inkeink Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Hvor lang tid tar det før den virker... Når på dagen er det gunstigst å ta det for å avhjelpe angst og dep. Dag og kveld. Nå tar jeg 2,5 mg morgen og kveld, hadde nok vært gunstigst å ta 5 mg en gang om dagen? Men når.... 0 Siter
missmas Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 da jeg gikk på zyprexa tok jeg den om kvelden fordi den fikk meg til å sovne 0 Siter
inkeink Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Skrevet 27. desember 2013 Bruker smeltetabletter, og får ikke sove a v kveldsdosen, men den jeg tar på morgenen sovner jeg av, slik snur jeg døgnet... Virker smeltetablett umiddelbart 0 Siter
inkeink Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Skrevet 27. desember 2013 Det virker ikke sånn heller, bortsett fra at jeg blir stuptrøtt av morgendosen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Serumkonsentrasjonen er på topp 5-8 timer etter inntak. Hvis det er en døgnvariasjon i effekt, er i så fall effekten størst når konsentrasjonen er på topp. Folk flest tar hele dosen om kvelden. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Hvor lang tid tar det før den virker... Når på dagen er det gunstigst å ta det for å avhjelpe angst og dep. Dag og kveld. Nå tar jeg 2,5 mg morgen og kveld, hadde nok vært gunstigst å ta 5 mg en gang om dagen? Men når.... Kanskje du kan ta 2,5 mg morgen og 5 mg kveld? Husker du skrev for noen uker siden om at du fryktet fastlegen ikke ville skrive ut medisiner til deg lenger. Hvordan har det gått? 0 Siter
inkeink Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Skrevet 28. desember 2013 Takk for svar nhd... Dima jeg får medisiner av den fastlegen jeg har nå etter at jeg pratet med han. Det var det dps opplegget som ødela mye. For der var det ikke hjelp å få for slike som meg som går på benzo som angstmedisin. Fastlegen jeg har nå slutter om ett års tid. Og han er også ny for meg. Det skaper engstelse hos meg for vet ikke hvem som kommer etter han. Nhd har forsslått at jeg tar det opp med fastlegen jeg har nå i god til ,og ser gjennom journalen . At jeg har stått på samme dose i flere år. Han sier og at det er mennesker som må gå på benzo resten av livet. Og jeg er en av den siden jeg reagerer så veldig negativt på Ad 0 Siter
Dima -76 Skrevet 29. desember 2013 Skrevet 29. desember 2013 Takk for svar nhd... Dima jeg får medisiner av den fastlegen jeg har nå etter at jeg pratet med han. Det var det dps opplegget som ødela mye. For der var det ikke hjelp å få for slike som meg som går på benzo som angstmedisin. Fastlegen jeg har nå slutter om ett års tid. Og han er også ny for meg. Det skaper engstelse hos meg for vet ikke hvem som kommer etter han. Nhd har forsslått at jeg tar det opp med fastlegen jeg har nå i god til ,og ser gjennom journalen . At jeg har stått på samme dose i flere år. Han sier og at det er mennesker som må gå på benzo resten av livet. Og jeg er en av den siden jeg reagerer så veldig negativt på Ad Det burde ikke være sånn at man må gå og engste seg for om man får medisiner eller ikke. Det gir en jo mer angst og uro i tillegg til det man har fra før. Helsevesenet burde forstå dette, og ikke påføre folk tilleggsbelastninger. Og de må da klare å se forskjellen på bruk og misbruk av benzo? Nei, jeg klarer ikke å begripe at vi som bruker benzo i normale doser skal bli møtt sånn. 0 Siter
inkeink Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Skrevet 29. desember 2013 Helt enig med deg Dima... Veldig vondt å gå å engste seg for det og i tillegg til alt annet. Jeg har mye somatisert generaliserrt angst. Ikke lett å prate seg ut av det, når jeg ikke helt vet hva jeg er redd for engang. 0 Siter
inkeink Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Skrevet 29. desember 2013 Nhd... Gjekder 5 til 8 timer smeltetabletter og, eller virker decraskere 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.