FGT Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Uten å gå i detaljer i den kompliserte prosessen som foregår inne i hjernen, så har jeg registrert at det hevdes at psykopaten blir formet allerede før de har fylt 2 år ? Men at de da har en grandiose PF i tillegg, for at de kan kalles ekte psykopater ? Har noen her inn hørt dette ? Endret 8. januar 2014 av FGT 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 Jeg vet de kan se det allerede i barnehagealder... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 Siden psykopati i hovedsak er genetisk arvelig, er det naturlig at det gir seg utslag tidlig. 0 Siter
FGT Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Skrevet 8. januar 2014 Videre har jeg blitt forklart at evnen til empati er i en kjerne i hjernen som heter Orbito Frontale Cortex som formes før barnet fyller 2 år ? Og det at Orbito Frontale Cortex ikke er utviklet er mangel på grense setting av barnet ? så dermed blir det også som nevnt en psykologis utviklingforstyrrelse ? PS! Jeg kjenner ikke til den bruk av begrepene på utviklingsforstyrrelse, men personlighetsforstyrrelse. 0 Siter
FGT Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Skrevet 8. januar 2014 Videre sies det at evnen til empati er i en kjerne i hjernen som heter Orbito Frontale Cortex som formes før barnet fyller 2 år ? Og det at Orbito Frontale Cortex ikke er utviklet slik det må være, er mangel på grense setting av barnet , og dermed så har de fått psykopatiske trekk ? Dette ble også nevnt som en psykologis utviklingforstyrrelse, ikke personlighetsforstyrrelse ? PS! Jeg kjenner ikke til den bruk av begrepene på utviklingsforstyrrelse, men personlighetsforstyrrelse på psykopati. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.