Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke søvn også fungere som dop? Det gjør det for meg. Jeg står alltid tidlig opp, men klarer jeg ikke å se dagen inn i øynene, går jeg og legger meg igjen. Gjett hva mitt nyttårsforsett er? Og det er det eneste jeg har også. Jeg vet det er mange gode vaner jeg bør legge meg til, men dette er a priori.

Jeg er 100 % uføretrygdet på 4. måneden og jeg hendene fulle. Psykiateren min sa til meg at dette ikke er en livstidsdom, og at mange av hans pasienter har krabbet seg ut i arbeidslivet igjen litt etter litt. Det er en bedrift tilknyttet nav som er spesialisert på å få trygdede ut i arbeid igjen. "Ilt" eller noe sånt? Er det noen som vet? Hvis ikke er det bare å ringe nav. Kanskje jeg kan finne noe å jobbe med hjemmefra? Men akkurat nå er jeg for sliten til å jobbe. Kanskje min frykt vil øke jo lenger jeg står utenfor arbeidslivet? Jeg må også bli mer stabil for å fungere. Men altså, opp tidlig og så holde meg våken selv om jeg blir trett og er fullstendig uten energi. Kanskje jeg skal ta meg en tur ned i byen bare for å holde meg våken? Vindusshoppe?

I natt sov jeg 7 timer og det holdt lenge. Jeg er frisk og rask i dag og jeg er ikke redd verden. Kanskje det bare er 7 timer jeg trenger? Jeg bør vel tvinge meg selv til å holde meg våken når ettermiddagstrettheten trenger seg på. Det er jo vanlig å bli søvnig om ettermiddagen for alle. Jeg kan drikke kaffe eller spise frukt. Rydde, vaske eller ta meg en tur ut. Men hva gjør jeg når jeg har det vondt? Holder meg våken da også?

Og litt utenfor tema: hva gjør jeg når det går i 150? Ungene reagerer. "Nå ser du helt gal ut, mamma. Kan du ikke snakke litt saktere? Kan du ikke sette deg ned å se på TV?" Det gjør vondt når de sier dette. Da føler jeg meg akkurat det. Gal.

Dette skal jeg klare. Jeg skal klare å holde meg våken.

Skrevet

Stabil døgnrytme er veldig viktig. Tving deg selv til å ikke sove i ettermiddag. Ta deg en tur ut eller finn på noe. Men alt med måte - ikke start "høyt oppe", det er så mye lettere å falle hvis du starter for høyt (det siste gjeler også generelt).

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg bruker Zopiclone hver natt, brukt det over et år, får ikke sove uten. Bruker dessuten Truxal. Har store søvnproblemer, slitt med det i over 40 år. Nå begynner jeg å bli lei og frustrert. Har noen andre lignende erfaringer?

stjernestøv
Skrevet

Det er iallefall viktig med nok søvn, jeg tror å sove kan være en virkelighetsflukt.

psychotique
Skrevet

Jeg har også et nyttårsforsett om å stå opp tidligere. Det går greit når jeg er innlagt men lett for at det sklir ut igjen når jeg blir utskrevet. Jeg kjenner at jeg bare ikke orker å stå opp. Mye lettere å bare bli liggende i sengen.

Skrevet

7 timers sammenhengende søvn har jeg nesten aldri. :) Det hender i helgene at jeg sover en liten middagsdupp, men prøver å unngå å sove for mye på dagen og å snu døgnet for mye i helgene - da er det bankers at jeg sover veldig dårlig  natt til mandag.

Skrevet

Jeg sover i snitt tre timer pr. natt. Det er litt lite og jeg blir sliten. Ingen ting hjelper mot kronisk søvnløshet, har prøvd det meste. Må snart opp i to Zopiclone pr. kveld. + Paralgin Forte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover i snitt tre timer pr. natt. Det er litt lite og jeg blir sliten. Ingen ting hjelper mot kronisk søvnløshet, har prøvd det meste. Må snart opp i to Zopiclone pr. kveld. + Paralgin Forte.

Har du prøvd seroquel? Jeg sover som en stein natt etter natt på det.

Anonymous poster hash: ac4f2...e6b

Skrevet

Har du prøvd seroquel? Jeg sover som en stein natt etter natt på det.

Anonymous poster hash: ac4f2...e6b

Har prøvd det, men det hjalp dessverre ikke. Det hjelper med Paralgin Forte og Imovane og mye truxal.

Skrevet

Har prøvd det, men det hjalp dessverre ikke. Det hjelper med Paralgin Forte og Imovane og mye truxal.

Er det ikke farlig å ta Paralgin Forte som fast medisin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...