Gå til innhold

Flere som er slik?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hjemme fra jobb et par dager. Jeg har ikke lyst til å informere foreldre om dette, men samtidig føler jeg meg uærlig ved å ikke innrømme det på en måte... Jeg har jo søren ingen meldeplikt heller.

Anonymous poster hash: 86ae4...521

Skrevet

Jeg ringer ikke min mor når jeg er syk, har aldri gjort dét, men jeg har derimot alltid ringt min overordnede. Hvor gammel er du, og hvor lenge har du bodd hjemmefra? Har dette med varsling en historie du ikke skriver om i innlegget ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang utdannelse og jobbet i flere år, men har kontakt med opphavet annenhver dag kanskje.

schizoid1337
Skrevet

De fleste ansatte er borte noen dager i året av diverse gode og dårlige grunner, ingenting å skamme seg over det er veldig normalt og ingenting å rapportere til foreldre..

AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke å rapportere det, men unnlater å nevne det. Har jeg åpenbart influensa så er det noe helt annet.

Skrevet

Mener ikke å rapportere det, men unnlater å nevne det. Har jeg åpenbart influensa så er det noe helt annet.

Får egentlig ikke helt tak på problemet jeg... Når noen bevisst prøver å skjule noe er det jo gjerne fordi det ikke føles riktig å gjøre det man gjør. Stemmer dette i ditt tilfelle?

AnonymBruker
Skrevet

Finnes vel ingen grunn til å fortelle noe til foreldrene.

Anonymous poster hash: 108c3...5a2

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du informere dem? Hvis man fortsatt bor hjemme kan det kanskje finnes gode grunner, men det høres ikke ut som du gjør det. Jeg ringer og informerer min mor hvis jeg havner på sykehus, men det er i grunnen mest fordi jeg ikke vil bli etterlyst i VG.

Skrevet

Jeg ringer og informerer min mor hvis jeg havner på sykehus, men det er i grunnen mest fordi jeg ikke vil bli etterlyst i VG.

Haha, sånn er det for meg også. Jeg har forøvrig gitt mamma beskjed om at hun IKKE, under NOEN OMSTENDIGHET skal gi pressen noe lekkert bilde fra familiealbumet om jeg skulle forsvinne ;)

Skrevet

Jeg har vært hjemme fra jobb et par dager. Jeg har ikke lyst til å informere foreldre om dette, men samtidig føler jeg meg uærlig ved å ikke innrømme det på en måte... Jeg har jo søren ingen meldeplikt heller.

Dette anser jeg som en form for "bekjennelsestrang".  Det er ikke naturlig at du skal føle det slik som voksen datter (antar at du er kvinne) overfor foreldre.  Jeg husker at jeg hadde det slik som barn.  Jeg måtte tilstå og fortelle mine foreldre når jeg følte at jeg hadde gjort noe galt.  Ellers fikk jeg et lite helvete med meg selv.  Minner meg litt om det :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Enig med dere. Jeg føler vel bare på det at jeg virker flinkere enn hva jeg er.

Skrevet

Enig med dere. Jeg føler vel bare på det at jeg virker flinkere enn hva jeg er.

Man vil vel gjerne framstå i forhold til de forventingene foreldrene har.  Det er vel ikke noe unaturlig i det.  Men hvis listen er lagt for høyt, i forhold til virkeligheten, så kan det jo være duket for problemer når man skal være ærlig. Jeg synes mye tyder på at listen er lagt for høyt fra dine foreldres side, i ditt tilfelle.  Enda du bare utviser helt normale "feil og mangler", som de fleste andre også har ;)

Har foreldrene dine høye krav til deg?

Skrevet

Hei!

Jeg forteller aldri/sjelden om egen eller barnas sykdom/vansker til min mor..

Det er vel et prinsipp, jeg sier/skriver det kun til mennesker som oppriktig klarer tenke kloke tanker og gi meg evt gode råd (gjelder da venner på mail). Klaging og uffing er det siste jeg trenger når noen plages av sykdom, da ønsker jeg kun konstruktivisme og rasjonalitet.

Skrevet

Man vil vel gjerne framstå i forhold til de forventingene foreldrene har.  Det er vel ikke noe unaturlig i det.  Men hvis listen er lagt for høyt, i forhold til virkeligheten, så kan det jo være duket for problemer når man skal være ærlig. Jeg synes mye tyder på at listen er lagt for høyt fra dine foreldres side, i ditt tilfelle.  Enda du bare utviser helt normale "feil og mangler", som de fleste andre også har ;)

Har foreldrene dine høye krav til deg?

Hei!

Det skjer også at det ikke er høye krav, men ønske om å vise seg/fremstå bedre, sånne foreldre tåler ikke høre at det er/fins problemer, de lever på en illusjon/drøm og er ikke virkelighets-orienterte. Autisme er håpløst og er man seg selv skyld i i dårlige gener.

At de selv har vansker vil de aldri se, at deres liv er fattig og basert på en livsløgn har de ingen tanker om (tror jeg), det er som en forbannelse, enten det er psykisk lidelse eller dumhet, jeg vet ikke, tenker egentlig ofte det siste.

Skrevet
:wacko: 

Hei!

Det skjer også at det ikke er høye krav, men ønske om å vise seg/fremstå bedre, sånne foreldre tåler ikke høre at det er/fins problemer, de lever på en illusjon/drøm og er ikke virkelighets-orienterte. Autisme er håpløst og er man seg selv skyld i i dårlige gener.

At de selv har vansker vil de aldri se, at deres liv er fattig og basert på en livsløgn har de ingen tanker om (tror jeg), det er som en forbannelse, enten det er psykisk lidelse eller dumhet, jeg vet ikke, tenker egentlig ofte det siste.

Ja, det finnes mange varianter av foreldre.  Jeg prøvde bare å nøste i det mest åpenbare ;)  Men det er ikke alltid like enkle løsninger som de jeg skisserte.  Sånn blir det ofte på et forum på Internett :unsure:

Skrevet

Jeg har lang utdannelse og jobbet i flere år, men har kontakt med opphavet annenhver dag kanskje.

Tror jeg skjønner problemstillinga di; jeg har også ei "godt voksen" mor som ringer meg og / eller stikker innom jobben min fleire ganger  ukentlig - og ho forventer full oppdatering på alle plan.. Vi er heldigvis sjelden syke, men jeg informerer henne ikke nødvendigvis om "hjemmedager" for meg eller barna  - for hennes egen del...

Og som du sier; vi har ikke meldeplikt for foreldre  ;)

For å legge godviljen til; det er fint at de bryr seg, men de bør ikke spille på dårlig samvittighet.

Skrevet

Ja, det finnes mange varianter av foreldre.  Jeg prøvde bare å nøste i det mest åpenbare ;)  Men det er ikke alltid like enkle løsninger som de jeg skisserte.  Sånn blir det ofte på et forum på Internett :unsure:

Hei!

Enig.

Forresten skulle ikke det fjeset med, det kom uten at jeg visste det.

Det er sikkert feil, jeg tenkte ikke på fjes, så så jeg svaret mitt og syns det er merkelig.

Dessuten skriver jeg Hei! alltid først og uten å fravike dette prinsipp.

Skrevet

Hei!

Enig.

Forresten skulle ikke det fjeset med, det kom uten at jeg visste det.

Det er sikkert feil, jeg tenkte ikke på fjes, så så jeg svaret mitt og syns det er merkelig.

Dessuten skriver jeg Hei! alltid først og uten å fravike dette prinsipp.

Jeg la ikke merke til fjeset :-)  Du er mer enn bra nok som du er, Madelenemie :-)  Alltid ærlig og velmenende, og aldri spydig eller ekkel. Og det setter jeg STOR pris på. På den annen side så er vel du en av dem som alltid kan si din mening - rett fram - her inne - uten å få kjeft.  Fordi ingen mistenker deg for ondskapsfulle baktanker.  Du sier bare det du mener, og ferdig med det :-)  Det er verre med oss andre her inne :-)

Skrevet

Jeg la ikke merke til fjeset :-)  Du er mer enn bra nok som du er, Madelenemie :-)  Alltid ærlig og velmenende, og aldri spydig eller ekkel. Og det setter jeg STOR pris på. På den annen side så er vel du en av dem som alltid kan si din mening - rett fram - her inne - uten å få kjeft.  Fordi ingen mistenker deg for ondskapsfulle baktanker.  Du sier bare det du mener, og ferdig med det :-)  Det er verre med oss andre her inne :-)

Hei!

Takk hyggelig du syns. :-)

Jeg er nok heldig da som slipper få kjeft, men jeg har fått kjeft av en:-)

Skrevet

Tror jeg skjønner problemstillinga di; jeg har også ei "godt voksen" mor som ringer meg og / eller stikker innom jobben min fleire ganger  ukentlig - og ho forventer full oppdatering på alle plan.. Vi er heldigvis sjelden syke, men jeg informerer henne ikke nødvendigvis om "hjemmedager" for meg eller barna  - for hennes egen del...

Og som du sier; vi har ikke meldeplikt for foreldre  ;)

For å legge godviljen til; det er fint at de bryr seg, men de bør ikke spille på dårlig samvittighet.

Oj, - hvordan fikser du at hun til og med kommer innom jobben din jevnlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...