tjohei1 Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Anafranil er den medisinen som har virket best på meg, men det virker som om effekten avtar etterhvert? Jeg har også prøvd cipralex, noritren og wellbutrin uten ønsket effekt. Er det en annen ad jeg bør prøve som ikke gjør at jeg legger på meg? Jeg orker ikke vente seks uker på at wellbutrin skal virke. Nå er det snart jul og jeg trenger å føle meg opplagt for å fungere sosilalt. 0 Siter
ISW Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Anafranil er vel den medisinen med sterkest effekt på serotoninopptaket. Den metaboliseres til et annet stoff som også har veldig sterk effekt på noradrenalin. Den skal visst være gullstandarden mot tvangslidelse som krever "sterke saker". Dessverre kan den gi mye bivirkninger og er ganske giftig i eventuelle overdoser. Siden du har hatt god effekt av den, er det ikke fornuftig å tenke at du har god effekt av stoffer som påvirker serotonin i sterk grad? Etter hva jeg forstår gjør Seroxat også det. Håper NHD svarer deg 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Etter min regning er det tre dager til jul. Det finnes ingen medisin som "fikser" deg og livet ditt på den tiden. For å oppnå best mulig medisineffekt må en ta seg tid til å prøve ut hvert enkelt medikament i stor nok dose og i lang nok tid. Dette "maset" om stadige medikament- og doseendringer er kun destruktivt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.