Gå til innhold

Depresjon eller bare selvmedlidende?-NHD

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noe. Medfører det og være deprimert også mye selvmedlidenhet?

Jeg går i terapi -både gruppe og individualterapi, men føler hele tiden at jeg vandrer rundt i en mørk hengemyr (værst om morgenen). Har hatt det slik rimlig permanent 1 år nå.

Jo mer jeg avdekker hos meg selv (jo flere lag jeg skreller av) jo mer apatisk og mindre tro på livet får jeg. Den evnen til å sparke fra når det virkelig gjelder er ikke der lenger, og den blir fjernere og fjernere jo mer jeg jobber med meg selv.

Er jeg deprimert eller er jeg simpelthen full av selvmedlidenhet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39632-depresjon-eller-bare-selvmedlidende-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selvbebreidelser er mer typisk for depresjon enn selvmedlidenhet.

Men særlig hos kronisk depreimerte synes jeg også at jeg ser selvmedlidenheten ganske ofte.

Får du noen annen hjelp? Medisiner? Er ECT vurdert?

Selvbebreidelser er mer typisk for depresjon enn selvmedlidenhet.

Men særlig hos kronisk depreimerte synes jeg også at jeg ser selvmedlidenheten ganske ofte.

Får du noen annen hjelp? Medisiner? Er ECT vurdert?

Da det raknet skikkelig for et år siden ble jeg (ufrivillig) lagt inn. Jeg ble skrevet ut drøye 3 mnd. senere med diagnosen F60.3. I denne perioden startet jeg med zoloft 50mg x1. Gikk på dette i ca.5mnd. Kjente ingen ting annet enn svimmelhet da jeg avsluttet. Burde jeg prøve noe annet? Har gått ned 15 kg. i løpet av året og er nå på grensen av å være undervektig.

Har etter døgninnleggelsen gjennomgått 4mnd intensiv dagterapi, etter eget ønske, i det opplegget som kalles dagavdelingsnettverket.

Hva er ECT ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...