Gå til innhold

NHD: Hvor mye fett bør Zeldox tas sammen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sa i går at Zeldox burde tas med fett. Kveldsdosen tar jeg sammen med middagsmat, og den inneholder jo som regel noe fett. Formiddagsdosen har jeg tatt sammen med en Skyr, og den er jo i praksis fettfri (jeg var ikke kjent med at måltidet burde inneholde fett, jeg trodde det holdt med et måltid).

Nå ønsker jeg jo å gå ned i vekt, så i utgangspunktet har jeg ikke veldig lyst til å legge til så mye fett i kostholdet mitt. Men jeg ønsker jo å ta medisinene mine slik man skal gjøre det, for å få best mulig effekt.

Derfor lurer jeg på hvor mye fett som må til for optimal effekt. Jeg har funnet ut at det er rom i kaloribudsjettet for en neve med nøtter, da får man jo også en sunn type fett. Men holder det, sammen med en Skyr (nøttene inneholder vel ca 10-15 gram fett)? Bør Zeldox i så fall tas før eller etter måltidet?

Skrevet

Tror en liten skive hvitost er nok. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt.

Skrevet

Tror en liten skive hvitost er nok. Det var ihvertfall det jeg ble fortalt.

OK, takk :)

Skrevet

en brødskive med brunost brukte jeg ta den med da jeg var innlagt

Skrevet

Du kan spise så mye fett du vil, så lenge du også får i deg nok proteiner, vitaminer, mineraler - og kaloriregnskapet går opp. Bare nevner det. Tror også fett er viktig for hjernens funksjon.

Skrevet

Du kan spise så mye fett du vil, så lenge du også får i deg nok proteiner, vitaminer, mineraler - og kaloriregnskapet går opp. Bare nevner det. Tror også fett er viktig for hjernens funksjon.

Hei, jeg spiser nå ca dette:

Frokost:

1 knekkebrød (grovt) med cottage cheese.

Lunch:

2x Skyr + 1 neve nøtter (pga Zeldox)

Middag:

Litt forskjellig, men jeg unner meg stort sett en god middag så lenge den ikke består så mye av ferdigmat (dvs. jeg unngår f.eks pizza)

Kveldsmat:

Litt avhengig av middagen (er den liten så tar jeg gjerne et knekkebrød da også, ellers utgår den).

Tilskudd:

3 gram Omega-3

20 mcg D-vitamin

Folsyre

Magnesium

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Før du svarer bør du sette deg inn i hva tråden handler om.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Firmaet har sagt litt ulikt, men blant forslagene er et beger yoghurt naturell, en skive brunost, en skive hvitost og en Kornmokjeks.

Det bør tas sammen. Om tabletten tas 30 sekunder før eller etter fett, tror jeg er ett fett.

Skrevet

Firmaet har sagt litt ulikt, men blant forslagene er et beger yoghurt naturell, en skive brunost, en skive hvitost og en Kornmokjeks.

Det bør tas sammen. Om tabletten tas 30 sekunder før eller etter fett, tror jeg er ett fett.

OK, tusen takk.

Tar det som sagt sammen med en liten neve nøtter nå. Og da merker jeg at den har en annen effekt (merker det på en litt guffen bivirkning som kommer når jeg tar den sammen med fett; føler meg noe sløv og apatisk 1-2 timer etter inntak og det varer cirka like lenge). Men jeg "står han nå av" som det så fint kalles. En kopp kaffe gjør underverker :-)

Skrevet

Før du svarer bør du sette deg inn i hva tråden handler om.

Og du bør ta deg en bolle. Jeg prøvde bare å hjelpe.

Skrevet

Og du bør ta deg en bolle. Jeg prøvde bare å hjelpe.

Jeg skjønte at du bare prøvde å hjelpe. Takk :)

Det eneste jeg er sur for er at nå fikk jeg lyst på boller. Deilig 3-pack med Daimboller fra Statoil. Men sunnhet og fornuft får vel gå foran.

Skrevet

Jeg skjønte at du bare prøvde å hjelpe. Takk :)

Det eneste jeg er sur for er at nå fikk jeg lyst på boller. Deilig 3-pack med Daimboller fra Statoil. Men sunnhet og fornuft får vel gå foran.

Takk skal du ha også. Kjøp en pakke med boller, da vel, og del den med to andre?

Skrevet

Takk skal du ha også. Kjøp en pakke med boller, da vel, og del den med to andre?

Nei, hveteboller er Satan :P

Nå må vekta ned, så jeg må disiplinere meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...