Gå til innhold

Seroquel fråga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej

Jag har gått på seroquel för dp+ psykos i snart tre månader, först upp till 300mg och sedan ned till 150mg eftersom jag blev stark trött i löpet av dagen. Nu blir jag inte lika trött men fortfarande är jag ganska orklös och kan sova halva dagen, dessutom kan jag lätt återfå manisk/psykotiska symptomer på kvällen när seroquel ebbar av. Jag är för närvarande på ferie under en längre period och ogillar starkt upp och nedgången drogen ger mig men jag ser inget alternativ till det. Jag kan inte hellre kontakta min psykiatriker då det är juletid och folk är upptagna med ribbe och Donal Duck. Jag får också hjärtslag för stress och ångest och det styr jag med propranolol som jag fått där jag är(min lege har inte skrivit ut det åt mig). 

Vad kan jag göra, min lege sa att jag kunde öka dosen till 300 om jag började känna av maniska symptomer, men jag kommer att förvandlas till en zombi är jag rädd för. Finns det något jag kan ta som gör att jag inte blir helt slapp och få lite av min vilja tillbaka utan att falla in i mani/psykos som gör att jag kan ta seroquel på 300mg samt att hålla livslinjen någorlunda intakt?

Tack för alla svar

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så kort tid etter en så alvorlig sykdom, er det alt for tidlig å trappe ned.

Seroquel øker ikke sin trøttende effekt ved doser ut over 100 mg. Teoretisk sett skal du derfor ikke bli mer trøtt av 300 mg enn av 150 mg.

Ved 300 mg får du en antidepressiv effekt som vil hjelpe deg å få mer energi. Samtidig beskytter medisinen langt bedre mot ny mani.

Jeg er sikker på at du vil få minst like god effekt, men mindre bivirkninger om du i tillegg skifter fra vanlig Seroquel til Seroquel depot.

Uansett anbefaler jeg deg sterkt å gå opp til 300 mg igjen.

Lykke til :-)

Skrevet

Hej

Jag har okt dosen seroquel till 300mg sen tre dagar tillbaka och jag kanner mig laangt mer stabil paa kvellarna, saa jag tror definitivt att jag kommer att anvanda 300mg ett bra tag framover. Och det ar depot jag faatt utskriven.

Jag sliter dock fortfarande med halv-psykotiska tankar och kan latt fall in i en form av homemade spiritualism, speciellt paa kvallen daa effekten avtar. Och paa morgonen ar jag valdigt trott, saa jag kommer att kontakta min lege paa maandag och fraaga henne om raad.

Tusen tack for svaret och God jul!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...