tjohei1 Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Vil du anbefale nyere medisiner mot depresjon enn eldre? Hvorfor? Er det større sjanse for karies og vektøkning med de eldre medisinene? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Ja, på alle deprimerte pasienter begynner jeg med en av de nyere medisinene. Like god effekt og mindre bivirkninger. I tillegg er TCA giftige ved overdose, og som kjent er det en sammenheng mellom depresjon og selvpåført overdose. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg skrev ut TCA til en pasient. 0 Siter
ISW Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Ja, på alle deprimerte pasienter begynner jeg med en av de nyere medisinene. Like god effekt og mindre bivirkninger. I tillegg er TCA giftige ved overdose, og som kjent er det en sammenheng mellom depresjon og selvpåført overdose. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg skrev ut TCA til en pasient. Beklager å kapre tråden, men når du er inne på TCA, er ikke CMI veldig fin mot tvang? Eller er SSRI like bra? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 SSRI er like bra. 0 Siter
Beverly123 Skrevet 22. desember 2013 Skrevet 22. desember 2013 Ja, på alle deprimerte pasienter begynner jeg med en av de nyere medisinene. Like god effekt og mindre bivirkninger. I tillegg er TCA giftige ved overdose, og som kjent er det en sammenheng mellom depresjon og selvpåført overdose. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg skrev ut TCA til en pasient. Beklager å kapre tråden her også men jeg går på 2 mg Fluanxol og 20 mg Surmontil samme dag. Det står i felleskatalogen at TCA serumnivåer kan øke ved samtidig bruk av Fluanxol. Er dette farlig? Kan det bety forgiftning og overdose av Surmontil i verste fall? Nevnte for legen å bytte til Tolvon, men han mente jeg skulle fortsette med Surmontil. Føler at jeg må opp i en høyere dose Surmontil, 50 mg, (gikk på det før) for at det skal gi mer AD effekt. Vil i så fall 50 mg Surmontil være for mye i forhold til forgiftningsfare i kombinasjon med Flunaxol? Hvis det er det nemlig, skal jeg insistere på å få Tolvon neste gang jeg skal dit. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2013 Skrevet 23. desember 2013 På denne lave dosen Surmontil er det helt uten betydning. 0 Siter
Beverly123 Skrevet 23. desember 2013 Skrevet 23. desember 2013 På denne lave dosen Surmontil er det helt uten betydning. Så fint! Takk for svar 0 Siter
tjohei1 Skrevet 25. desember 2013 Forfatter Skrevet 25. desember 2013 (endret) Ja, på alle deprimerte pasienter begynner jeg med en av de nyere medisinene. Like god effekt og mindre bivirkninger. I tillegg er TCA giftige ved overdose, og som kjent er det en sammenheng mellom depresjon og selvpåført overdose. Takk for svar! Da har jeg tatt et riktig valg ved å gå fra Anafranil til Wellbutrin. Endret 25. desember 2013 av tjohei1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.