psychotique Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Er det normalt å gli inn og ut av en depresjon? Jeg opplever å ha noen timer om dagen uten noen depressive symptomer men så slår den meg helt ut om kvelden/natten. I følge diagnosen "depresjon" må man jo være deprimert meste parten av tiden i en hvis periode, men hva hvis man bare er deprimert noen timer av gangen? Vil man fremdeles få en depresjon diagnose eller noe annet? I så fall, hva? 0 Siter
Missimo Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Er det normalt å gli inn og ut av en depresjon? Jeg opplever å ha noen timer om dagen uten noen depressive symptomer men så slår den meg helt ut om kvelden/natten. I følge diagnosen "depresjon" må man jo være deprimert meste parten av tiden i en hvis periode, men hva hvis man bare er deprimert noen timer av gangen? Vil man fremdeles få en depresjon diagnose eller noe annet? I så fall, hva? Er det ikke sånn for noen at man får det bedre på kvelden under en depresjon, mens atter andre opplever å ha det bedre tidlig på dagen? Vet ikke jeg, men tror ikke det er unormalt at det svinger litt. Selv er jeg litt bedre på kvelden når jeg er deprimert. 0 Siter
psychotique Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 Er det ikke sånn for noen at man får det bedre på kvelden under en depresjon, mens atter andre opplever å ha det bedre tidlig på dagen? Vet ikke jeg, men tror ikke det er unormalt at det svinger litt. Selv er jeg litt bedre på kvelden når jeg er deprimert. Jo det har jeg hørt og. Men når det svinger så går jeg helt ut av depresjonen. Jeg er ikke deprimert i det hele tatt helt til det plutselig kommer og slår meg overende. Det var det jeg synes var litt rart.. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Jo det har jeg hørt og. Men når det svinger så går jeg helt ut av depresjonen. Jeg er ikke deprimert i det hele tatt helt til det plutselig kommer og slår meg overende. "Rapid cycling"? 0 Siter
Gjest Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Jo det har jeg hørt og. Men når det svinger så går jeg helt ut av depresjonen. Jeg er ikke deprimert i det hele tatt helt til det plutselig kommer og slår meg overende. Det var det jeg synes var litt rart.. \f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0 \outl0\strokewidth0 \strokec2 \ \ Jo det har jeg h\'f8rt og. Men n\'e5r det svinger s\'e5 g\'e5r jeg helt ut av depresjonen. Jeg er ikke deprimert i det hele tatt helt til det plutselig kommer og sl\'e5r meg overende. Det var det jeg synes var litt rart..\ \ Jeg hadde det slik helt til jeg begynte med lithium. Fant lite informasjon som stemte helt med disse symtomene. Jeg fant bare eupf som svingte s\'e5 mye, men n\'e5r jeg ble bra med lithium, s\'e5 g\'e5r jeg ut fra at det ikke har noe med det \'e5 gj\'f8re.} Endret 6. januar 2014 av eller 0 Siter
Missimo Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Jo det har jeg hørt og. Men når det svinger så går jeg helt ut av depresjonen. Jeg er ikke deprimert i det hele tatt helt til det plutselig kommer og slår meg overende. Det var det jeg synes var litt rart.. Jeg er ingen ekspert, men tenker at det ikke nødvendigvis er unormalt at en svinger i sin depresjon. Men det er meg, da. 0 Siter
psychotique Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 "Rapid cycling"? Hmm, ja, kan hende. Takk for svar. 0 Siter
psychotique Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 \f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0 \outl0\strokewidth0 \strokec2 \ \ Jeg hadde det slik helt til jeg begynte med lithium. Fant lite informasjon som stemte helt med disse symtomene. Jeg fant bare eupf som svingte s\'e5 mye, men n\'e5r jeg ble bra med lithium, s\'e5 g\'e5r jeg ut fra at det ikke har noe med det \'e5 gj\'f8re.} Har blitt utredet for borderline men det hadde jeg altså ikke. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Har du fått påvist depresjon? Eller kan det være at du rett og slett "bare" er sliten? 0 Siter
psychotique Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Skrevet 6. januar 2014 Jeg har hatt depresjon som diagnose siden januar 2012. Men jeg føler egentlig ikke at det stemmer siden jeg kan gå lengre eller kortere perioder uten depresjon. F eks i dag og i går har jeg ikke vært deprimert i det hele tatt mens natten for 3 dager siden var jeg utrolig deprimert og på randen til å ta livet mitt. Jeg føler at depresjon er en mer konstant diagnose som ikke endrer seg over tid mens mine depresjoner er veldig cykliske. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. januar 2014 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har hatt depresjon som diagnose siden januar 2012. Men jeg føler egentlig ikke at det stemmer siden jeg kan gå lengre eller kortere perioder uten depresjon. F eks i dag og i går har jeg ikke vært deprimert i det hele tatt mens natten for 3 dager siden var jeg utrolig deprimert og på randen til å ta livet mitt. Jeg føler at depresjon er en mer konstant diagnose som ikke endrer seg over tid mens mine depresjoner er veldig cykliske. Jeg ville bedt om by utredning. Det kan jo tenkes at det er RC som en annen over her skriver (jeg er ingen fagperson men kjenner kriteriene). 0 Siter
psychotique Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Skrevet 7. januar 2014 Jeg ville bedt om by utredning. Det kan jo tenkes at det er RC som en annen over her skriver (jeg er ingen fagperson men kjenner kriteriene). Jeg er visstnok et atypisk "case" siden jeg har depresjoner, psykoser og muligens manier. Siden jeg er så ung (20) tror jeg fagfolkene heller ser det litt an hvordan det utvikler seg enn å utrede meg med en gang. Siden det er så masse det muligens kan være. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.