Gå til innhold

Hissig temperament, angrep/ forsvar.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Vår godt voksne sønn blir veldig fort sint, støtt, fornærmet over små bagateller når vi er sammen. Det skal lite til, og han tåler ikke NOE kritikk. Misforstår ofte ting jeg sier. Har ingen selvironi. Kan ikke fleipe om ting som gjelder ham selv, men kan være veldig tøff i munnen selv. Når han blir sur, bare reiser han seg og går. Ofte uten å si "hadet".Dette er veldig ubehagelig, og utålelig. Etter noen dager tar han gjerne kontakt, og oppfører som om intet har hendt. Dette gjør meg vondt, og det blir nesten slik at vi ikke har lyst å være med ham. Men han er jo vår sønn, så vi vil selvsagt ha det fint sammen. Han er aktiv, men antakelig noe misfornøyd med seg selv, sin jobb og mangel på venner. Han støter mange fra seg med sin væremåte. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette, for jeg kan tenke meg at han hadde "kuttet meg helt ut", hvis jeg hadde nevnt noe om at han burde søke hjelp. Hva tror du?

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang snakket med ham om dette? Fortalt ham at oppførselen sårer deg/dere, at den er uakseptabel og at den gjør at lysten til å være med ham minsker? Jeg synes dette høres ut som mangel på oppdragelse og respekt for dere. For å gjenvinne respekten må det stilles krav og settes tydelig grenser for hva som er akseptabel oppførsel.

Anonymous poster hash: c8ff8...d0f
Skrevet

Høres ut som svigermor, når hun har dårlige dager.... Som regel biter jeg i meg det aller meste. Men av og til sier jeg i fra, og da blir det rabalder :-(

Har ingen gode råd. Å bare tie, fører bare til at han fortsetter. Å si i fra fører til rabalder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...