AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Påvirkes medisinnivået i kroppen av å gå svært lavt i karbohydrater for vektnedgang med dietter som Atkins, eller lignende? Anonymous poster hash: 707cd...e68 0 Siter
ISW Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Det tviler jeg på. Lavkarbo er sunt, men unngå altfor mye mettet fett da. Bare vær litt oppmerksom hvis du får veldig negative humørsvingninger. Jeg opplever at humøret blir mer stabilt av lavkarbo, men det er noe med at insulin trengs i produksjonen av serotonin i hjernen. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Hva er problemet med mettet fett? Sikker på at du ikke forveksler med transfett? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Hva er problemet med mettet fett? Sikker på at du ikke forveksler med transfett? Hei! Transfett vet alle er veldig dårlig fordi forskning er tydelig og klar, men faktisk skal man tenke litt på det mettede fettet av flere grunner. All overdrivelse er dårlig, og akkurat som omega 6 er dårlig med for mye, er mettet fett det også. For en del mennesker, særlig de med anlegg for hjerte og karsykdom, høyt kollesterol og høyt blodtrykk er ikke selve fettet dårlig men kostholdet og overvekten som ofte følger med et kosthold på lite fisk og lite grønnsaker, men utelukkende mye kjøtt. De jakter ikke det røde kjøttet som de spiser :-) de handler det i en disk, steker det, overspiser og blir syke (kort oppsummert og litt overdrevet) Jeg spiser masse mettet fett, kjøper kun smør, helmelk rømme og ost med fult fettinnhold, men jeg er ikke i noen risikogruppe, og jeg syns er balanse er god, men de ekstreme diettene nå for tiden, der man nærmest tvinger kroppen inn i en ketose pga av kun proteinmat, fører til at kostholdet blir nokså ekstremt og nyrene overbelastes. Mange sier, drikk 4 liter vann pr dag, sikkert sunt for noe, men har de tenkt på at de må bruke bleier fra de er kanskje 50 / 60 år? For mennesker som meg som spiser mye fisk og grønt er mettet fett kun en glede, for de som har et ensidig kosthold med lite fisk og grønt, bør man tenke seg om, Ingen lever som jegere lenger, ingen vil sulte og vente, vi får alle våre behov alt for fort dekket av butikkene :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Riktig, Madelenemie, sammenhengen er viktig, og tatt ut av sin sammenheng blir alt bare tull! Det er i den sammenhengen lavkarbo blir farlig, de som bare pøser på med fett og bacon og stekt mat og dropper grønnsakene. Hypotesen om at rødt kjøtt er farlig gir mening når man oppdager at rødt kjøtt ofte blir stekt på veldig høy temperatur, det er neppe i seg selv farligere enn hvitt kjøtt. Jeg spiser nå 35% karbo, 20% protein og 45% fett - regnet ut av MyFitnessPal - det blir sånn fordi jeg har droppet det meste av lettproduktene og spiser mindre porsjoner ris og spaghetti, ikke fordi jeg tilstreber noe lavkarbokosthold, men fordi jeg setter pris på god smak og ikke liker å forspise meg. Jeg spiser tre frukt og fire porsjoner grønnsaker om dagen, i tillegg til melk, fisk, egg, grovt knekkebrød og nøtter. Omtrent like mye kjøtt som før, men rent kjøtt og ikke pølser og kjøttpudding. Mens noen synes det er sløseri å spise kjøtt, synes jeg er sløseri å ikke spise fettet og skinnet på feks kylling... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 30. desember 2013 Skrevet 30. desember 2013 Riktig, Madelenemie, sammenhengen er viktig, og tatt ut av sin sammenheng blir alt bare tull! Det er i den sammenhengen lavkarbo blir farlig, de som bare pøser på med fett og bacon og stekt mat og dropper grønnsakene. Hypotesen om at rødt kjøtt er farlig gir mening når man oppdager at rødt kjøtt ofte blir stekt på veldig høy temperatur, det er neppe i seg selv farligere enn hvitt kjøtt. Jeg spiser nå 35% karbo, 20% protein og 45% fett - regnet ut av MyFitnessPal - det blir sånn fordi jeg har droppet det meste av lettproduktene og spiser mindre porsjoner ris og spaghetti, ikke fordi jeg tilstreber noe lavkarbokosthold, men fordi jeg setter pris på god smak og ikke liker å forspise meg. Jeg spiser tre frukt og fire porsjoner grønnsaker om dagen, i tillegg til melk, fisk, egg, grovt knekkebrød og nøtter. Omtrent like mye kjøtt som før, men rent kjøtt og ikke pølser og kjøttpudding. Mens noen synes det er sløseri å spise kjøtt, synes jeg er sløseri å ikke spise fettet og skinnet på feks kylling... Hei! :-) Nå må jeg lage jordbærsausen, men måtte svare deg. Da er vi enige. Nå kan jeg snart levere brudekjolen min til deg da :-) Jeg ser mange ble tent på å lage en norsk datingside for autister, den burde også være åpen for alle nerder uten diagnose. En mann som er nerd er en mann å elske, Du er så heldig å kunne velge på øverste hylle da du ikke har forpliktelser :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.