Captain Cheeseheart Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Jeg spurte NHD om det var greit å gjøre det på den måten med lithium, og det mente han var fornuftig. Lithium er ikke slik som med AD at det kan miste effekt når du holder på med å redusere og øke. Lithium kan også ha en del bivirkninger som jeg tror gjør det fornuftig å holde seg på lavest dose som gir optimal effekt. Ok, da er det sikkert riktig. Virker bare rart på meg. Ta f.eks. Lamictal - den skal ligge mellom 10 og 50. Da er det jo i mine øyne greit å ligge i det minste litt over 10. 0 Siter
Nycora Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Jeg spurte NHD om det var greit å gjøre det på den måten med lithium, og det mente han var fornuftig. Lithium er ikke slik som med AD at det kan miste effekt når du holder på med å redusere og øke. Lithium kan også ha en del bivirkninger som jeg tror gjør det fornuftig å holde seg på lavest dose som gir optimal effekt. Jeg tenker litt sånn: du bruker en lav dose litium fordi du er stabil og har lite påkjenninger i livet ditt. Dette kan jo endre seg ganske brått, kanskje over natta. Da står du vel ikke så bra rustet til å tåle dette som om du sto konstant på en høyere dose litium i utgangspunktet.? Vet ikke hvor raskt du merker effekt etter økning av dose jeg da, men jeg ser for meg flere bølgedaler på den måten du gjør det nå, enn om du konstant står på en litt høyere dose? Bivirkninger spiller jo selvsagt en viktig rolle her. Du skal jo ha et bra liv med medisiner. Jeg tror ikke medisiner kan hjelpe på alt da. Viktig å jobbe hardt med seg selv i tillegg. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Ok, da er det sikkert riktig. Virker bare rart på meg. Ta f.eks. Lamictal - den skal ligge mellom 10 og 50. Da er det jo i mine øyne greit å ligge i det minste litt over 10. Du skal ligge på det som gir optimal effekt, og det er forskjellig på folk. 0 Siter
missmas Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 har du bivirkninger på litium da? eneste bivirkningen jeg har er at jeg er ganske tørst. og det er jo en bagatell. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tenker litt sånn: du bruker en lav dose litium fordi du er stabil og har lite påkjenninger i livet ditt. Dette kan jo endre seg ganske brått, kanskje over natta. Da står du vel ikke så bra rustet til å tåle dette som om du sto konstant på en høyere dose litium i utgangspunktet.? Vet ikke hvor raskt du merker effekt etter økning av dose jeg da, men jeg ser for meg flere bølgedaler på den måten du gjør det nå, enn om du konstant står på en litt høyere dose? Bivirkninger spiller jo selvsagt en viktig rolle her. Du skal jo ha et bra liv med medisiner. Jeg tror ikke medisiner kan hjelpe på alt da. Viktig å jobbe hardt med seg selv i tillegg. Jeg fikk ganske raskt effekt både når jeg begynte og når jeg økte. Var stabil i 1/2 år på den laveste dosen. Jeg er selv redd for å få bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke lithium i hele tatt. Derfor foretrekker jeg å ligge på lavest dose som gir optimal effekt. Jeg fikk et nytt liv med lithium, og vil ikke tilbake til slik det var. Uroen vet jeg ikke hva er, eller hva det kommer av. Det ble også bedre, men det er hvis noe som jeg ikke blir helt kvitt. 0 Siter
Nycora Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Jeg fikk ganske raskt effekt både når jeg begynte og når jeg økte. Var stabil i 1/2 år på den laveste dosen. Jeg er selv redd for å få bivirkninger som gjør at jeg ikke kan bruke lithium i hele tatt. Derfor foretrekker jeg å ligge på lavest dose som gir optimal effekt. Jeg fikk et nytt liv med lithium, og vil ikke tilbake til slik det var. Uroen vet jeg ikke hva er, eller hva det kommer av. Det ble også bedre, men det er hvis noe som jeg ikke blir helt kvitt. Tror bipolaritet gir en ekstrem uro i mange tilfeller. Sliter med dette jeg også. Ingenting hjelper. Hos meg er det en slags uro, smertekombinasjon som er jævlig ille ( unnskyld språket ). Skjønner engstelsen for bivirkninger, det er det jo bare du selv som kan føle på. Kanskje må du lære deg å leve med og takle litt uro? Sikkert ikke enkelt det heller da. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 har du bivirkninger på litium da? eneste bivirkningen jeg har er at jeg er ganske tørst. og det er jo en bagatell. Jeg har ingen merkbare bivirkninger. Men jeg tenker litt på stoffskifte, og lithiumforgiftning som jeg har angst for. Så jeg foretrekker å ligge på lavest dose som gir optimal effekt. Føler det er unødvendig å ta mer. Så får jeg heller øke de gangene jeg trenger mer for å holde meg stabil. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Tror bipolaritet gir en ekstrem uro i mange tilfeller. Sliter med dette jeg også. Ingenting hjelper. Hos meg er det en slags uro, smertekombinasjon som er jævlig ille ( unnskyld språket ). Skjønner engstelsen for bivirkninger, det er det jo bare du selv som kan føle på. Kanskje må du lære deg å leve med og takle litt uro? Sikkert ikke enkelt det heller da. Så det kan være bipolariteten som gir meg denne uroen? Jeg har prøvd å finne litt ut av det. Hvordan takler du denne uroen? Har du noen gode råd for å dempe den? 0 Siter
Inner self Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 Akineton er mot behandling av extrapyrmidable bivirkninger men den extrapyrmidable sideeffekten av ap den virker dårligst på er uro restless legs 0 Siter
missmas Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 magnesium hjelper mot restless legs fra antipsykotika 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2013 Skrevet 15. desember 2013 magnesium hjelper mot restless legs fra antipsykotika Jeg får prøve det. Men ikke vet jeg hva det er jeg har, og heller ikke hva det kommer av. Tror det er mer enn restless legs for jeg har det i hele kroppen. Men bena kan ofte være verst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.