Gå til innhold

Levealder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg økte dosen fra 4 mg til 6 mg fordi jeg hadde vanvittig tankekjør, men jeg vet jo ikke hvorfor du tar dem. Fordi jeg leste om tardive dyskinesier i går, har jeg nå gått ned til 4 mg igjen. Håper det holder.

Ok. Syns du det blir flere bivirkninger av f.eks 3 eller 4 mg, i forhold til 2mg?

Har nemlig hørt noen si at da kommer bivirkningene.

Men jeg lurer selv på å øke til 3 mg for angst. Det hjelper med 2mg, men ikke alltid nok, hvis du skjønner.

Skrevet

Ønsker meg et godt liv mens jeg lever og da må jeg spise piller både til frokost og til kvelds. Bryr meg ikke om jeg dør, regner med jeg kan dø av helt andre ting enn sykdom. Kvaliteten på livet og at jeg slipper å ha det så vondt mens jeg lever, har veldig mye å si.

Kjenner mange som har blitt både 80 og 90 år med medisiner. Tror genene spiller en veldig stor rolle når det gjelder livslengde.

Jeg har bestemt meg for å leve et bra liv fra nå av og da må pillene være inkludert!

Skrevet

Ifølge ernæringseksperter er det penger ut av vinduet å ta kosttilskudd uten at man har påviste mangler. Dvitamin og omega tre er fornuftig å ta. Du får kjøpt ekstra lett melk med dvitamin i butikken.

Har lest gjennom google, at spesielt dette med tardive dyskinesia og antipsykotika er trolig å forebygge og også behandle, med vitaminer og antiox. Men det har ikke vært noen klare resultater.

Men en interessant studie, over 20 år, der 60 000 mennesker fikk typsike AP, og samtidig ble gitt høye doser C vitaminer - 3 mg daglig, og E vitamin og B6, så viste det seg at det var lav og for det meste ikke alvorlig forekomst av TD. Får håpe at det kan stemme da :)

Skrevet

Ok. Syns du det blir flere bivirkninger av f.eks 3 eller 4 mg, i forhold til 2mg?

Har nemlig hørt noen si at da kommer bivirkningene.

Men jeg lurer selv på å øke til 3 mg for angst. Det hjelper med 2mg, men ikke alltid nok, hvis du skjønner.

Jeg har overhode ingen bivirkninger av denne medisinen. Jeg stod på 8 mg en periode og kjente at jeg ble veldig sløv, men ellers ingen plager.

Jeg tar fluanxol for tankekjør og skjønner godt hva du sier om at 2 mg ikke alltid er nok. Jeg har grønt lys fra psykiateren min om å øke når symptomene blir for sterke. Men ideelt skal jeg ligge mellom 2 mg og 4 mg. Hvis jeg øker til f.eks 6 mg, går jeg ned i dose igjen når symptomene gir seg.

Jeg synes det er en god medisin. Tidligere har jeg stått på både Zyprexa og Risperdal. Zyprexa var helt forferdelig. Jeg ble helt gal. Risperdal derimot var en meget god medisin. Jeg tror jeg mente at jeg la på meg av Risperdal, men sannsynligvis var det bare kiloene som hadde hadde forsvunnet med Zyprexa som  kom tilbake.

Skrevet

Jeg har overhode ingen bivirkninger av denne medisinen. Jeg stod på 8 mg en periode og kjente at jeg ble veldig sløv, men ellers ingen plager.

Jeg tar fluanxol for tankekjør og skjønner godt hva du sier om at 2 mg ikke alltid er nok. Jeg har grønt lys fra psykiateren min om å øke når symptomene blir for sterke. Men ideelt skal jeg ligge mellom 2 mg og 4 mg. Hvis jeg øker til f.eks 6 mg, går jeg ned i dose igjen når symptomene gir seg.

Jeg synes det er en god medisin. Tidligere har jeg stått på både Zyprexa og Risperdal. Zyprexa var helt forferdelig. Jeg ble helt gal. Risperdal derimot var en meget god medisin. Jeg tror jeg mente at jeg la på meg av Risperdal, men sannsynligvis var det bare kiloene som hadde hadde forsvunnet med Zyprexa som  kom tilbake.

Så bra da at den Fluanxol virker bra uten bivirkninger i opptil 6 mg.

Syns den hjelper meg også, og lurer nå på å øke til 3 mg.

Det som er bra med den medisinen er jo at man slipper disse rare og ekle bivirkningene som er på mange andre medisiner.

Skrevet

Ja, zyprexa var i hvert fall den reneste katastrofe for meg. Ikke bare la jeg på meg 10 kg i løpet av 2 mnd, jeg mistet også gangsynet fullstendig. Det var en forferdelig periode. Jeg sluttet uten å spørre psykiateren min, men han syntes det var helt greit. Så ble jeg satt på Risperdal og et halvt år senere fluanxol. Det funker godt.

Skrevet

Ja, zyprexa var i hvert fall den reneste katastrofe for meg. Ikke bare la jeg på meg 10 kg i løpet av 2 mnd, jeg mistet også gangsynet fullstendig. Det var en forferdelig periode. Jeg sluttet uten å spørre psykiateren min, men han syntes det var helt greit. Så ble jeg satt på Risperdal og et halvt år senere fluanxol. Det funker godt.

Jeg opplever at Fluanxolen avtar i virkning for hver doseøkning. Eller det er litt fram og tilbake.

1 mg fungerte bra først, deretter sluttet å virke. Så økte til 2 mg, det virket kjempebra en uke, deretter virker det ingenting. Nå har jeg økt til 3 mg, og tar det fordelt på 2 doser.

Ser det står i felleskatalogen at ved svære angstnevroser kan man ta 5-6 mg, hvor mange doser fordeler du 4 mg eller 6 mg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...