Gå til innhold

NHD: Kan stemetil funke?

Kitina

Anbefalte innlegg

Har brukt 8mg Trilafon mot angst i 15 år. Funker bra. Får veldig mye angst uten dem (har prøvd å seponere den).

Nå er jo Trilafon borte fra markedet. Kan Stemetil være et alternativ? I så fall. Hvilken dose?

Har PTSD og har seponert bort zoloft. Tok meg TI mnd å bli kvitt den SSRI medisinen uten abstinenser. Har nå vært uten medisinsk effekt av Zoloft i mange mnd og kjenner ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for at du minte meg på Stemetil. I begynnelsen av min karriere ble denne mye brukt, og den ble regnet som svært lik Trilafon.

Ja, det er absolutt et forsøk verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minte meg på Stemetil. I begynnelsen av min karriere ble denne mye brukt, og den ble regnet som svært lik Trilafon.

Ja, det er absolutt et forsøk verdt.

Jeg husker jeg fikk Stemetil mot svimmelheten min da jeg hadde virus på balansenerven for 13 år siden. Er det som benzo å regne? Jeg visste ikke det den gang. Jeg var veldig redd husker jeg, jeg jobbet på sykehuset den gangen og sykepleierne så at jeg holdt på å besvime og sendte meg rett til fastlegen. Fastlegen så jeg var urolig og sa jeg måtte dra på legevakten igjen på kvelden hvis jeg ble verre - hvilket jeg ble. En venninne var med meg på legevakten og jeg husker hun reagerte på legen som kommenterte at jeg kom på legevakten bare for det der. Husker ikke hva legen sa, jeg brydde meg heller ikke om fet fordi jeg var så dårlig. Men han skrev iallefall ut Stemetil til meg og sendte meg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fikk Stemetil mot svimmelheten min da jeg hadde virus på balansenerven for 13 år siden. Er det som benzo å regne? Jeg visste ikke det den gang. Jeg var veldig redd husker jeg, jeg jobbet på sykehuset den gangen og sykepleierne så at jeg holdt på å besvime og sendte meg rett til fastlegen. Fastlegen så jeg var urolig og sa jeg måtte dra på legevakten igjen på kvelden hvis jeg ble verre - hvilket jeg ble. En venninne var med meg på legevakten og jeg husker hun reagerte på legen som kommenterte at jeg kom på legevakten bare for det der. Husker ikke hva legen sa, jeg brydde meg heller ikke om fet fordi jeg var så dårlig. Men han skrev iallefall ut Stemetil til meg og sendte meg hjem.

det var sikkert ment som beroligende. Jeg lurte på det mange ganger etterpå siden legen reagerte på at jeg oppsøkte legevakten (men jeg fulgte jo bare fastlegens råd).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...