Gå til innhold

Hvordan unngå vektøkning i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra dette resonnementet vil personer som opplever glede og bedring ved trening aldri anbefale det til andre :-)

Hei!

Ok da :-)

Så har vi sex begge to :-)

Til din glede, og overraskelse kanskje, har jeg både:  autisme, sex, barn, mann og fulltidsjobb og studier, samt er ferdig behandlet. Det er nok pga av all sexen :-) Bare synd den ikke virker på de sosiale antennene. :-)

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

16

• Bella Dotte

13

• Nils Håvard Dahl, psykiater

8

Skrevet

Ikke alle som liker beinrangler da. Og kanskje du er for kresen?

Hei!

Min mann liker ikke beinrangler :-(

Jeg har så mye å gjøre for tiden at jeg ikke får mat ned, dvs jeg blir bare kvalm av tanken, og mat vokser i munne...

Nå sa en student at jeg skulle spise noen energibarer, og nøtter, så det prøver jeg gjøre.

Sist fredag spiste jeg imidlertid 2 stykker pizza, en hel pose chips, 4 clementiner og en liten sjokolade til kaffen, da var jeg skikkelig fornøyd. Når min mann så kom hjem fra julebord og klagde på at jeg har blitt så tynn, så sa jeg alt jeg hadde spist. Bare synd det ikke ser sånn ut.

Gleder meg til ro og jul, da skal jeg prøve bli fetegris, og se film og spise min favorittmat, chips.

Som min mann hater, da han tror jeg får kreft, min mann er veldig opptatt av helse, så clementiner gleder han.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Ok da :-)

Så har vi sex begge to :-)

Til din glede, og overraskelse kanskje, har jeg både:  autisme, sex, barn, mann og fulltidsjobb og studier, samt er ferdig behandlet. Det er nok pga av all sexen :-) Bare synd den ikke virker på de sosiale antennene. :-)

Den virker sikkert positivt på det sosiale forholdet i heimen :-) Dermed også positivt på barna. Dvs kun positive spinoff effekter :-)

Skrevet

Den virker sikkert positivt på det sosiale forholdet i heimen :-) Dermed også positivt på barna. Dvs kun positive spinoff effekter :-)

Hei!

Ok ;)

Da gir det enda mer mening faktisk å ha sex, akkurat det hadde jeg ikke tenkt på, positivt for barna...

Jeg burde jo tenkt det, men det gjorde jeg ikke.

nettopp, min mann blir jo så glad, og det blir jeg også, og ... jeg tror man da rett og slett i stressende tider bør ta seg mer tid til å ha sex, da det virker positivt på andre viktige komponenter i systemet.

(systemet = familien) (man må alltid tenke system, da blir det lettere å forstå, litt som i fysikk, velge system) 

Du burde bare være enda mer konkret, kall sex mutteren som får familien/forholdet til å vingle om den mangler. feks.

Skrevet

Hvordan har det seg at personer med sosiale handicap har sex? Er det bare sånn ta imot, da?  :P

Hei!

Da går man ikke omveier, men man sier "jeg vil ha sex" så har man sex.

Faktisk er det sånn at man kan ha sex av kjærlighet også, jeg har nemlig oppdaget at jeg av og til av kjærlighet og ikke begjær vil ha sex, merkelig er det, men litt sånn "jeg elsker deg, kom hit".

Og den som ikke har et sosialt handikap, lærer seg at akkurat slik bør det formidles, tydelig.

Egentlig  er dette ukomplisert og tilfredsstillende, og dermed en løsning jeg tror fanatisk romantiske kunne lært av.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei!

Da går man ikke omveier, men man sier "jeg vil ha sex" så har man sex.

Faktisk er det sånn at man kan ha sex av kjærlighet også, jeg har nemlig oppdaget at jeg av og til av kjærlighet og ikke begjær vil ha sex, merkelig er det, men litt sånn "jeg elsker deg, kom hit".

Egentlig  er dette ukomplisert og tilfredsstillende, og dermed en løsning jeg tror fanatisk romantiske kunne lært av.

Enig :-)

Skrevet

Var det tegningen eller det jeg skrev som var morsomt? I tilfelle det var det jeg skrev, hvorfor var det morsomt? Jeg mente det helt alvorlig. Jeg har en liten følelse av at jeg blir oppfattet som "søt og litt dum" nå, og jeg kan ikke si at jeg liker det helt...

Jeg syns at du og M ofte sier så mange sannheter på en uventet og direkte måte, derfor blir det morsomt. Ikke morsomt som komisk, men morsomt som uventet eller gledelig. Sånn: YESS, sånn er det! :-)

Skrevet

Hei!

Hm..

Om du er for mye enig, står du på rekke med min matteforeleser, og han er trygg fordi jeg har manerer og forpliktelser..:-)

Du er litt yngre og det er et pluss, OG du liker fugler :-) 

Du er søt. 

Merkelig egentlig det der... at jeg alltid liker mennesker med motstand i seg... jeg tror ikke noen forstår akkurat det, men mannen og kvinnen med ordene som sitter som sverd i kjøttet(om du forstår?) de liker jeg, om de gjør vondt i blant er ærlighet alltid å foretrekke, ulldotter hater jeg.

Ulldotter syns jeg bare kan brenne opp, de har ingen motstand i seg og enda verre de klør.

Skrevet

Jeg syns at du og M ofte sier så mange sannheter på en uventet og direkte måte, derfor blir det morsomt. Ikke morsomt som komisk, men morsomt som uventet eller gledelig. Sånn: YESS, sånn er det! :-)

Takk, det var både en lettelse å høre, og veldig koselig sagt! :)

Skrevet

Så at dette handlet om spising, unngå vekteøking i julen.

For å klare det, må en spise mindre eller vanlig.  Må ikke kjøpe inn for mye av gangen. Gå lange turer hver dag, da får en mindre tid til å spise også. Ikke gå å tenkt på mat hele tiden , og unngå trøstespising,  

Skrevet (endret)

Det dere skriver om funker vel bare for de som er "de rette" for hverandre og som virkelig elsker hverandre...

Endret av hww
Skrevet

Det var da også litt av et slankeråd... 

Anonymous poster hash: 03ce4...1c4
Skrevet

Det var da også litt av et slankeråd...  Anonymous poster hash: 03ce4...1c4

Sex er trim det :)

Skrevet

De som er med i NHD fan club synes sikkert det var et rasende festlig råd.

Anonymous poster hash: 03ce4...1c4

Skrevet

Hvordan skal man klare å motivere seg til å ikke øke i vekt i julen, når fristelsene står i kø og man føler at alt er lov siden det er jul, og så veier man 3-4 kg mer i januar. Det er ikke så kult.

Hva skal man gjøre som er gøy, når det føles som om alt dreier seg om å spise og gnage i to uker?  :wacko:

Anonymous poster hash: bacee...e6a

Kjøp masse frukt og gomle det. Skjær frukten opp i små biter slik at det blir fingermat. Det fyller opp. Drikk mye vann. Det fyller også opp.

Prøv å gjøre følgende: konsentrer deg om hver bit mat du tar og virkelig nyt maten. Spis sakte. Ikke bare stapp i deg og bli overmett. Hvis du spiser frukt og drikker mye vann mellom måltidene burde dette være mulig. Sammen med småkakene kan du også sette frem et fristende fruktfat.

Og så den evinnelige spaserturen da. Tving deg til å gå en tur selv om været er dårlig. Det er bedre å gå i 10 minutter enn å ikke gå i det hele tatt. Man får ikke særlig god effekt av 10 minutter, men det kan være med på å opparbeide en god vane.

Og skulle du overspise, så trekk på skuldrene. Det er ikke farlig.

Nicklusheletida
Skrevet

Sex er trim det :)

Man skal være _veldig_ akrobatisk og utholdende for å kunne kalle sex for trim, tror jeg ;)

Skrevet

Man skal være _veldig_ akrobatisk og utholdende for å kunne kalle sex for trim, tror jeg ;)

Jeg hadde sex med 24-timers EKG-monitoring på meg en gang (ikke spør..)

På det meste var pulsen oppe i 156/min. Det tilsvarer pulsen min når jeg jogger.

Så ja, sex kan være bra trim.

Nicklusheletida
Skrevet

På det meste var pulsen oppe i 156/min. Det tilsvarer pulsen min når jeg jogger.

Hvor lenge holdt du på ?

Skrevet

Hvor lenge holdt du på ?

1 minutt, selvfølgelig :-)

Neida, spøk til alvor. Det husker jeg ikke. Men det var nå en stund.

Skrevet

Du klarte ikke holde deg nei ;)

Sex er jo en aktivitet og som er bra for både kropp og psyke - mener nå jeg da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...