Madelenemie Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Hei! Til dere rare nettvenner. ;-) Jeg sendte nå nyttårshilsen til andre venner, og jeg blir forundret når jeg finner så mange venner på mobilen min. Tror i vertfall de er venner, ting kan tyde på det for de vil treffe meg, men det vil jeg sjelden, jeg har mye annet å drive med, så det går mest på at jeg er travel, også blir jeg mindre sliten av å arbeide enn det sosiale. Men hyggelig at de vil treffe meg, jeg vil treffe dem også, i tanken, men ikke i realiteten, det blir for mye for meg. Men to venner vil jeg treffe, den ene er min psykiater, som jeg sendte hilsen til kl 24.10, hun har ikke svart, den andre har et pent navn og baker gode kransekaker. Ellers er jeg travel. Håper dere alle har hatt en hyggelig nyttårsaften:-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Jeg har hatt en veldig fin nyttårsaften, rolig fest med sju-ni andre, vi dro deretter til Rådhusplassen og så på fyrverkeriet. De fleste av de andre gikk på et diskotek, men da hadde jeg fått nok og dro hjem. Nå sitter jeg med en kaffe og slapper av litt. Godt nytt år og takk for sms, håper du fikk min, men jeg vet hvordan det er når alle skal sende samtidig 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år Madelenmie Du er like effektiv som vanlig 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Skrevet 1. januar 2014 Hei! Ja Det er min styrke jeg er hardtarbeidende. En egenskap jeg ser at jeg liker selv hos andre. Jeg strever på andre områder da, men jeg er blitt bedre, jeg forstår meg ganske godt på de mellommenneskelige relasjoner, og empatien er i vertfall godt tenkt, erfart og planlagt, sånn at alle parter kan være fornøyde. Det er ikke så vanskelig, det der med de mellommenneskelige relasjoner og følelser er jo komplisert, men følger man systemet, er det greit og enkelt, likevel fraviker mange mennesker systemet, og det er det godt å vite. Da er det også planlagt inn, og forholdsvis overkommelig, det er kun relasjoner man ikke kan avstå fra som i balnt likevel blir kompliserte. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Hei! Ja Det er min styrke jeg er hardtarbeidende. En egenskap jeg ser at jeg liker selv hos andre. Jeg strever på andre områder da, men jeg er blitt bedre, jeg forstår meg ganske godt på de mellommenneskelige relasjoner, og empatien er i vertfall godt tenkt, erfart og planlagt, sånn at alle parter kan være fornøyde. Det er ikke så vanskelig, det der med de mellommenneskelige relasjoner og følelser er jo komplisert, men følger man systemet, er det greit og enkelt, likevel fraviker mange mennesker systemet, og det er det godt å vite. Da er det også planlagt inn, og forholdsvis overkommelig, det er kun relasjoner man ikke kan avstå fra som i balnt likevel blir kompliserte. Hah! Du praktiserer jo med bravur "fuzzy logic", som jeg i sin tid ba deg lese om! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Hei! Ja Det er min styrke jeg er hardtarbeidende. En egenskap jeg ser at jeg liker selv hos andre. Jeg strever på andre områder da, men jeg er blitt bedre, jeg forstår meg ganske godt på de mellommenneskelige relasjoner, og empatien er i vertfall godt tenkt, erfart og planlagt, sånn at alle parter kan være fornøyde. Det er ikke så vanskelig, det der med de mellommenneskelige relasjoner og følelser er jo komplisert, men følger man systemet, er det greit og enkelt, likevel fraviker mange mennesker systemet, og det er det godt å vite. Da er det også planlagt inn, og forholdsvis overkommelig, det er kun relasjoner man ikke kan avstå fra som i balnt likevel blir kompliserte. Vet du foressten om et forum for aspergere der det skjer litt? 0 Siter
påskelilje Skrevet 1. januar 2014 Skrevet 1. januar 2014 Godt nyttår, kjære Madeleinemie! Du som er så flink med mat, har du forslag til hva vi kan lage av kalkunrester? Det er bare småbiter, men ganske mye. Skal ikke ha det før lørdag, så jeg må kanskje fryse det ned? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Skrevet 3. januar 2014 Godt nyttår, kjære Madeleinemie! Du som er så flink med mat, har du forslag til hva vi kan lage av kalkunrester? Det er bare småbiter, men ganske mye. Skal ikke ha det før lørdag, så jeg må kanskje fryse det ned? Hei! Beklager sent svar, så ikke før nå. Ligger det kjølig trenger det ikke fryses. Mange mange ting kan man lage av det, jeg lager mange ulike typer pastasalater til skolemat/lunsj. Feks har jeg kylling/kalkunrester, pasta (spesielt god pasta), cherrytomater, agurk, oliven fetaost, mais, evt sukkererter kikerter etc, ulike varianter også en god dressing over-. Barna elsker dette til skolemat. Om jeg er hjemme når de kommer fra skolen, lager jeg feks quesedilla, det er kjapt og enkelt. Ferdige tortilla, en saus av feks rømme, ost og hvitløk osv... kylling biter eller annet kjøtt, mange typer grønnsaker. Disse skal stekes kjapt i stekepannen, snus og has på både rømmedressing inni og over, samt gjerne legges på masse ruccolasalat. Dette er også en favoritt for barna :-) og kjapt. Her er ca hva jeg mener, men jeg lager dem etter hva jeg har ofte av rester. Bare google quesedille, fins med alle mulige innhold, men veldig godt med rester av fugl. Ellers er jo vanlige salater godt. Jeg legger i bløt mye frø og korn, koker og bruker i salatene, dette syns mennesker er veldig godt. Det har kommet en kjede nå som nettopp gjør dette, de heter Persille tror jeg, og også i gode salater er kullingrester fantastisk godt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.