å se fremover. Jeg trenger snakke ut om det. Og det er mitt liv som står på spill ang kreft og tardive dyskinesesier

Du bør søke profesjonell hjelp.

Anonymous poster hash: f73f6...4cf

Skrevet

Utrolig kjipt for en 22 år gammel gutt å få tardive dyskinesesier etter et halvt år på Latuda.

Skrevet

Men hvilket alternativ skal jeg forholde meg til?

Forhold deg til det din lege/behandler sier og gir deg råd om.

Parker dine egne mer eller mindre sykdsomspåvirkede tanker om medisiner til du er langt mer stabil.

Skrevet

Jeg er stabil.

Er du stabil med innsikt, lar du din lege avgjøre og forholder deg til det.  

Skrevet

Er latuda for no da? En ny atypisk lik seroquel?

Slike nye er vel ikke så ille med tardive og andre extrapyrmidable bivirkninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...