Gå til innhold

Er det sykdommen, medisinene eller alderen som gjør at jeg ikke lenger takler stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før fikk jeg energi, ble mer konsentrert og fikk gjort mer under stress, men nå blir jeg skjelven, ukonsentrert, og får ikke gjort noe under stress.  Ville nesten gråte hver gang telefonen ringte på jobb i dag.  Det ble til at jeg tok en sobril, og når den begynte å gi effekt klarte jeg å roe meg ned igjen og konsentrere meg om det jeg skulle gjøre.  Jeg synes det er vanskelig, for det er når jeg har mye som skal bli ferdig jeg virkelig trenger å være effektiv og konsentrert.

Skal ikke normalt stresshormonene gjøre oss mer konsentrert og effektive?  Hva er det da som skjer når det blir helt motsatt? Jeg har BP2.    

Skrevet

Jeg kan bli så stressa at hjernen faller ut bare ved at folk prøver kommunisere med meg på facebook. Jeg var ikke sånn før. Det ble sånn etter en manisk psykose.

Skrevet

Tror nok det er sykdommen, jeg tåler også lite stress.

Skrevet

Tror nok det er sykdommen, jeg tåler også lite stress.

Det er kanskje det.  Jeg blir frustrert når det samme gjentar seg hver gang jeg må gjøre noe som haster på jobb.  At jeg da plutselig ikke skal klare å fungere skikkelig. Når jeg virkelig trenger å fungere på topp.

Lurer på hva som egentlig skjer når stresshormonene gir motsatt virkning enn de skal. 

Skrevet

Det er kanskje det.  Jeg blir frustrert når det samme gjentar seg hver gang jeg må gjøre noe som haster på jobb.  At jeg da plutselig ikke skal klare å fungere skikkelig. Når jeg virkelig trenger å fungere på topp.

Lurer på hva som egentlig skjer når stresshormonene gir motsatt virkning enn de skal. 

Ja man kan jo lure. Kan jeg spør hva som skjer når du ikke fungerer?

Skrevet

Ja man kan jo lure. Kan jeg spør hva som skjer når du ikke fungerer?

Jeg skrev litt i det første innlegget.  Får indre skjelvinger, ukonsentrert og har vanskelig for å få utført det jeg skal. Det faller litt bort hva jeg skal gjøre.  Derfor går alt mye senere, når det egentlig burde gå fortere. Jeg har en jobb som ofte krever endel tankearbeid, så når ikke tankene vil fungere skikkelig så får jeg et problem.

Skrevet

Jeg skrev litt i det første innlegget.  Får indre skjelvinger, ukonsentrert og har vanskelig for å få utført det jeg skal. Det faller litt bort hva jeg skal gjøre.  Derfor går alt mye senere, når det egentlig burde gå fortere. Jeg har en jobb som ofte krever endel tankearbeid, så når ikke tankene vil fungere skikkelig så får jeg et problem.

Ok, synd du må ha det sånn. Godt gjort at du klarer å ha en jobb, men er nok strevsomt det du sliter med.

Skrevet (endret)

Ok, synd du må ha det sånn. Godt gjort at du klarer å ha en jobb, men er nok strevsomt det du sliter med.

Jeg har ikke så mye stress daglig.  Trives i jobben.  Men jeg blir frustrert når det skjer hver gang jeg blir skikkelig stresset og må bli fort ferdig, at jeg da plutselig skal slutte å fungere skikkelig.  Når jeg virkelig trenger å jobbe raskt.  Men det hjalp med sobril.  Når jeg fikk roet meg med den så klarte jeg å få tankene i gang igjen og konsentrere meg om en ting om gangen. Får bare passe på og alltid ha den i vesken.

Endret av eller
Skrevet

Før fikk jeg energi, ble mer konsentrert og fikk gjort mer under stress, men nå blir jeg skjelven, ukonsentrert, og får ikke gjort noe under stress.  Ville nesten gråte hver gang telefonen ringte på jobb i dag.  Det ble til at jeg tok en sobril, og når den begynte å gi effekt klarte jeg å roe meg ned igjen og konsentrere meg om det jeg skulle gjøre.  Jeg synes det er vanskelig, for det er når jeg har mye som skal bli ferdig jeg virkelig trenger å være effektiv og konsentrert.

Skal ikke normalt stresshormonene gjøre oss mer konsentrert og effektive?  Hva er det da som skjer når det blir helt motsatt? Jeg har BP2.

Tror ihvertfall ikke det skyldes medisinene. Jeg blir ihvertfall bedre av medisiner. Kan jo være sykdommen kanskje? Dette er vel noe du kan jobbe med sammen med en terapeut, vil jeg tro.

Skrevet

Det er jo veldig mange jobber som er veldig stressende, og speislt å sitte med telefon med kunder og pasienter. Det er i utgangspunktet en stressende jobb når det "koker" på telefonen. Jeg har hatt en sånn jobb og ble helt utslitt, fordi jeg ville hjelpe alle og være snill og grei osv osv...

Jeg trivdes ikke med den jobbe i tillegg. Ble for mye mas. Men det er nok viktig å finne teknikker for å sette grenser for seg selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil tro det er sykdommen og virkningen av den over tid.

Skrevet

Det er nok kanskje det.

Godt at jeg jobber med død ting så får det iallefall ikke alvorlige følger, men det er en veldig ugunstig reaksjon.

Skrevet

Pleier det å være slik for Bipolare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...