AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 hva er det som kan få en psykolog til å spørre en pasient om de har vurdert å ikke oppsøke psykologhjelp, og tilføyer at ok, vi kan prøve ett par ganger, men funker det ikke så er det ikke noe å gjøre. problemet mitt er innen dissosiasjon, det har tatt mange år å finne ut av, og jeg har blitt videresent til psykolog nr 3 nå fordi de 2 andre ikke hadde kapasitet eller erfaring til å hjelpe meg.... Anonymous poster hash: 58a9c...478 0 Siter
XbellaX Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 hva er det som kan få en psykolog til å spørre en pasient om de har vurdert å ikke oppsøke psykologhjelp, og tilføyer at ok, vi kan prøve ett par ganger, men funker det ikke så er det ikke noe å gjøre. problemet mitt er innen dissosiasjon, det har tatt mange år å finne ut av, og jeg har blitt videresent til psykolog nr 3 nå fordi de 2 andre ikke hadde kapasitet eller erfaring til å hjelpe meg.... Anonymous poster hash: 58a9c...478 Hva ligger til grunn for dissosiasjonen? 0 Siter
trigger Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Hva ligger til grunn for dissosiasjonen? traumer mine forrige psykologer sier at de synes det er merkelig at jeg klarer å fungere såpass bra med tanke på de alvorlige symptomene jeg har, jeg ønsker selv hjelp fordi alle problemene mine påvirker livet mitt veldig, selv om jeg fungerer bra i jobbsammenheng. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Hva som gjør det? Profesjonell realisme? Ikke gi deg falske forhåpninger? 0 Siter
XbellaX Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Hva slags behandling har du tidligere fått for traumene? Hva har fungert/ ikke fungert? Hvor lenge er det siden du ble syk? 0 Siter
trigger Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 jeg har ikke fått noen behandling, jeg har vært hos ca 12 ulike psykologer, men kun vært hos hver enkelt 3-4 ganger, jeg har fått mange ulike diagnoser(personlighetsforstyrrelser og bipolar osv) før de nå har landet på dissosiasjon. jeg har hatt problemene siden jeg var barn. 0 Siter
XbellaX Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 jeg har ikke fått noen behandling, jeg har vært hos ca 12 ulike psykologer, men kun vært hos hver enkelt 3-4 ganger, jeg har fått mange ulike diagnoser(personlighetsforstyrrelser og bipolar osv) før de nå har landet på dissosiasjon. jeg har hatt problemene siden jeg var barn. Da skjønner jeg langt bedre hvorfor vedkommende sa det han gjorde (ref til første innlegg). Dette må jo kjennes fortvilende. Hva opplever du selv kunne hjulpet deg? 0 Siter
trigger Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 jeg vet ikke, jeg sliter bl.a med dissosiativ amnesi, som gjør at jeg mister mye av kontrollen over livet mitt...føler ikke at jeg finnes og føler meg styrt. å få litt kontroll over mitt eget liv hadde vært fint.... 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 jeg vet ikke, jeg sliter bl.a med dissosiativ amnesi, som gjør at jeg mister mye av kontrollen over livet mitt...føler ikke at jeg finnes og føler meg styrt. å få litt kontroll over mitt eget liv hadde vært fint.... Får du ingen behandling i det hele tatt for din bipolare lidelse og din pf? 0 Siter
frosken Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 jeg har ikke fått noen behandling, jeg har vært hos ca 12 ulike psykologer, men kun vært hos hver enkelt 3-4 ganger, jeg har fått mange ulike diagnoser(personlighetsforstyrrelser og bipolar osv) før de nå har landet på dissosiasjon. jeg har hatt problemene siden jeg var barn. Hva er årsaken til at du tidligere ikke har fått behandling til tross for at du har vært i kontakt med så mange psykologer? Jeg vil anta at vedkommende som spurte deg om du hadde vurdert å ikke oppsøke psykologhjelp var tenksom til det med at du hadde vært i kontakt med så mange allerede. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Jeg må si at jeg hadde gitt opp etter 5-6. 0 Siter
trigger Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 jeg har ikke bipolar lidelse har de kommet frem til...personlighetsforstyrrelsene forandrer seg også.. har prøvd forskjellige medisiner uten hell de fleste jeg har vært hos har jeg kun gått til 2-3 ganger, andre har kun utredet meg, problemet er at symptomene mine hele tiden forandrer seg...de kommer og går, eller det kommer nye, så jeg kan gå til psykolog for å få hjelp til noe, også plutselig "forsvinner" det, eller så er det mitt eget hode som saboterer, det kommer i alle fall tilbake igjen. har/hatt problemer med alkohol, overdose piller, og kutting også, men har mistet følelsen i huden så kutting hjelper ikke lengre. ble også testet av en nevropsykolog som bare klødde seg i hodet, og skjønte ikke helt hva han skulle si, men trodde problemene lå i oppveksten. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hvem avsluttet kontaktene? 0 Siter
trigger Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hvem avsluttet kontaktene? Det var alltid jeg som dro, fordi jeg trodde jeg faktisk var hjerneskadet, og innbilte meg ting, men har fått svar fra 2 stk som har behandlet meg siste året at det er ikke hjerneskade. har vært 1 år sammenhengende i terapi nå, og ønsker å få hjelp, har forstått at tingene er mer komplisert og verre enn jeg først trodde. min hverdag er opphakket, føler meg nesten konstant full, hvor jeg husker ett bilde her og ett bilde der(alle dager er ikke så ille, men en god del er det), hadde vært fint å få med seg livet. 0 Siter
XbellaX Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Det var alltid jeg som dro, fordi jeg trodde jeg faktisk var hjerneskadet, og innbilte meg ting, men har fått svar fra 2 stk som har behandlet meg siste året at det er ikke hjerneskade. har vært 1 år sammenhengende i terapi nå, og ønsker å få hjelp, har forstått at tingene er mer komplisert og verre enn jeg først trodde. min hverdag er opphakket, føler meg nesten konstant full, hvor jeg husker ett bilde her og ett bilde der(alle dager er ikke så ille, men en god del er det), hadde vært fint å få med seg livet. Du har vært 1 år sammenhengde i terapi? Med samme behandler? 0 Siter
trigger Skrevet 17. desember 2013 Skrevet 17. desember 2013 Du har vært 1 år sammenhengde i terapi? Med samme behandler? Gikk først hos en behandler i en god stund, som sa hun måtte sende meg videre til en kollega forfi hun mente jeg ville ha best utbytte av det, og fordi hun ikke hadde kunnskapene til å hjelpe meg videre. han hadde heller ikke mulighet til å hjelpe meg fant han ut etter noen mnd og sendte meg videre.(de ville prøvde dbt kurs på meg for å sjekke om det hjalp, men jeg "forsvinner" så ofte at han mente jeg ikke ville ha noe utbytte av det) de har funnet ut mye igjennom det siste året, min samboer har også vært med på samtaler slik at psykologen fikk bekreftelse før han bl.a satt diagnosen dissosiativ amnesi. Men jeg har ikke fått noe behandling enda, kun snakket om problemer og symptomer, 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. desember 2013 Skrevet 20. desember 2013 Gikk først hos en behandler i en god stund, som sa hun måtte sende meg videre til en kollega forfi hun mente jeg ville ha best utbytte av det, og fordi hun ikke hadde kunnskapene til å hjelpe meg videre. han hadde heller ikke mulighet til å hjelpe meg fant han ut etter noen mnd og sendte meg videre.(de ville prøvde dbt kurs på meg for å sjekke om det hjalp, men jeg "forsvinner" så ofte at han mente jeg ikke ville ha noe utbytte av det) de har funnet ut mye igjennom det siste året, min samboer har også vært med på samtaler slik at psykologen fikk bekreftelse før han bl.a satt diagnosen dissosiativ amnesi. Men jeg har ikke fått noe behandling enda, kun snakket om problemer og symptomer, Bruker du noen form for medisiner, nå eller tidligere? Hvordan er livet ditt ellers, er du i jobb? Klarer du fungere? Har det vært bedre enn dette, eller er situasjonen slik du beskriver i hovedinnlegget lik slik den alltid har vært. Hvor ofte ramler du ut? Du skriver at symptomene dine forandrer seg hele tiden? Hva vil det si? Jeg forstår det dithen at det er kartlagt dette ikke er fysisk. Uten å vite mer enn dette så klarer jeg ikke helt forstå hvorfor du blir avvist og henvist videre i nærmest all evighet, det er tydelig du ikke har det bra. 0 Siter
trigger Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Bruker du noen form for medisiner, nå eller tidligere? Hvordan er livet ditt ellers, er du i jobb? Klarer du fungere? Har det vært bedre enn dette, eller er situasjonen slik du beskriver i hovedinnlegget lik slik den alltid har vært. Hvor ofte ramler du ut? Du skriver at symptomene dine forandrer seg hele tiden? Hva vil det si? Jeg forstår det dithen at det er kartlagt dette ikke er fysisk. Uten å vite mer enn dette så klarer jeg ikke helt forstå hvorfor du blir avvist og henvist videre i nærmest all evighet, det er tydelig du ikke har det bra. Har prøvd endel forskjellige medisiner før, men alle disse hjalp ikke noe. Har jobb og fungerer i den, bortsett fra at jeg plutselig ikke forstår sammenhenger, av og til kan jeg svarene og av og til ikke på samme spørsmål, får plutselig problem med å regne(har en økonomistilling og jeg har alltid mislikt å jobbe med tall), men er ellers effektiv i jobbsammenheng, selv om jeg ofte ikke vet hva jeg har holdt på med, må drive å nøste opp i ting, ekstraarbeid pga hukommelsen. Jeg har alltid vært merkelig får jeg høre av andre, men synes det har toppet seg siste året. Vet ikke hvor ofte jeg ramler ut egentlig, rimelig ofte vil jeg tro, siden livet mitt hele tiden virker så oppstykket. Symptomene forandrer seg ved at jeg for eksempel, ......klarer ikke svare på det spørsmålet...mye av problemene ligger i at når jeg bl.a skal forklare ting...så forsvinner det jeg skal si og jeg klarer ikke fortsette. Får vel bare håpe at det finnes noen som kan hjelpe meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.