AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Det er der jeg har opplevd mine overgrep. Aldri dra dit! Kopiert fra FB : " Hei, jeg orker ikke ha det sånn mer, jeg lever i krenkelse jeg ikke orker, dette: Jeg har blitt voldtatt av terapauten på modum bad. Ikke fysisk, men på alle mulige andre måter. Aldri har jeg blitt så misbrukt! Aldri! Ledelsen angriper meg og kaller traumene jeg er påført (bla at jeg holdt på å fortrenge hele oppholdene mine der) for "en prosess du holder gående" og at jeg "bruker terapauten som skyteskive for egne følelser og frustrasjoner" når det er HAN som har voldtatt hele meg, all min tillit, tvers g,jennom. Jeg har levd med dette i ett år og orker ikke mer. Jeg skriver her med ønske om at noen vil be for meg. Gud kan umulig ville dette for meg" Så- aldri dra dit. De har null respekt for andre enn seg selv og har et syn på pasienter som er gjennområtten. De taler store ord om seg selv, men vil du bli møtt med noen som helst omsorg og respekt så dra et annet sted. Jeg har svært gode erfaringer fra Modum. Du kan selvfølgelig ha hatt uflaks og møtt en behandler som ikke har klart å møte deg på en måte som har vært konstruktiv for deg, men dine påstander om pasientsynet deres stemmer dårlig med de erfaringer mange andre har. Anonymous poster hash: 2bde9...4e0 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har svært gode erfaringer fra Modum. Du kan selvfølgelig ha hatt uflaks og møtt en behandler som ikke har klart å møte deg på en måte som har vært konstruktiv for deg, men dine påstander om pasientsynet deres stemmer dårlig med de erfaringer mange andre har. Anonymous poster hash: 2bde9...4e0 Da svarer jeg det samme tilbake. For jeg kjenner personlig til tre pasienter som har gått til pasientombudet og blitt tråkket på og trakkasert. Det er også flere som sier de ikke føler seg hørt på modum, ikke har blitt sett og at de er litt vel bråkjekke der. Faktisk ganske mange som sier. Og det gir en indikasjon på hvilken holdning de har til pasientene der. MEN man må jo selv oppleve og erfare overgrepene på kroppen. Hvis en havner oppi noe der som virker krenkende ( noe jeg og tre andre, to av dem medpadienter med meg har opplevd) så får en kjenne realitetene av de holdningene de FAKTISK har......En kan tro på maskespillet, tro at de ønsker og vil vel. Jeg erfarte at det ikke stemmer og at råtne holdninger ligger bak. En har sagt at MB er et utstillingsvindu der alt skal se perfekt ut. Det er kun det de er opptatt av. Ikke noe annet. Jeg synes den uttalelsen beskriver dem svært godt. Pasienten er en brikke som skal passe inn i utstillingsvinduet. Og ikke et menneske.Godt for alle de som slipper å oppdage hvor avstumpede og samvittighetsløse de er! Jeg postet det jeg skrev på facebook på div kristne hjelpeorg slik som kirkens sos og kirkens ressurssenter mot vold og overgrep. Bare Gud kan ta meg ut av dette. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har vært på traumeavdelingen på MB to ganger. Psykologen som henviste meg dit andre gangen uttalte skepsis mot at jeg dro dit igjen fordi hun reagerte på det jeg hadde opplevd der første opphold fra ansatte der og synes det var trakkasering/ krenkende og at det virket så "intenst og massivt". Jeg dro, fordi det var en terapaut jeg trodde var pålitelig og som jeg stolte på. Til min illusjon brast og jeg fant ut han er av "samme ulla" og passer inn der med resten av gjengen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har vært på traumeavdelingen på MB to ganger. Psykologen som henviste meg dit andre gangen uttalte skepsis mot at jeg dro dit igjen fordi hun reagerte på det jeg hadde opplevd der første opphold fra ansatte der og synes det var trakkasering/ krenkende og at det virket så "intenst og massivt". Jeg dro, fordi det var en terapaut jeg trodde var pålitelig og som jeg stolte på. Til min illusjon brast og jeg fant ut han er av "samme ulla" og passer inn der med resten av gjengen. Det er leit at du hatt så dårlig nytte av det Modum tilbyr. Jeg synes fortsatt at du bør begrense dine generaliserende uttalelser, da svært mange har andre erfaringer. Jeg har ikke vært på traumeavdelingen, men har fått svært god behandling på en av de andre avdelingene og har også god erfaring med personale som tidligere har jobbet på traumeavdelingen. Det finnes neppe en eneste psykiatrisk avdeling som ikke har hatt pasienter som er misfornøyde i etterkant. Anonymous poster hash: 2bde9...4e0 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Kritikken gjelder ikke selve behandlingen. Det som skiller MB fra psykiatrien ellers er en grenseløs arroganse og selvgodhet en ikke opplever ellers. Det er råtne holdninger til pasientene som kan forårsake mye personskade. Det er snakk om å oppleve overgrep og krenkelser, ikke å være misfornøyd eller misnøye med selve behandlingsmåten, som jeg har hatt utbytte av. Det er snakk om grunnholdningen til mennesker der, måten de ansatte ser på pasienten. Det er det jeg advarer mot. Som jeg skrev reagerte jo også psykologen som henviste meg på adferden til ansatte der som krenkende "massiv og intens". Det som ligger i bunn og ulmer er jo at de alltid har rett, ikke tåler å gjøre feil og ikke hører på pasienten. Noe flere og fra flere hold sier de har opplevd på MB. Jeg har også grunn til å være svært misfornøyd med den første terapauten jeg hadde. MEN forskjellen her ligger i at jeg ikke hadde et tillitsforhold til den heksa og derfor ikke ble personlig skadet av henne. Faren er jo, at en er sårbar for retraumatisering dersom en åpner seg opp. Min retraumatisering bestod i at den jeg åpnet meg opp for oppførte seg hensynsløst, og svært krenkende mot meg! Så det traumet ble like sterkt som de jeg var og fikk behandling for. Ellers hadde jeg bare tenk:" for en drittsekk!" Og dratt fra dets tedet og så glemt det hele. Håper dette er litt mer forklarende. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Kritikken gjelder ikke selve behandlingen. Det som skiller MB fra psykiatrien ellers er en grenseløs arroganse og selvgodhet en ikke opplever ellers. Det er råtne holdninger til pasientene som kan forårsake mye personskade. Det er snakk om å oppleve overgrep og krenkelser, ikke å være misfornøyd eller misnøye med selve behandlingsmåten, som jeg har hatt utbytte av. Det du beskriver er noe som kan skje i terapeut- klient relasjoner, dessverre, men det er ikke noe som definerer MB. Din opplevelse vil du kunne finne overalt, i mange av landets avdelinger og instutisjoner, det er sørgelig men ikke unikt eller noe som skiller MB fra andre steder. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har opplevd krenkende adferd fra flere ansatte der. Blitt totalt overkjørt. Det som er er at ikke alle der tåler å inrømme sine feil. Det som skjer da er at de hevner seg med skittkasting og sladder, og ikke gir seg. De ser heller ikke ut til å like så godt at pasienter er reflekterte, oppegående og har egne meninger. Da blir de redd for ikke å føle seg flinke. Og straffer pasienten for det også. Jeg har selv sett og erfart både personlig og ift til to medpasienter ledelsens metoder og taktikk og kan skrive under på at de ikke er et menneske verdig. Alle jeg vet om som har følt seg overkjørt på en eller annen måte har til felles at de er veldig reflekterte og oppegående og ikke lar seg herse med så lett. Så det er vel kanskje det som blir for vanskelig for enkelte ansatte der. De blir usikre og redde og føler behov for å trykke ned "hun flinke som kan like mye som oss". Personer som ønsker andre vel opptrer ikke på denne måten. Nå kan det nevnes at de sykepleierne jeg har opplevd denne adferden av rent personlig ikke jobber der lenger. Men har hørt negativt om enkelte andre sykepleiere fra andre pasienter. Det er selvfølegelig mange som jobber på MB. Kanskje noen ikke er sånn også. Det vet ikke jeg noe om. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har opplevd krenkende adferd fra flere ansatte der. Blitt totalt overkjørt. Det som er er at ikke alle der tåler å inrømme sine feil. Det som skjer da er at de hevner seg med skittkasting og sladder, og ikke gir seg. De ser heller ikke ut til å like så godt at pasienter er reflekterte, oppegående og har egne meninger. Da blir de redd for ikke å føle seg flinke. Og straffer pasienten for det også. Jeg har selv sett og erfart både personlig og ift til to medpasienter ledelsens metoder og taktikk og kan skrive under på at de ikke er et menneske verdig. Alle jeg vet om som har følt seg overkjørt på en eller annen måte har til felles at de er veldig reflekterte og oppegående og ikke lar seg herse med så lett. Så det er vel kanskje det som blir for vanskelig for enkelte ansatte der. De blir usikre og redde og føler behov for å trykke ned "hun flinke som kan like mye som oss". Personer som ønsker andre vel opptrer ikke på denne måten. Nå kan det nevnes at de sykepleierne jeg har opplevd denne adferden av rent personlig ikke jobber der lenger. Men har hørt negativt om enkelte andre sykepleiere fra andre pasienter. Det er selvfølegelig mange som jobber på MB. Kanskje noen ikke er sånn også. Det vet ikke jeg noe om. Jeg har ikke vært i konflikt med ledelsen, så jeg kan ikke uttale meg om deres konflikthåndtering. Ideelt sett hadde de klart å møte dere på en måte som gjorde at dere ikke følte dere krenket. Jeg har imidlertid ingen tro at de er redd for reflekterte og oppegående pasienter. Flertallet av mine medpasienter var svært ressurssterke og flertallet var svært fornøyde. Ikke alle var like fornøyd, men ingen jeg kjenner har kommet med kritikk av den typen du fremmer. Anonymous poster hash: 2bde9...4e0 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har opplevd krenkende adferd fra flere ansatte der. Blitt totalt overkjørt. Det som er er at ikke alle der tåler å inrømme sine feil. Det som skjer da er at de hevner seg med skittkasting og sladder, og ikke gir seg. De ser heller ikke ut til å like så godt at pasienter er reflekterte, oppegående og har egne meninger. Da blir de redd for ikke å føle seg flinke. Og straffer pasienten for det også. Jeg har selv sett og erfart både personlig og ift til to medpasienter ledelsens metoder og taktikk og kan skrive under på at de ikke er et menneske verdig. Alle jeg vet om som har følt seg overkjørt på en eller annen måte har til felles at de er veldig reflekterte og oppegående og ikke lar seg herse med så lett. Så det er vel kanskje det som blir for vanskelig for enkelte ansatte der. De blir usikre og redde og føler behov for å trykke ned "hun flinke som kan like mye som oss". Personer som ønsker andre vel opptrer ikke på denne måten. Nå kan det nevnes at de sykepleierne jeg har opplevd denne adferden av rent personlig ikke jobber der lenger. Men har hørt negativt om enkelte andre sykepleiere fra andre pasienter. Det er selvfølegelig mange som jobber på MB. Kanskje noen ikke er sånn også. Det vet ikke jeg noe om. Om du kun tar utgangspunkt i deg selv, på hvilken måtte kom skittkastingen og sladder til syne? Hvordan foregikk det konkret? Hvordan konkret vet du at personalet ikke likte pasienter som var kunnskapsrike? 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Om du kun tar utgangspunkt i deg selv, på hvilken måtte kom skittkastingen og sladder til syne? Hvordan foregikk det konkret? Hvordan konkret vet du at personalet ikke likte pasienter som var kunnskapsrike? Gjennom at de sa det selv. Sa at "de tåler ikke gjøre feil, og jeg føler de misliker meg fordi de ikke vil innrømme de har gjort feil." Og "hun overkjørte meg helt totalt og var utrolig uhøflig mot meg da jeg var uenig med henne". "Jeg har jobbet som terapaut i mange år men her blir jeg snakket til som om jeg aldri gjort meg en eneste refleksjon i hele mitt liv". Meg selv: de løy om meg og kom med falske anklager. Jeg klarte å bevise at anklagene var usanne gjennom vitner og fikk skriftlig beklagelse fra daværende leder på traume, som var en god leder jeg stolte på. Trist hun sluttet. Etter det var de intenst på meg, og prøvde komme med nye krenkende påstander mot meg. Liksom spinne opp nye krenkende uttalelser, "du er sånn og sånn..." Uten å ønske begrunne dem med noe konnkret. De kunne liksom ikke glemme at de hadde blitt avslørt som det kjerringpakket de var. Jeg fant ut de hadde spunnet ut rykter og nye påstander om meg. Men de påstandene bygde på den løgnen jeg hadde blitt renvasket for. Så de fortsatte å bygge på en løgn som var erlært usann, og gav seg aldri med krenkende, nedlatende angrep på meg alt i et surt og ampert tonefall. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg har ikke vært i konflikt med ledelsen, så jeg kan ikke uttale meg om deres konflikthåndtering. Ideelt sett hadde de klart å møte dere på en måte som gjorde at dere ikke følte dere krenket. Jeg har imidlertid ingen tro at de er redd for reflekterte og oppegående pasienter. Flertallet av mine medpasienter var svært ressurssterke og flertallet var svært fornøyde. Ikke alle var like fornøyd, men ingen jeg kjenner har kommet med kritikk av den typen du fremmer. Anonymous poster hash: 2bde9...4e0 Snakker bare for traumeavdelingen, og det enkelte medpasienter sa. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Går det an å slette kommentarer jeg har skrevet? Jeg kommer til å slette noen av mine kommentarer her fordi jeg synes det blir for utleverende og tenker også litt på personvernhensyn. Har ikke funnet ut åssen jeg evnt kan slette kommentarer. Hvis det ikke går sletter jeg kanskje bare hele innlegget istedet. 0 Siter
frosken Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Går det an å slette kommentarer jeg har skrevet? Jeg kommer til å slette noen av mine kommentarer her fordi jeg synes det blir for utleverende og tenker også litt på personvernhensyn. Har ikke funnet ut åssen jeg evnt kan slette kommentarer. Hvis det ikke går sletter jeg kanskje bare hele innlegget istedet. Du får ikke slettet noe selv. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Går det an å slette kommentarer jeg har skrevet? Jeg kommer til å slette noen av mine kommentarer her fordi jeg synes det blir for utleverende og tenker også litt på personvernhensyn. Har ikke funnet ut åssen jeg evnt kan slette kommentarer. Hvis det ikke går sletter jeg kanskje bare hele innlegget istedet. Du får ikke hverken slettet tråder eller innlegg, men send en melding til webmaster (forum for webmaster, eller hva det heter) så ser vedkommende på det. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Det går å slette innlegg. Har gjort det før.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Det går å slette innlegg. Har gjort det før.. Nei det går ikke ann å slette innlegg på dol, det har i løpet av ihvertfall de siste 15 ikke vært mulig. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Nei. Men da får det bare stå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Nei. Men da får det bare stå. Om du sterkt ønsker det slettet sender du webmaster en privat melding. 0 Siter
Gjest denvakreblomsten Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Nei, jeg har ikke noenting å skjule så det går greit. Jeg må bare være litt mer påpasselig på å ikke bli for utleverende fremover. Og ikke føle meg presset til det. Men profilbilde går det hvertfall å endre! dette er sinnabildet mitt! 0 Siter
frosken Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Det går å slette innlegg. Har gjort det før.. Du kan redigere ditt eget innlegg i en kort periode etter du har skrevet det, tror det er femten minutter, men etter det får du ikke slettet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.