Gå til innhold

Hvor høy dose av Zyprexa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk zyprexa for en stund siden. Fikk 5 mg, for å roe angst/panikk og katastofe tanker. Jeg trappet opp til 7,5. Men angsten for ting har ikke roet seg.

Har nå trappet opp til 10 mg. 
Det jeg lurer på, er om jeg bør trappe opp til angsten roet seg, eller om medisinen ikke hjelper meg mot angst og katastrofe tanker. Den hjelper litt da, men skulle ønske den hjelper mer.

Håper noen vet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er meget betenkt over å bruke Zyprexa som eneste tiltak i angstbehandling.

Er det viktige momenter som ikke er nevnt?

Skrevet

Jeg bruker også Efexor 300 mg og lamictal 50 mg. Efexor hjelper ikke nok mot angsten min.

Merket det i går da jeg kjørte i en lang tunnell. 

Jeg ville prøve AP for å prøve om den kunne hjelpe mot angsten også. Trapper gjerne opp på zyprexa for at den skal hjelpe mer. Eller vil du NHD anbefale en annen type AP for angsten?

Skrevet

Jeg startet på Zyprexa for angst. Min angst var paranoide tanker på at verden skulle gå under og sånn. Zyprexa fjernet helt disse tankene, men det tok TID! Det tok flere måneder før jeg begynte å merke at det ble borte. I dag går jeg på 5 mg Zyprexa og disse tankene er helt borte.

Som NHD sier er det nok ikke alle typer angst dette fungerer for.

Skrevet

Jeg har litt paranoide tanker, og har fått angst i div situasjoner pga det. Merker det har roet seg litt.

Men har fobier, og sliter med panikk og generell angst. Har fått tips om Abilify og seroquel også.

Det jeg lurer på er om jeg burde heller prøve en av de, eller om angsten min vil bli bedre av å øke dosen på zyprexa? Jeg driver eksponderer meg for angsten, men syns den er omtrent som før.

Skrevet

Skulle ønske NHD hadde svart meg igjen. Føler det er vanskelig å få svar her inne. Så aner rett og slett ikke om jeg skal øke på zyprexa, eller prøve en ny AP.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På fast dose Zyprexa, nå 10 mg, vil det ta en uke fra doseøkningen til serumkonsentrasjon er stabilisert på nytt og høyere nivå.

Bedre effekt kan påregnes om du bare tar tiden til hjelp.

Skrevet

Appropå zyprexa.... Når på dagen bør den taes for å få virkning utover morgenen og dagen. Altså hvor lang tid tar det før den virker. Tar nå 2,5 mg morgen oh kveld gor å gardere meg.tar de for angst og dep.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...