Gå til innhold

Betydningsløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler en slik tom følelse av å være ubetydelig. Det er ikke slik når jeg ikke tar medisin. Da har jeg et oppdrag, en misjon. Nå er jeg bare uføretrygdet husmor.........er det slik med psykose, at man får en "nedtur" når man ser virkeligheten igjen?

Noen tanker bare.

Skrevet

Jeg føler en slik tom følelse av å være ubetydelig. Det er ikke slik når jeg ikke tar medisin. Da har jeg et oppdrag, en misjon. Nå er jeg bare uføretrygdet husmor.........er det slik med psykose, at man får en "nedtur" når man ser virkeligheten igjen?

Noen tanker bare.

Ja sånn er det. Hvem vil vel ikke bety noe?

Skrevet

Noen tanker bare.

Hvis du er husmor så betyr du sikkert mye for dem du er husmor for. Kjenner meg igjen i at man kan surre seg inn i storhetstanker om seg selv, også plutselig er man blitt eldre og ikke så attraktiv som man følte seg før. Jeg trøster meg med at jeg betyr noe for familie.

Skrevet

Noen tanker bare.

Hvis du føler deg betydningsløs kan du gjøre noe med det. Hvorfor føler du deg betydningsløs. Du sier du er husmor - hvem er du husmor for? Har du barn da? I så fall er du meget betydningsfull for de! De klarer seg ikke uten deg... for de er du all verden. Men dersom det ikke er nok, hva med å gjøre noe betydningsfullt, som å hjelpe andre, melde deg som frivillig... hjelpe andre.... 

Anonymous poster hash: 1af38...475

Skrevet

Jeg er mor. Til to flotte og herlige unger. Har en flott mann, og en god familie.

Bør ikke klage. Men følelser rår man ikke over.

Skrevet

Jeg er mor. Til to flotte og herlige unger. Har en flott mann, og en god familie.

Bør ikke klage. Men følelser rår man ikke over.

Jeg er overbevist om at det er svært viktig for dine barn at du er friskest mulig. Kanskje kan tanken på barna hjelpe deg til å la være å slutte med medisinene. Du er en viktig person for noen, du er ikke ubetydelig objektivt sett :-)

Skrevet

Jeg er overbevist om at det er svært viktig for dine barn at du er friskest mulig. Kanskje kan tanken på barna hjelpe deg til å la være å slutte med medisinene. Du er en viktig person for noen, du er ikke ubetydelig objektivt sett :-)

Takk :-) nei, i tankene mine er jeg jo ikke ubetydelig. Men i følelsene. Jeg var jo plutselig hersker over liv og død. Nå bestemmer jeg hva vi skal ha til middag..

Sikkert vanskelig å forstå.

Skrevet

Noen tanker bare.

Tror jeg kan forstå deg litt. Jeg har ikke vært psykotisk, men hatt noen symptomer. Jeg blir veldig opptatt av åndelige ting når jeg er syk. I starten er dette spennende. Får jeg nok ap forsvinner dette og det er tomt og kjedelig. Støyen i hodet blir borte også og jeg føler meg ikke så pratsom. Alt er mere gjennomtenkt på en måte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jo lengre jeg jobber i psykiatrien, jo mer respekt får jeg for den betydning foreldrerollen har.

Du skriver at du har to flotte og herlige unger. Finnes det noe viktigere enn å ha stor betydning for dem og deres fremtid?

Skrevet

Takk :-) nei, i tankene mine er jeg jo ikke ubetydelig. Men i følelsene. Jeg var jo plutselig hersker over liv og død. Nå bestemmer jeg hva vi skal ha til middag..

Sikkert vanskelig å forstå.

Neida, ikke så vanskelig å forstå. Prøver bare å hjelpe deg til å oppvurdere betydningen av at middagen bestemmes av en med en virkelighetsoppfatning av den mer normale og kjedelige arten.

Jeg er glad for at du så raskt fikk effekt av medisinene.

Skrevet

Du er hele verden for ungene dine :-) Jeg har ingen barn, men får mye igjen gjennom å bare være en god venn, nabo og frivillig arbeid ;-)

Skrevet

Du er hele verden for ungene dine :-) Jeg har ingen barn, men får mye igjen gjennom å bare være en god venn, nabo og frivillig arbeid ;-)

Jeg er jo fullstendig klar over at jeg er betydningsfull for barna. Og de er det for meg også. Jeg håper dette tomrommet forsvinner med tiden.

Skrevet

Jeg er jo fullstendig klar over at jeg er betydningsfull for barna. Og de er det for meg også. Jeg håper dette tomrommet forsvinner med tiden.

Hvis det er noen trøst kjenner jeg og på tomrommet. Men barna betyr alt for meg, og for dem er vi betydningsfulle uansett hva. Å være foreldre er den viktigste oppgaven i verden. Tomrommet er sykdommen som ødelegger....det tror jeg. Og å bare gå hjemme hele dagen gir en følelse av verdiløshet, har ofte følt meg som en vaskefille. Men det som betyr noe er at barna mine har det bra, det er min oppgave i livet å gjøre mitt for at de skal ha det bra. Uansett om de er voksne eller små, de vil alltid være mine barn. Noe å leve for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...