Gå til innhold

virker ikke antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 35. Jeg har sosial angst og har gått på venlafaxin 150 mg i ca 2 år. I sommer slet jeg med angst på jobb. Jeg fikk hjelp av psykolog og ble bedre etter noen uker. Nå har jeg fått meg en ny smell, men denne gangen er det depresjon. Jeg har fått en lyslampe som skal hjelpe meg.

Det jeg lurer på er: skal ikke venlafaxin hjelpe for dette og er det vanlig å fortsatt få angst og depresjoner på medisiner? Må jeg kanskje bytte merke?

Skrevet

Jeg er en kvinne på 35. Jeg har sosial angst og har gått på venlafaxin 150 mg i ca 2 år. I sommer slet jeg med angst på jobb. Jeg fikk hjelp av psykolog og ble bedre etter noen uker. Nå har jeg fått meg en ny smell, men denne gangen er det depresjon. Jeg har fått en lyslampe som skal hjelpe meg.

Det jeg lurer på er: skal ikke venlafaxin hjelpe for dette og er det vanlig å fortsatt få angst og depresjoner på medisiner? Må jeg kanskje bytte merke?

Antidepresiva hjelper ikke alltid. Og 150mg er vel en ganske liten dose?

Anonymous poster hash: 9636b...6e1

Skrevet

det er synd, men for noen folk vil nesten ingen medisiner virke noe positivt i det hele tatt..selv har jeg prøvd en haug med forskjellige medisiner og bare 1 virket...resten hadde bare FÆLE bivirkninger..

Skrevet

Ok, får høre med legen om jeg skal øke dosen eller bytte merke.

Takk for svar:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må mest sannsynlig øke dosen. Snakk med legen din om du kan gå opp til 225 mg.

Skrevet

Du må mest sannsynlig øke dosen. Snakk med legen din om du kan gå opp til 225 mg.

Er piller løsningen på alt?

Skrevet

Jeg har hørt at man skal ikke bruke lyslampe hvis man bruker medisiner. Fysisk aktivitet, finne noen interesser/hobbyer som du kan oppslukes av og avspenning/meditasjon kan hjelpe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er piller løsningen på alt?

Nei, men sannsynligvis på dette :-)

Skrevet

Takk igjen for tilbakemelding. Skal snakke med legen om økning av dosen:-)

Legen sa ingenting om at jeg ikke kunne bruke lyslampe selvom jeg går på medisiner, men skal høre med henne.

Skrevet

Takk igjen for tilbakemelding. Skal snakke med legen om økning av dosen:-)

Legen sa ingenting om at jeg ikke kunne bruke lyslampe selvom jeg går på medisiner, men skal høre med henne.

Det står ved å søke på lyslampe på nettet. Mulig det også står i bruksanvisningen til lyslampen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...