Gå til innhold

Når psykologen har ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du fortsetter på samme måten, så er det fullt mulig at du klarer å "bruke opp" psykologen. Terapiforhold preget av grenseløshet, går ikke alltid bra. Enkelte psykologer er dårlige på grensesetting, slik at du lar seg strekke inntil de plutselig ikke vil mer.

Sannsynligvis er ikke psykologen din så lei foreløpig, men jeg tror det er greit at du kobler inn din voksne og fornuftige side, og innser at det er grenser for hvor mye av hans tid og oppmerksomhet du har rett til å beslaglegge.

Jeg er veldig redd for at jeg skal slite han ut. Jeg er vanskelig og jeg sliter alle ut til slutt. Det er det som er mitt problem. Jeg blir så ekstrem fra ytterpunkt til ytterpunkt...Jeg er forberedt på at han en dag sier stopp og avslutter eller henviser meg til noen andre. 

Anonymous poster hash: bb492...8d4

Skrevet

Takk for råd. Jeg skal forsøke så godt jeg kan. Jeg vil først snakke med han om problemet og høre hva han foreslår.

Det er nok lurt å diskutere det med han ja. Håper han tar dette på alvor for dette er et tilleggproblem du absolutt ikke trenger å ha. Lykke til!

Skrevet

Herregud...nesten som jeg frykter at vi har samme psykolog. Jeg har kjent på alle følelsene og det er tungt å ha det sånn..Er din offentlig eller privat?

Virker pussig, ja, men det er nok en god del av sorten rundt omkring. Min jobber på en litt, vel, spesiell, avdeling på et sykehus. Og han er opprinnelig ikke norsk. Mer enn det er det vanskelig si uten å utlevere for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Virker pussig, ja, men det er nok en god del av sorten rundt omkring. Min jobber på en litt, vel, spesiell, avdeling på et sykehus. Og han er opprinnelig ikke norsk. Mer enn det er det vanskelig si uten å utlevere for mye.

Skjønner og det er nok ikke samme person. Uansett fælt at du opplevde det sånn. Det skal jeg ha i bakhodet. Jeg synes nemlig dette har vært og er kjempetungt. Jeg fungerer ikke i hverdagen pga. terapien oppå alt det andre. 

Skrevet

Skjønner og det er nok ikke samme person. Uansett fælt at du opplevde det sånn. Det skal jeg ha i bakhodet. Jeg synes nemlig dette har vært og er kjempetungt. Jeg fungerer ikke i hverdagen pga. terapien oppå alt det andre. 

Jeg synes det er ille at du er midt oppi det. Terapi skal være til hjelp, ikke lage mer trøbbel.

Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ille at du er midt oppi det. Terapi skal være til hjelp, ikke lage mer trøbbel.

Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går da?

Terapi har til nå vært innsiktfullt og lærerikt, men emosjonelt har det vært en berg og dalbane og mye smerte. 

Jeg skal holde dere oppdatert. Gru/gleder meg til neste time...gleder meg til å få snakke med han og ha normal kontakt igjen, men gruer meg siden jeg har terrorisert han så mye den siste tiden :(

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg klarer ikke la det være for jeg blir helt besatt. Jeg får ikke sove, jeg får ikke puste og jeg bare drikker og utagerer. Jeg blir sint på han og kjefter han opp. Etterpå får jeg dårlig samvittighet og ber om unnskyldning. Jeg kan elske han det ene øyeblikket og hate han det neste. Det er så tungt. Jeg takler ikke og ikke ha kontakt og han svarer meg alltid og det hjelper meg å roe meg ned igjen. Det jeg er redd for er den dagen jeg ikke får komme til han mer og må avslutte terapien. Da kommer jeg til å bli gal.

eupf?

Anonymous poster hash: 3f834...2a6

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet (endret)

eupf?

Anonymous poster hash: 3f834...2a6

Åpenbart.

Alle symptomene og adferden stemmer helt overens med eupf.

Endret av Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Åpenbart.

Hadde satt pris på om du kan utdype svaret ditt "åpenbart" NHD.

stjernestøv
Skrevet

Det finnes utrolig mange uprofesjonnele rundt omkring, du har truffet en av dem. Dere skal ikke ha kontakt mellom timene.

AnonymBruker
Skrevet

For det første har jeg IKKE fått diagnosen eupf. Mulig jeg har noen symptomer på eupf, men det betyr ikke at jeg HAR en personlighetsforstyrrelse. Jeg har faktisk relasjonsproblemer og tilknytningsproblemer og var emosjonelt deprivert som barn og sliter med mange andre ting/traumer som jeg IKKE tenker å utdype her inne. Men igjen, det betyr ikke at jeg lider av en personlighetsforstyrrelse. Psykologen min er heldigvis ikke opptatt av diagnoser. Han aksepterer meg som jeg er og han vil bare at jeg skal ha det bra. Han er den viktigste jeg har i livet akkurat nå. Når han er så snill med meg er det vel ikke rart at jeg ikke vil miste han??? 

For de som mener han er uprofesjonell som har kontakt med meg utenom arbeidstid så kan jeg informere at det er helt normalt. Det er normalt å ha kontakt på mail og sms og det er det mange andre som også har. Det er JEG som sender til han og han svarer meg. Det er ikke han som sender til meg. Jeg har også flere ganger tilbydd han sex og sagt at jeg ønsker å ha sex med han uten at han har takket ja til det. Han er faktisk profesjonell. Litt FOR profesjonell for jeg ønsker virkelig å ha sex med han  :D  :wub:

Skrevet

Når det er grenser du sliter med, synes jeg denne psykologen din burde gå foran som et godt eksempel her. Jeg tror ikke det er god behandling for deg å få "lov" til å sende tekstmeldingenr i tide og utide. Mener du det selv? Kommer du deg videre?

AnonymBruker
Skrevet

Når det er grenser du sliter med, synes jeg denne psykologen din burde gå foran som et godt eksempel her. Jeg tror ikke det er god behandling for deg å få "lov" til å sende tekstmeldingenr i tide og utide. Mener du det selv? Kommer du deg videre?

Jeg stoler på at han vil fortelle meg om jeg går for langt eller ikke. Jeg lar han bestemme hva som er best for meg for jeg tror han vet det bedre enn meg. Det går bedre nå for han er tilbake fra ferien sin nå.  :D

Skrevet

Dere bør inngå avtale om at du ikke kan sende sms til ham. All kommunikasjon bør skje i timene og ikke mellom timene. Det vil på sikt gjøre at du faller litt mer til ro.

Hei!

Jeg har ikke mye erfaring men jeg fikk skrive til min psykiater når jeg ville for meg beydde dette trygghet.

Som du kjenner til sier min psykiater at jeg ikke er psykisk syk, men har kun autisme, noe hun mener er en medfødt utviklingsforstyrrelse, iblant lurer jeg på om det er grunnen til at jeg har slik tilgang på sms og mail til min psykiater.

Fordi jeg har regler innleste og vel lærte i meg, forsøker jeg langt på vie begrense alle sms til nyttårsaften og bursdag, dette har min psykiater aldri sagt ikke er greit.

Jeg fikk i år svar ca kl 11.30 ! nyttårsdag, i fjor fikk min mann svar like etter kl 24.00 Da er jeg så trøtt at det er like godt hun svarer som i år første nyttårsdag.

Neste ¨år er jeg i Wien tror jeg, har søkt på billetter :-) kanskje ikke blir trukket ut men men.. men jammen var de dyre 8000 euro for de beste billetter

Skrevet

Tror dette vil roe seg med tiden... basert på egne erfaringer :-) Var også besatt lenge, men det ebbet til slutt ut i at jeg ga han "sparken" som min behandler :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke mye erfaring men jeg fikk skrive til min psykiater når jeg ville for meg beydde dette trygghet.

Som du kjenner til sier min psykiater at jeg ikke er psykisk syk, men har kun autisme, noe hun mener er en medfødt utviklingsforstyrrelse, iblant lurer jeg på om det er grunnen til at jeg har slik tilgang på sms og mail til min psykiater.

Fordi jeg har regler innleste og vel lærte i meg, forsøker jeg langt på vie begrense alle sms til nyttårsaften og bursdag, dette har min psykiater aldri sagt ikke er greit.

Jeg fikk i år svar ca kl 11.30 ! nyttårsdag, i fjor fikk min mann svar like etter kl 24.00 Da er jeg så trøtt at det er like godt hun svarer som i år første nyttårsdag.

Neste ¨år er jeg i Wien tror jeg, har søkt på billetter :-) kanskje ikke blir trukket ut men men.. men jammen var de dyre 8000 euro for de beste billetter

For noen er det å kunne sende sms i spesielle tilfeller et konstruktivt innslag i behandling. For andre blir det destruktivt. Jeg mener at trådstarter beskriver et slikt destruktivt mønster, hun er så opphengt i psykologen og mulighetene av å nå ham og få respons fra ham, at hun ikke klarer å handle rasjonelt eller begrense seg slik du beskriver at du klarer helt greit. Når hverdagen domineres av at man gjør ting for å komme i kontakt med behandler, så tror jeg at tydelige rammer er svært viktig. Det kan godt hende at relativt hyppig kontakt med behandler er konstruktivt, men det bør i såfall skje til avtalte tider og på avtalte måter.

Skrevet

Neste år er jeg i Wien tror jeg, har søkt på billetter :-) kanskje ikke blir trukket ut men men.. men jammen var de dyre 8000 euro for de beste billetter

Hva dekker den prisen?  Jeg skjønner at det er små sjanser for å bli trukket ut og at du ikke har forpliktet deg til noe ved å "søke", men du har forhåpentligvis tenkt over hvor mye penger 8000 euro er?! 

Skrevet (endret)

8000 euro for en person til nyttårskonsert i Wien???

Det er jo uhorvelig mye penger!!! Og da kommer reise og overnatting i tillegg?

Endret av påskelilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...