Gå til innhold

Flere som er slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, - hvordan fikser du at hun til og med kommer innom jobben din jevnlig?

Hehe, jeg gjør gode miner til slett spill  ;) Prøver å legge godviljen til og ikke irritere meg, men dette er jo en form for kontroll. Ofte er jo jeg opptatt i samtaler eller møter, og jeg har sagt at jeg helst ikke vil at ho kommer rundt lunsjtid da halve pausen går til samtale med henne... Ho har gjerne et spørsmål eller påskudd (som ikke er i kategorien bråhast) som legitimerer besøket.

Riktig nok er jobben min rett ved det største kjøpesenteret i Lillebygd, og ho har sin daglige spasertur til "butikken". Men det ergrer meg at hver gang jeg er på eksterne møter, kurs o.l, ringer ho for å spørre om vi er syke fordi ho ikke har sett bilen min utenfor jobben  :huh: Men jeg elsker mamma'n min, altså! Dette var egentlig en digresjon for å uttrykke at jeg skjønner trådstarter  :)

Skrevet

Hehe, jeg gjør gode miner til slett spill  ;) Prøver å legge godviljen til og ikke irritere meg, men dette er jo en form for kontroll. Ofte er jo jeg opptatt i samtaler eller møter, og jeg har sagt at jeg helst ikke vil at ho kommer rundt lunsjtid da halve pausen går til samtale med henne... Ho har gjerne et spørsmål eller påskudd (som ikke er i kategorien bråhast) som legitimerer besøket.

Riktig nok er jobben min rett ved det største kjøpesenteret i Lillebygd, og ho har sin daglige spasertur til "butikken". Men det ergrer meg at hver gang jeg er på eksterne møter, kurs o.l, ringer ho for å spørre om vi er syke fordi ho ikke har sett bilen min utenfor jobben  :huh: Men jeg elsker mamma'n min, altså! Dette var egentlig en digresjon for å uttrykke at jeg skjønner trådstarter  :)

Du er en greiere datter enn meg! Jeg liker best at moren min er der hun hører hjemme og at jeg ikke møter på henne på andre arenaer. Litt sånn som tenåringer tenker;-)

Skrevet

Du er en greiere datter enn meg! Jeg liker best at moren min er der hun hører hjemme og at jeg ikke møter på henne på andre arenaer. Litt sånn som tenåringer tenker;-)

Hm, tror ikke jeg er en greiere datter enn deg! I mitt tilfelle bor vi i samme bygd, mamma'n min har passert 80 år og har ikke så mye å ta seg til annet enn å ta seg av min pleietrengende, hjemmeboende far. Og ho er i utgangspunktet ei aktiv dame som elsker friluftsliv, kunst, teater, museum, litteratur osv, noe som blir sterkt begrensa pga situasjonen med faren min. Så jeg skjønner forsåvidt behovet for "input" (eller hva jeg skal kalle det) ift barn og barnebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...