Gå til innhold

NHD: Hvor viktig er utløpsdato på medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker nå Wellbutrin som har gått ut på dato. Siden utløpsdato var siste dag i oktober 2013 tenker jeg at jeg kan likevel bruke den. Er dette greit? Vil virkningen være svakere siden den har gått ut på dato? Det står i pakningsvedlegget at jeg ikke skal bruke den hvis den har gått ut på dato, men jeg tenker at dette er vel litt overdrevent.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mitt offisielle svar som lege: VIktig.

Mitt uoffisielle svar som gjenspeiler seg i hva jeg ville gjort med meg selv og mine nærmeste: Totalt uviktig (tabletter). Med salver/dråper/medisin til injeksjon er det svært viktig.

Skrevet (endret)

Ditt offisielle svar er for å sikre at du ikke gjør noe galt? Jeg stoler mer på det uoffisielle svaret. Men hva med virkningen? Er den svakere i dette tilfellet?

Endret av tjohei1
Skrevet

Ditt offisielle svar er for å sikre at du ikke gjør noe galt? Jeg stoler mer på det uoffisielle svaret. Men hva med virkningen? Er den svakere i dette tilfellet?

Sannsynligvis angis utløpsdatoene med svært gode marginer, så jeg betviler sterkt at utløpsdato i oktober spiller noen som helst rolle.

Skrevet

Medisinen var åpnet fra før av. Vet ikke om det har noe å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...