Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Uten å gå i detaljer i den kompliserte prosessen som foregår inne i hjernen, så har jeg registrert at det hevdes at psykopaten blir formet allerede før de har fylt 2 år ? Men at de da har en grandiose PF i tillegg, for at de kan kalles ekte psykopater ?

Har noen her inn hørt dette ?

Endret av FGT
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden psykopati i hovedsak er genetisk arvelig, er det naturlig at det gir seg utslag tidlig.

Skrevet

Videre har jeg blitt forklart at evnen til empati er i en kjerne i hjernen som heter Orbito Frontale Cortex som formes  før barnet fyller 2 år ? Og det at Orbito Frontale Cortex  ikke er utviklet er mangel på grense setting av barnet  ?

så dermed blir det også som nevnt en psykologis utviklingforstyrrelse ?

PS! Jeg kjenner ikke til den bruk av begrepene på utviklingsforstyrrelse, men personlighetsforstyrrelse. 

Skrevet

Videre sies det at evnen til empati er i en kjerne i hjernen som heter Orbito Frontale Cortex som formes  før barnet fyller 2 år ? Og det at Orbito Frontale Cortex  ikke er utviklet slik det må være,  er mangel på grense setting av barnet , og dermed så har de fått psykopatiske trekk ? Dette ble også nevnt som en psykologis utviklingforstyrrelse, ikke personlighetsforstyrrelse ?

PS! Jeg kjenner ikke til den bruk av begrepene på utviklingsforstyrrelse, men personlighetsforstyrrelse på psykopati.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...